Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

van der Poel afgestapt, niet verbaasd. Wel jammer

Edit: kunnen wel even een updateje maken van het afgelopen uur

*Mountainbiken(M): race is nog bezig
Mathieu van der Poel is na een harde val afgestapt. Milan Vader rijdt op plek 10

*Tennis :tennis:
Kiki Bertens en Demi Schuurs zijn uitgeschakeld in de tweede ronde. Ze verloren van Koedermetova+Vesnina (RUS)

• Handboogschieten team (M)
    De mannen verloren van Taiwan (0-6) en zullen zometeen (9:15) aantreden tegen Japan voor een bronzen medaille

Even afsluiten met wat positief nieuws!
Kiran Badloe (windsurfen) wint race #4 en staat momenteel bovenaan in het klassement.

2 likes

Maar dat geldt voor vd Poel ook, vind ik. Je moet gewoon niet vallen op zo’n moment, haha. Is ook onderdeel van de sport dat je jezelf en je fiets onder controle hebt. Het is niet dat hij het parcours voor de eerste keer reed. Maar wel superkut natuurlijk op zo’n moment!

Ik vind dat voetballers daar altijd zo’n handje van hebben: ja, we hebben wel verloren, maar we speelden wel beter!!! Nee, als je beter speelde, had je vaker gescoord en had je wel gewonnen :grin: (geen voetballiefhebber hier :laughing: )

1 like

Klopt hoor, fouten maken is op dat niveau geen ruimte meer voor. Bedoel meer je doet zo je best en dan ga je een partij op je bek. Dat vind ik sneuer dan mensen die gewoon niet snel genoeg zwemmen :stuck_out_tongue:

Overigens gun ik iedereen z’n medailles hoor :relieved:

1 like

Bah het gaat wel beetje dramatisch so far haha, maar we houden hoop :biggrin: Ik heb zin in het atletiek allemaal volgende week. Voor het eerst dat ik daar een beetje thuis ben in alle atleten.

1 like

Ik wil handboogschieten zien. Zo jammer dat schakelkanaal

Edit: Oh fijn!

3 likes

Handboogschieten is zo’n specifieke sport dat de meeste mensen dat niet doen van jongs af aan/als jeugdige hobby hebben. Maar soms denk ik dan, misschien was ik daar wel heel goed in geweest, dan had ik misschien wel op de OS gestaan. Maar dat zullen we nooit weten. Kijk van turnen weet ik inmiddels wel dat dat m niet wordt. Maar bij dit soort dingen denk ik… what if…

7 likes

Oh nee, van der Poel :sob: Verder heb ik me onverwachts echt prima vermaakt met synchroonzwemmen van de spelen van Rio. had het niet achter mezelf gezocht maar nu al zin om dat te kijken volgende weekend haha.

1 like

Dat idee had ik met skateboarden ook, en roeien. Maar bij skateboarden stonden dus twee 13 jarigen op het podium, hoe dan?! Wist niet eens dat je zo jong mocht zijn voor de OS.

Ja precies zoveel onbekende sporten, die je ook vaak pas op de OS een beetje ziet. Waren we in onze jeugd maar wat breder georiƫnteerd :stuck_out_tongue:

Haha nee dat zie je ook niet zo vaak, moet je dan niet naar de child-olympics ofzo?

Er is geen algemene leeftijdsgrens voor de Olympische Spelen, internationale sportbonden mogen die zelf vaststellen en bij het skateboarden is er blijkbaar geen minimale leeftijd. Ik vind het ook wel bijzonder hoor, zoiets.

Roeien is echt een studentensport, veel roeiers beginnen pas op latere leeftijd. Best raar dat je dan binnen een paar jaar op de olympische spelen kan staan eigenlijk. Bij weinig andere sporten kan dat binnen zo’n korte tijd, denk ik.

2 likes

Nee precies, was ook mijn idee. Balen dat ik nooit heb doorgezet met roeien (grapje, vond bier drinken veel leuker dan het nat geregend worden in een bootje s ochtends vroeg)

4 likes

In retrospect, vanaf de bank knijp ik m al van de zenuwen. Ik denk dat echt op de OS staan niets wordt🄲

1 like

Haha, ik heb wel een poging gewaagd, maar heb nul discipline, dus dat was ook geen succes. Op papier was ik best een goede roeier :grin:

1 like

Waarom telt deze 10 meer

NEE wat kut voor de handboogschieters

@Snork Zat dichter bij het midden

1 like

Gelijke stand dus dan kijken ze welke pijl het meest dichtbij het midden zit!

Och! Zo dichtbij. Sneu

Ah zooo, discutabel

1 like

Aaah echt heel jammer van de handboogschieters! Echt veel kansen gehad maar helaas niet af kunnen maken.

1 like