Het is tot nu toe wel heel veel pech voor Nederland :’(
Maar wel echt leuk die zilveren medaille met zwemmen.
heb het ook gekeken vanochtend, op de BBC, was een prachtig moment!
Handboogschieten vind ik qua sporten-die-ik-nooit-kijk echt verrassend leuk om te kijken. Goed te begrijpen, spannend en duurt ook niet zo eindeloos lang.
Haha same! Je probeert als kind nou eenmaal niet alle sporten uit, zeker niet relatief onbekende sporten als handboogschieten of roeien of kajakken. Sommige sporten heb ik niet geprobeerd maar kan ik al wel op mijn vingers natellen dat ik daar weinig talent voor zou hebben, zo’n houten klaas als ik zou niet ver komen bij turnen en voor bijvoorbeeld mountainbiken zou ik echt een veel te grote schijterd zijn. Maar als ik dan bijvoorbeeld handboogschieten of roeien zie dan denk ik altijd: Misschien zou ik daar ook wel super goed in zijn als ik daar van jongs af aan mee was begonnen. Overigens denk ik dat niet alleen voor mezelf maar überhaupt dat we misschien nog wel veel betere handboogschutters (even als voorbeeld) in Nederland zouden hebben maar dat die de sport gewoon nooit geprobeerd hebben.
Ik heb hier ooit een uitgebreide discussie over gevoerd met collegas tijdens Londen 2012. Met welke sport zou je de meeste en minste kans maken om mee naar de OS te gaan. Volgens ons was paardrijden, zeilen en turnen het lastigst (paardrijden en zeilen heel duur qua boot en paard, turnen gewoon freaking moeilijk en moet je van jongs af aan doen) en zouden we de meeste kans maken met roeien (respect voor de roeisport, maar lijkt iets waar je op studentenleeftijd nog aan zou kunnen beginnen)
Qua postuur denk ik dat ik het meeste kans zou maken bij kogelstoten.
N.a.v. een aantal die zeggen dat je natuurlijk niet alle sporten kan uitproberen (logisch) hebben jullie niet heel veel sporten ook uitgeprobeerd met gym op de middelbare school? Ik kan mijn herinneren dat wij met name heel veel atletiek onderdelen hebben geprobeerd tijdens gym dus dingen als speerwerpen, hoogspringen, boogschieten etc heb ik allemaal gedaan tijdens gym maar ook roeien, hockey etc kwam aan bod tijden de gymlessen.
Oh nee wij deden zo ongeveer alleen maar volleybal, voetbal, trefbal en hockey, en soms een beetje rondjes rennen. Het was niet een heel gevarieerd programma zeg maar.
Dat is inderdaad wel jammer. Ik weet van mijn middelbare school dat we echt heel veel dingen uitprobeerden en als we dan bijvoorbeeld bij de atletiekvereniging les hadden en iemand leek wel talent voor het een of ander te hebben dan werd je ook wel actief benaderd door de vereniging of je niet een keer mee wilde trainen bijvoorbeeld. Ik kan mij voorstellen als heel veel scholen het op deze manier zouden aanpakken dat je best talenten kunt ontdekken die je anders nooit had ontdekt.
We deden softbal, rennen en heel soms een keer hockey of volleybal. En in de laatste 2 jaren van de havo maakte het niet zoveel uit, als je geen softbal wilde doen mocht je binnen gaan badmintonnen. Dus ik heb 2 jaar gym doorgebracht met een racket in de hand en af en toe tegen een shuttle slaan als de docent langs kwam. En een incidentele bosloop, trauma… Echt als ik eraan terug denk, ik dacht altijd dat ik echt niks kon qua sporten. Maar ik heb gewoon geen bal-inzicht en totaal ongeschikt voor hardlopen. Nu weet ik dat er zoveel meer te vinden is, dat elk lijf anders is maar dat per sé beter of slechter. Daar mogen ze van mij op de opleiding voor docent gym heel veel meer aandacht aan besteden. Want degene die daar heen gaan zijn (bijna) altijd al goed in sport. En dan aandacht voor veel meer verschillende disciplines. Misschien is dat nu wel meer zo maar zoals ik het had kon ik me plezier in sporten niet voorstellen.
Wij deden idd ook boogschieten en speerwerpen bij gym. Ik heb toen ontdekt dat ik geen talent was daarin
Oke nu dat plankje met Van der Poel, wat is dat toch met Nederland en niet meer logisch kunnen nadenken op de olympische spelen
Ik moet zeggen dat ik gym ook echt vreselijk vond en nu nog houd ik totaal niet van sporten. Ik ben ook niet gemaakt om te hardlopen (die vreselijke piepjestest) en met balsporten etc werd ik altijd als laatste gekozen of men vond het grappig om mij als een menselijk schietschijf te gebruiken tijdens trefbal. Maar die speciale lessen op de atletiekbaan of op de sportschool met zogenaamde Kangaroo jump schoenen (dat zou het toen helemaal worden) vond ik dan wel leuk. Maar ik ben het met je eens dat er op de opleiding veel meer aandacht mag worden besteed aan diversiteit van mensen en sport. Al vind ik ook dat het ergens een beetje gek is dat je een cijfer krijgt voor gym dus als je sportief bent aangelegd krijg je een hoog cijfer en andersom heb je gewoon pech. Gelukkig vind ik sport kijken dan wel leuk en kan echt mega fanatiek zijn. (daar had ik dan wel weer een cijfer voor willen krijgen)
Ik denk dat ik het meeste kans zou maken met gewichtheffen. Dat doe ik al namelijk twee keer per week. Alleen lang niet dedicated genoeg om zelfs de gewichten van de lichtste categorie te halen. Maar laat me even 5 jaar iedere dag trainen en dan kom ik er vast wel
Turnen is bij mij bij voorbaat kansloos op alle onderdelen.
Jawel maar dan was het nog vrij beperkt en de 3 lessen speerwerpen bood niet genoeg tijd om mijn talent te ontwikkelen
Ik zie nu pas een wat uitgebreider fragment van Arno Kamminga, maar wat een schatje zeg heel leuk hoe blij hij is
Zo leuk om waterpolo te zien. Wat een strijders
Ik heb 3x3 basketbal helemaal ontdekt, spannend nu met NL tegen België!
Echt een deceptie
Edit ga echt stuk om het turnen nu, er wordt panic at the disco gedraaid op de achtergrond haha?
Jammer dat ze uiteindelijk toch verloren hebben! Ze waren echt sterk het eerste deel!