Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Bij de meeste sporten zal je geen commentaar horen, dan zenden ze gewoon echt enkel de sport uit!

@V.Kirby Oh ja shit dat is zo balen! Gelukkig is HBO niet mega duur en is het het waard inderdaad maar een extra abo is wel weer vervelend.

1 like

Discovery + en HBO Max wordt toch ook samengevoegd binnenkort. Dus gok dat dat de reden is dat het nu alvast te zien is op HBO Max. Ik zou hooguit een proefmaand nemen en daarna cancelen want zonde om dubbel te betalen als het straks toch samen is. Ik heb ze nu allebei en laat dat maar zo omdat het abonnement van discovery+ nog het hele jaar loopt.

Edit: https://www.totaaltv.nl/nieuws/hbo-max-onthult-plannen-na-samenvoeging-discovery-levenslange-korting-blijft/

2 likes

Tijdens de vorige OS was het nog via de discovery+ app, maar toen kon je wel altijd kiezen uit een hele rits ander commentaar, waaronder Engels. Soms was er geen Nederlands, dat klopt wel, maar ik heb niets zonder commentaar hoeven kijken toen. En ik ga ervan uit dat dat deze keer weer het geval is.

1 like

De Spelen hebben eindelijk mijn TikTok gehaald! Vind de behind the scenes altijd leuk en dit is de perfect voorpret.

Toch maar af en toe NBC aanzetten tijdens de Spelen :joy: Snoop Dogg als commentator

9 likes

Ik ben hier zo benieuwd naar :joy:

1 like

Ik volg deze olympiër, ik vind haar echt heel grappig. Ze noemt het olympische dorp the villa (van love island)

En via haar ben ik bij een Australische terecht gekomen, en ik vind het wel een leuk inkijkje. Zo slapen ze op bedden van karton en blijkbaar zijn de matrassen heel hard. En zij heeft ook een soort van unboxing van de outfits en de goodiebags.

7 likes

ze is ook half nederlands toevallig (moeder)! heb het idee dat sommige humor daar ook wel een beetje vandaan komt haha

Ja dat zag ik! Love it

Hahha ik volg haar ook en zit in dezelfde loop en moest ook hartelijk lachen dat iemand in de comments de bedden met een scrub daddy vergelijk :joy:

1 like

Jaaa Ilona volgde ik al tijdens de vorige OS en is nu weer een favoriet. Verder op TikTok Keet.Oldenbeuving (NL skateboarden) en Dasha_Tofu (AUS tennis). Bij mij is elke derde video op mijn FYP een andere Olympier en ik sla geen een kit unboxing, room tour of bed test over.

Grappigste tot nu toe vind ik dat Australie een eigen baristas heeft ingevlogen.

3 likes

Mocht je geïnteresseerd zijn in turnen, deze week is de docu Simone Biles Rising op Netflix gezet en het is echt goed. Ze volgen haar vanaf dat ze afreist naar Tokyo, met het idee dat ze iemand gaan volgen die een enorme berg medailles gaat winnen. Dat liep natuurlijk anders, maar nu is het een documentaire geworden die gaat over Tokyo, the aftermath, haar herstel (en wat ze allemaal te verwerken had) en haar comeback.
Ik volgde haar al maar ook dan is het waanzinnig inspirerend om het zo achter elkaar te zien en een kijkje achter de schermen te krijgen. En het leuke is dat Netflix nog aan het filmen is, en na Parijs nog aanvullende afleveringen brengt. Ben nu nog meer hyped voor het turnen. Wat een vrouw.

22 likes

Echt groot fan van haar, mega sterke docu! Echt zo knap dat ze ‘gewoon’ vertrok bij de vorige spelen. Heel benieuwd hoe het gaat in Parijs.

3 likes

Wel bijzonder, je zou verwachten dat Australië ook hun eigen matrassen meeneemt zoals Nederland :sweat_smile:

Sommige teams hebben inmiddels een matras topper gekregen.

Ik vind dat niet alleen met turnen, ik vind ze bij veel sporten altijd heel negatief en naar. Ik kijk veel sporten daardoor niet meer op Nederlandse kanalen. Ik heb ook vaak het idee dat Nederlandse commentatoren te veel (onnodige) feitjes willen delen, het kan mij echt niet boeien waarom Pietje zijn moeder roze haar heeft, ik wil weten wat er op het veld gebeurd en dat je me uitlegt waarom de scheids een bepaalde keuze maakt ofzo.

7 likes

Jaaaa deze vond ik ook echt heel tof! Wat een vrouw inderdaad.

Sprint staat ook op Netflix, maar dat kon me nog niet heel erg boeien (1 aflevering gezien)

In dat sportgenre is Athlete A (over Larry Nassar) en de Amerikaanse turncultuur ook heel goed.

4 likes

Stiekem is het vandaag al zo ver en zullen de eerste wedstrijden gespeeld worden.
Verschillende sporten starten hun programma voordat de officiële opening geweest is vanwege het drukke speelschema en het willen inbouwen van voldoende rustperioden.
Om 15.00u trappen de mannelijke voetballers van Argentinië en Marokko af en ook de spelers van Spanje en Oezbekistan maken hun eerste minuten.

Morgenochtend staan de eerste Nederlandse sporters aan de start,
om 9.30 beginnen de handboogschutters aan hun kwalificatie rankings, Quinty Roeffen, Gaby Schloesser en Laura van der Winkel gaan beginnen in het individuele toernooi voor vrouwen.
De Nederlandse handbaldames spelen om 11.00 uur hun eerste poulewedstrijd tegen Angola (uitgezonden op de website van de NOS) en later op de middag (14.15) gaat Steve Wijler ook beginnen aan zijn individuele ranking bij het handboogschieten.

Alles zal te volgen zijn via de website van HBOmax
Ik heb er echt heel veel zin in (lol ook gewoon om met alle statistieken en zo bezig te zijn :nerd_face: ) want ik heb niet echt iemand in mijn directe omgeving die er ook veel om geeft dus dan is het wel leuk dat er op een forum altijd mensen zijn die ook kijken! :smile:

14 likes

Ik ben sowieso van plan vandaag rugby te gaan kijken! Vind het ook echt jammer dat het mannentoernooi al afgelopen is voor ik in Parijs ben, had graag naar wedstrijd van Frankrijk gegaan ivm Dupont die daar nu mee doet.

1 like

Ja helemaal eens over Athlete A. Echt wel een ontluisterend kijkje in hoe de Amerikaanse turnsters getraind werden, met het Nassar verhaal nog eens daarbovenop. En zo lang is het echt nog niet geleden allemaal. Het trainingskamp van de Karolyi’s komt ook nog terug in de docu over Simone.

2 likes