Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Het onweert en regent hier bij mij enorm, echt een contrast met de sfeer op tv :joy:

1 like

Hehehehe

11 likes

Wat mooi! (en echt vet spannend). Rusland wint de teamwedstrijd bij de mannen. Nog steeds zo verbaasd over Dalaloyan met z’n halve Achilles?!

8 likes

Ik vond die blijdschap zo gaaf om te zien. Hou er echt van als ik dat zie

1 like

Ik hoopte echt dat z’n score hoog genoeg was zodat we die ontlading konden meemaken haha

1 like

Oh oeps ik moet nog terugkijken maar ik vind Nikita Nagornyy zo’n cutie ook haha dus zin innn

1 like

Ik vind 3 x 3 basketbal echt leuk om te kijken maar die commentator is wel echt een beetje irritant. Maar dat zijn ze bijna allemaal wel haha

1 like

Jeetje hoe kun je ook ineens oversteken daar :sob:

Dag 4 in Tokio zit er weer op, het was een bewogen dag voor de Nederlandse sporters.
Hierbij de recap:
*Mountainbike (M): :bike:
Mathieu van der Poel komt hard ten val tijdens de eerste 10 minuten van de race. Hij stapt na ‘n uur van de fiets en vertrekt richting het ziekenhuis. Gelukkig blijkt hij na onderzoek niks gebroken te hebben.
Milan Vader wordt uiteindelijk 10e

*Windsurfen (M): :surfing_man:
Kiran Badloe wint zijn vierde race en ging even aan de leiding van het klassement, helaas wordt hij tijdens de vijfde race gediskwalificeerd voor het hinderen van een tegenstander. Hierdoor zakt hij in het algemeen klassement tot de 3e plek.

*Zeilen :sailboat:
Vandaag stonden er nog twee races op het programma voor Marit Bouwmeester (7e en 2e). Door deze verbetering van resultaten staat ze inmiddels op plek 5 in het klassement.

*Handboogteam (M): :bow_and_arrow:
De Nederlandse mannen verliezen helaas in de strijd voor brons tegen Japan. De allesbepalende shoot-off werd uiteindelijk gewonnen doordat de 10 van Japan dichterbij het midden zat dan de nederlandse pijl.

*Tennis: :tennis:
In de ochtend werd de Nederlandse tennis-equipe opgeschrikt door de corona-infectie van Jean-Julien Roger. Hierdoor werd zowel het herendubbelspel met Wesley Koolhof als het gemengd dubbelspel met Kiki Bertens afgelast.
Kiki Bertens sluit hiermee haar tenniscarrière af, ze verloor namelijk in de tweede ronde van het dubbelspel samen met haar partner Demi Schuurs van een Russisch koppel.

*Waterpolo (V) :swimming_woman:
Nederland speelt hun eerste wedstrijd in het zwembad. In de poule van 5, gaan de beste 4 door naar de kwartfinale. Nederland verliest van Australië met 12-15

*3x3 basketbal (M): :basketball_man:
Nederland speelt meerdere wedstrijden vandaag en beginnen met een wedstrijd tegen België (18-17). Later op de middag speelt het Nederlandse team nog een wedstrijd tegen Polen (22-20). Nederland komt hiermee op een tweede plek in de poule.

*badminton (v): :badminton:
Tijdens het dubbelspel hebben Selena Piek en Cheryl Seinen een plekje verovert in de kwartfinale door hun wedstrijd te winnen van Egypte.

*beachvolleybal (v) :volleyball: :beach_umbrella:
Raïsa Schoon en Katja Stam verliezen hun wedstrijd tegen de Zwitsers en staan daarmee op de 3e plek in groep A. Er zijn nog mogelijkheden voor een plek in de volgende ronde maar daardoor moeten ze wel de beste nummer 3 worden, door te winnen van een Duits duo

*turnen (m) :1st_place_medal:
Rusland wint voor het eerst in 25 jaar Olympisch goud in de teamwedstrijd. Japan wordt 2e en China eindigt op de 3e plaats.

*Hockey (v):
Nederland wint met 4-0 van Ierland

*Zwemmen (m) :swimming_man:
Arno Kamminga verovert de 3e medaille voor Nederland. Het zilver is voor hem op de 100 meter schoolslag

Dat was 'm weer voor vandaag!

Edit:
*BMX: Niek Kimmann heeft tijdens een aanrijding met een overstekende official een scheurtje in zijn knie opgelopen; hij geeft aan donderdag nog wel te gaan fietsen in de kwalificaties.

Het nachtprogramma

25 likes

Nee zijn dit echt de tenues van de mannen? Waarom moeten vrouwen dan in hemelsnaam zo een klein broekje aan? Het is toch dezelfde sport? Wat mis ik.

Ik vind het zo naar om mensen te zien vallen, nu wordt ook weer tig keer die val van Mathieu herhaald. Gisteren werd ook meerdere keren die vreselijke val van Annemieke van Vleuten herhaald, zo akelig

Epke zit trouwens bij studio Tokio!

1 like

Echt super bedankt voor de samenvattingen! Heel leuk om te lezen op drukke dagen haha. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik vind zwemmen er altijd zo mooi uitzien, echt blij dat ze daar nu wat van laten zien, want de tijden zijn iets te vroeg voor mij.

Waaaauw dat eerbetoon aan Epke net bij NOS Studio Tokio was echt kippenvel. Hield het niet droog. En wat lijkt zijn vrouw mij een schat.

9 likes

Jaaa ik werd ook een beetje emo, echt mooi gedaan!

3 likes

Vrouwen hoeven helemaal die kleine outfits niet aan. Ze hebben ook andere keuzes waarbij ze meer bedekt zijn. Blijkbaar kiezen ze (/hun sponsor?) hier zelf voor.

Hier één van de opties:

Hier de overige opties:
http://rio2016.fivb.com/beachvolleyball/~/media/beach/olympics/tools/fivb_bve_og_athletesuniformlayout.pdf

1 like

Wat zijn die mondkapjes van Team NL ontzettend lelijk en lomp zeg.

Die commotie komt door de actie van Noorse beach handbalsters en niet door de beach volleybalsters. Zou mooi zijn als iedereen gewoon kan dragen waar ze zich prettig in voelen.

2 likes

I know, maar ik reageerde op een opmerking over beach volleybal

1 like