Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Sorry ik zie deze discussie de hele tijd door elkaar lopen op twitter, dus ik dacht ik zeg het even expliciet zodat de discussie niet weer hetzelfde verloopt

2 likes

Was toevallig nog wakker met start van de triatlon vrouwen. Eerst bedacht om alleen het zwemmen te kijken en dan te gaan slapen. Toen toch nog wakker gebleven om ook het fietsen te zien. Nu nog steeds met m’n luie reet op de bank om dan ook maar het lopen af te kijken… :sweat_smile:

Wat een irritante commentatoren trouwens.

3 likes

Same :sweat_smile:

Ik ben op de belg aan het kijken trouwens, vind dit wel een fijne commentator. Heb heel even naar NPO gezapt maar zodra ik de stem van Herbert hoorde was ik weer weg haha

1 like

Vind het net zo leuk hoe ze elkaar nog aanmoedigen en knuffelen bij de finish :heart_eyes: Maar dat wordt serieus nog even gemansplaind: ene commentator vraagt serieus aan de ander ‘dat geknuffel bij die vrouwen, wat is dat toch?’ :woman_facepalming:

wat goed van Kramer nog!

1 like

Om 08:00 een persconferentie. Weer eens wat anders dan Rutte en de Jonge

2 likes

@Bergson zei het ook al, maar die mondkapjes?! What is up with that.

1 like

Zo, hopelijk luistert die negatieve commentator meeluistert zeg. Goeie speech van van den Hoogenband

Edit: Jeeee wat een erbarmelijke omstandigheden van die sporters in zo’n quarantainehotel. Wat goed dat NL daar dan weer actief vragen over gaat stellen. Heb echt bewondering voor hoe ze het daar allemaal doen, qua prestaties natuurlijk maar ook sportiviteit en houding.

2 likes

Maar ja als je gaat reizen tijdens de pandemie zijn er altijd risico’s op besmetting en dus ook dat je wellicht in quarantaine zal moeten toch? Dit risico hebben ze met z’n allen aanvaard

1 like

Klopt! Maar Maurits Hendriks heeft net wel aangegeven dat het best nare omstandigheden zijn, zonder enige mogelijkheid om even te luchten (geen balkon?). En dat lijkt me gewoon enorm zwaar als je gisteren nog dacht mocht te starten op de Olympische Spelen. Snap dat dit het risico was en iedereen die meeging, accepteerde die natuurlijk.

1 like

:swimming_man: :woman_playing_handball: Goedemorgen voor dag 5! :tennis: :woman_juggling:

Dit gebeurde er vannacht / vroeg in de ochtend:
*Zwemmen (v): Kira Toussaint wordt 7e op de 100 meter rugslag (59,11). Het goud ging naar de Australische Kaylee McKeown (57,47)

*Triatlon (v): Rachel Klamer werd 4e tijdens dit uitdagende onderdeel, Maya Kingma 11e. Bijzonder is dat deze wedstrijd het eerste goud ooit voor Bermuda op de Spelen opleverde!

*Judo
(-63kg v): Juul Franssen heeft haar wedstrijd in de kwartfinale verloren en komt later vandaag (vanaf 10.00) nog in actie in de herkansingsronde. Hier zou het brons nog op haar kunnen liggen wachten.

(-81kg m): Frank de Wit is in de achtste finale van het toernooi uitgeschakeld. De Duitse tegenstander bleek bij de golden score toch te sterk.

*Tafeltennis (v): Britt Eerland heeft zich geplaatst voor de achtste finale. Na een 0-3 achterstand won ze uiteindelijk met 4-3. De achtste finale wordt om 12.30u gespeeld.

*Zeilen (v): Marit Bouwmeester heeft zich inmiddels opgewerkt naar plek 3 in het klassement. Waar ze na dag 1 nog op plek 18 stond, er zijn nog 5 races te gaan plus de medalrace.

*Kanovaren (K1 slalom): Martina Wegman heeft zich geplaatst voor de finale. Om 9.15 begint de finale!

Pieter van den Hoogenband (chef de mission) en Maurits Hendriks (technisch directeur van NOCNSF) hebben een persconferentie gegeven. De coronamaatregelen zijn aangescherpt en de Nederlanders spreken zich uit over de slechte omstandigheden waarin de sporters die corona hebben opgelopen in quarantaine verblijven.

De blik naar vandaag!
Het dagprogramma

12.45 Turnen (v) : Teamfinale (zonder Nederland)
13.30 Voetbal : Nederland - China
13.45 Hockey (m): Nederland - Canada
14.00 Beachvolleybal (m): Brouwer, Meeuwsen

16 likes

Ja het is wel echt dubbel zo zwaar idd! Snap ik hoor! Hopelijk lukt het ze om nog iets meer ruimte te krijgen en wat voorzieningen ofzo

Goede speech van Pieter van den Hoogenband inderdaad.
Ik vind het wel opvallend dat de risico’s van de vliegtuigreis bijna gelijk worden gesteld aan bijvoorbeeld het eten daar in de eetzaal.
Het lijkt wel heel toevallig dat er 6 besmettingen zijn op 1 vlucht waarbij het vliegpersoneel niet getest blijkt.

Haha echt heel schattig dit

Sporters doen er alles aan om elkaar niet te besmetten vlak voor de vlucht.

Ja ongelofelijk. Ik sta al anderhalf jaar niet meer zo met vriendinnen om voorzichtig te doen. Laat staan als ik naar de Olympische spelen zou gaan!

1 like

Hebben jullie dat moment gezien van de Australische zwemcoach? Die ging helemaal uit z’n dak toen iemand goud won :joy:

5 likes

Hahahaha die official daarnaast ook echt

1 like

Waar zou ik de meeste kans hebben om vanmiddag de turnfinale te kunnen kijken? Ik denk niet dat de NOS het uit gaat zenden :thinking:

sporza.be
De Belgische tunsters doen mee aan de finale, dus normaal is daar een live stream van.

Sporza is een grote Vlaamse sportsite.

2 likes

Als je op reddit naar de gymnastics groep gaat staan daar vaak net voor het begint links naar mensen die het streamen op twitch. Als ik het nergens kan vinden is dat altijd m’n laatste optie haha

1 like