Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Ach wat een heerlijke zaterdagochtend. Ben een taart aan het bakken voor m’n verjaardag, net lekker broodje met oude kaas en bacon gemaakt en grote cappuccino en dat alles met de OS op de achtergrond :partying_face:

11 likes

Ik ga er ook altijd wel enthousiast voor zitten, maar ik word altijd beetje chagrijnig van al die wedstrijden die beslist worden op straffen. Ik vind het leuk als er wat gebeurd qua scores, maar het zijn voor mijn gevoel vaak wedstrijden waarin zo weinig gebeurd. (Ligt waarschijnlijk ook aan mijn gebrek aan kennis van deze sport)

2 likes

Ik kijk naar de Belgen die hockey spelen tegen Ierland.

Las op Twitter dat Gaga haar stuk een opname was van overdag en niet live tijdens de parade.

Beyoncé heeft een filmpje opgenomen met Team USA en de lyrics van Yaya aangepast.

3 likes

Meh, op HBO kun je dus alleen losse streams kijken zonder commentaar. Nu moet ik kiezen welk onderdeel van mannen turnen ik wil zien :sob: hoe moet ik die keus in godsnaam bij de vrouwen gaan maken haha!

En met commentaar kijkt gewoon lekkerder.

Ja jammer he! Ik weet dat ook nog van vorige keer, kijkt toch minder lekker. Iemand (kan na alle posts tijdens de opening gisteren even niet meer terugvinden wie) zei toen dat alles wel met commentaar was of je wel altijd voor commentaar kon kiezen. Maar ik heb die knop toen en nu nog niet kunnen vinden :sweat_smile:

Hopelijk is het vanmiddag met de Nederlandse mannen wel met commentaar! Al kan ik dan maar halfuurtje kijken… je kunt ook terug kijken toch?!

1 like

Heeft iemand toevallig uitgezocht of de USA vrouwen turnen (eigenlijk specifiek Simone Biles) gewoon live op NOS uitgezonden wordt? Heb geen HBO max maar wil wel graag zien

Ik ga helemaal stuk op deze Amerikaanse schoonspringsters die Bacon en Cook heten :joy: :woman_cook:

7 likes

Eurosport zendt ook gewoon de hele dag OS uit voor de mensen met ziggo en kpn

Meh heb Odido en geen betaalde tv zenders :-1:t2:

Als ik kijk naar de kwalificaties op HBO zie ik dit
image
en als ik daar op klik op dat middelste symbool dan staat ie standaard op ‘geen dialoog’ maar ik kan ook voor een heleboel talen kiezen. Hopelijk lost dat je probleem op!

Edit: oh sorry zie dat dit alleen is bij de hoofdstream volgens mij, bij de losse staat alleen maar ‘geen dialoog’ als keuze

1 like

Bij welke stream was dat?

Na een ochtend sporten de tussenstanden van de Nederlandse sporters
Roeien skiff (m)
Simon van Dorp → kwartfinale dinsdag

Handboogschieten
Gaby Schloesser – Steve Wijler – mixed team – uitgeschakeld in kwalificatieronde

Judo (m)
Tornike Tsjakadoea -60kg → uitgeschakeld in eerste rond (round of 32)

Roeien skiff (v)
Karolien Florijn → kwartfinale zaterdag

Badminton (mv)
Tabeling & Piek – 2-0 verloren tegen Thailand in het dubbelspel in de groepsfase

Zwemmen
Tessa Giele → halve finale 100 meter vlinderslag (57.89) – vanavond
Caspar Corbeau → halve finale 100 meter schoolslag (59.04) – vanavond
Arno Kamminga → halve finale 100 meter schoolslag (59.39) – vanavond
Tessa Giele, Kim Busch, Sam van Nunen en Marrit Steenbergen – uitgeschakeld in heats 4x100 meter vrij (3.36.78)

Roeien dubbeltwee
(m) Stef Broenink en Melvin Twellaar → heat gewonnen
(v) Martine Veldhuis en Lisa Scheenaard → 4e in heat, herkansingen morgen 10.10u

Roeien dubbel-vier
Mannen geplaatst voor finale

22 likes

Ohh dat is top! Ik keek net naar die losse streams, maar turnen is wel een sport waar ik commentaar bij nodig heb

1 like

Ik vind het echt zo leuk hoe jij als een ware forumfeninarum Olympische reporter steeds verslag uit komt brengen :heart:

Ik vraag me wel af hoe ik de komende twee weken nog iets gedaan moet krijgen. Ik heb vanochtend zodra ik wakker was de tv aangezet en tijdens een paar heats van het zwemmen zonder Nederlander even snel gedoucht. Nu trek ik steeds sprintjes naar de keuken voor wat te eten of drinken om maar niks te missen. Moet eigenlijk nog even stofzuigen en een pakketje wegbrengen maar ehhh wanneer dan want alles is leuk? En vanavond moet ik naar een verjaardag maar eigenlijk wil ik gewoon de komende twee weken op de bank liggen voor de tv :joy:

11 likes

Huh, ik kon deze niet vinden? :scream:

1 like

haha dankje, leuk om te horen dat anderen het ook leuk vinden :smile: Ik vind het voor mezelf heel fijn om de dingen op een rijtje te hebben en ook gewoon een leuke bezigheid en dit is makkelijker om terug te lezen vind ik dan bijvoorbeeld een liveblog van het een of ander dus ik dacht dan deel ik het hier ook maar!

22 likes

Inderdaad echt weer genieten @punaise dus thanks (ga dit vast nog vaker zeggen komende weken… :))

Ik heb om 14:00 afgesproken terwijl dan de tijdrit voor vrouwen is, ben bijna geneigd om die afspraak te verplaatsen haha

2 likes

Dat vond ik trouwens wel echt het voordeel van Tokyo en Rio, dat je omdat alles 's nachts was dan sport kon kijken en overdag gewoon wel nog je eigen dingen kon doen. Nu heb ik ook het idee dat ik veel meer moet plannen en echt bijvoorbeeld mijn huishouden moet combineren met sport kijken haha, heb net al de afwas staan doen dat kan natuurlijk wel in combinatie. Morgen is voor mij een hele volle dag met de turnkwalificaties die ik eigenlijk allemaal wil zien, viert mijn broertje zijn verjaardag?? :joy:

1 like

Ik leef hier zo van op hè, in m’n chill outfit op de bank OS kijken. Ik vind het top 🫶🏼

6 likes