Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Nederlandse hockeydames spelen nu tegen Frankrijk zonder keeper 2 minuten. Ik ken weinig hockey maar random???

Heh, waarom moet die keep nou 2 minuten aan de lijn? Ze heeft geen kaart gekregen toch.

1 like

Blessure behandeling? Heel vaag wel…

Kennelijk ongeoorloofd het veld afgelopen

1 like

:joy::joy:

3 likes

Alles voor vanavond is afgelopen dus hierbij de laatste update voor vandaag!
Paardensport meerkamp (eerste onderdeel dressuur)
Janneke Boonzaaijer - 29e
Sanne de Jong - 40e
Raf Kooremans - 16e

Hockey (m)
Nederland vs. Zuid-Afrika → 5-3 (poulefase)

Roeien dubbelvier vrouwen → gekwalificeerd voor finale

Waterpolo (v)
Nederland vs. Hongarije → 10-8 (poulefase)

Wegwielrennen tijdrit (v)
Ellen van Dijk - 11e
Demi Vollering - 5e

Kanoslalom
C1 Cross (m) Joris Otten – uitgeschakeld in de heats
K1 Cross (v) Martina Wegman – geplaatst voor halve finale

Wegwielrennen tijdrit (m)
Daan Hoole - 17e

De tenniswedstrijden van Robin Haase, Tallon Griekspoor en Arantxa Rus zijn afgelast vanwege het te natte veld, het is nog niet bekend wanneer deze wedstrijden worden ingehaald.

Turnen (m)
Team - 10e in kwalificaties
Loran de Munck - 8e in kwalificatie op paard→ toestelfinale
Casimir Schmidt - 17e in meerkamp kwalificatie → meerkampfinale
Frank Rijken - 23e in meerkamp kwalificatie → meerkampfinale

Tafeltennis
Britt Eerland (laatste 64) - 4-0

Hockey (v)
Nederland – Frankrijk (poulefase) - 6-2

Zwemmen
Tessa Giele 100 meter vlinderslag halve finale - 8e
Arno Kamminga 100 meter schoolslag – halve finale -2e (door naar finale)
Caspar Corbeau 100 meter schoolslag – halve finale -3e (door naar finale)

Tot morgenn!
Voor mij staat morgen de hele dag in het teken van het turnen (en die verjaardag haha) dus mijn updates zullen wat sporadischer zijn!
:blush:

37 likes

hahahahahaha deze jongen

https://vm.tiktok.com/ZGeWCqXNd/

sorry lukt niet meer om zo’n embedded preview te krijgen

5 likes

Voor de mensen die niet kunnen slapen, omdat het tijdsverschil met Tahiti zo groot is, is de surfwedstrijd daar pas net begonnen!

@Tjiftjaf volgens mij begint het vanaf 9.30 (Nederland begint 14.50 pas)
@Blablabla helaas is het alleen via HBO Max te volgen denk ik, ik heb het nog nergens anders kunnen vinden. Wellicht dat de Nederlandse sub wel wordt uitgezonden op de nos ergens maar ik zou het er niet op wagen (misschien wel in een samenvatting later maar dat weet ik niet). HBO Max is ook af te sluiten voor alleen online, ik weet niet of dat een optie voor je is maar dan kun je het wel via de laptop allemaal bekijken.

4 likes

Good morning :sunflower:
Waar er gisteren een vol schema was, is er zowaar vandaag eentje die nog voller is.
In de ochtend is er vooral tijd voor de eerste wedstrijden in het beahvolleybal en zijn er nog meer series bij het zwemmen. Het begin van de middag staat, als het weer het nu wel toestaat, in het teken van de tenniswedstrijden van gisteren en daarna is er plek voor het zeilen (waar ik overigens echt 0 vanaf weet dus als er ooit foutjes in staan dan spijt het me haha).

Bij het mountainbiken zijn vandaag de eerste medailles te verdienen, Puck Pieterse staat als een van de favorieten aan de start maar kan zij deze rol ook waarmaken, vanaf 14.00u is het te zien.
Om 14.50 beginnen de dames aan hun subdivisie bij het turnen (schema zegt 9.30 maar dat is de algehele start), de subdivisie met de USA en dus Simone Biles begint om ongeveer 11.40). Voor de liefhebber van de ‘uniekere’ sporten, om 13.15 komt de enige Nederlandse deelnemer bij het schermen in actie

In de avond is het nog tijd voor wat teamsporten, onder andere hockey bij de mannen en handbal (v) spelen allebei een poulewedstrijd tegen Frankrijk.
Als laatst zal er vandaag nog gezwommen worden door Kamminga en Corbeau in de finale van de 100 meter schoolslag, kunnen zij daar een mooi resultaat neerzetten en misschien zelfs gaan meedingen om de medailles?

32 likes

Het heerlijke aan de Olympische spelen is dat je ineens een sport zit te kijken waarvan je niet eens wist dat het bestond. Zojuist een partij 10 meter air pistool schieten zitten kijken, met interesse!

11 likes

Turnen is op bbc one nu, kun je dat ontvangen?

1 like

Hoe vet is de locatie voor het beachvolley :star_struck:

2 likes

Ja zo vet! Heb nu beachvolleybal op grote scherm en turnen op de tablet ernaast. :grin: Heerlijke ochtend zo

Meestal zijn de kwalificaties erg moeilijk te volgen,vaak hebben landen wel van hun eigen land de rechten dus die zenden ze soms wel uit maar ik heb ook wel eens kwalificaties gekeken via een livestream van iemand in het stadion omdat er gewoon geen officiële streams waren :’) dus dat alles nu te volgen is voelt al als een hele upgrade

1 like

Toch maar even hbo max afgesloten om turnen en volleybal te kunnen zien :heart:

1 like

Ik ga het blijven herhalen, turnen kan je op livestream 3 van sporza volgen. Kan je vanuit je vakantiebestemming kijken. Als je perse op tv wil kijken dan kan je vrtmax downloaden daar staan alle livestreams ook op.

6 likes

Voor Nederland werkt dat niet :confused:

5 likes

Wat vraagt hij om je identiteit te bevestigen? Als het een telefoonnummer is dan mag je het mijne wel hebben.

4 likes

Oh heel lief maar ik heb het niet nodig, ik heb hbo max. Was gewoon nieuwsgierig dus ging nav je post even kijken.

1 like

Umz dat beachen gaat nu even niet zo goed bij NL. Hopelijk straks om 15 uur wel. Ik ben echt team stam/schoon!