Ja jemig dit is echt de ergste wedstrijd ever. China is volgens mij ook 8e
Edward Gal net geen 80%, jammer. Charlotte Dujardin (GBR) komt zo en de laatste Duitse moet ook nog, daarna de uitslag. Ik hoop dat we brons pakken maar ben er bang voor
Ja echt jammer! We zijn echt afhankelijk van foutjes van de rest nu.
Nina heeft het weer goed gedaan! Ik heb trouwens ook een klacht ingediend op de sporza website
Mooie damage control daar. “We gaan niet meer speculeren.”
Geweldige vloer van Rusland
Melnikova vind ik zo mooi om te zien altijd, terecht dat ze eens benoemd is als meest elegante gymnaste!
Ik kan dit niet aan hoor!! Wat een spanning de hele tijd
Dit was idd echt overduidelijk damage control
China 7e? Wauw
Tipje: je kunt turnen ook op de BBC kijken!
Ik kijk wel verlaat, want ik had net bezoek, dus ik lig wel wat achter, haha
Ja die zijn echt geimplodeerd, maar die hadden ook niet het goede team gestuurd.
Ik dacht dat wat @flwhrs postte een reeds bevestigd bericht was, maar begrijp nu dat het nog niet zeker is
Charlotte een paar kleine foutjes, vooral bij de wissels om de pas. Ben benieuwd
Ja ik vond Charlotte een beetje tegenvallen eigenlijk! Had ik wel meer van verwacht!
Medaille wordt hem niet meer vandaag heb stiekem nog wel hoop voor Edward Gal individueel morgen
Is het normaal in hockey dat je de keeper eruit haalt voor een extra veld speler?
Ja same!
Ja gebeurt wel vaker!
Ik hoop dat Van Esser met deftige excuses komt en niet zo’n halfbakken 'Het spijt me dat jullie je gekwetst voelen.". Ik vind niet dat hij ontslagen moet worden zoals sommigen op Twitter roepen, maar gewoon een mea culpa slaan en een statement met oprechte excuses graag!
Een bewogen dag vandaag!
Het begin van de samenvatting is grotendeels hetzelfde als de update van vanmiddag dus als je die al hebt gelezen moet je ff naar beneden scrollen.
*Kano (slalom K1)
Martina Wegman wordt 7e in de finale (111.83)
Jessica Fox was de ultieme gouden medaillefavoriet maar kwam door een 4 seconde penalty niet verder dan plek 3. De Duitse Ricarda Funk wint het goud (105.50)
*Mountainbike (v)
Anna Terpstra eindigt als 5e, Anne Tauber als 11e in de race. Zowel het goud, zilver als het brons gaan naar Zwitserland!
*Beachvolleybal
Sanne Keizer en Madelein Meppelink hebben verloren van het duo Xue/Wang (China). De kans op voortgang in het toernooi lijkt hiermee steeds kleiner te worden. Er staat nog 1 groepswedstrijd op het programma maar die moet gewonnen worden, tegen de nr 2 geplaatste Amerikanen.
Het duo Brouwer/Meeuwsen wint hun tweede groepsduel met 2-0
*Handbal (v)
Nederland wint na een vrij gemakkelijke wedstrijd van Korea (43-36). Het begin ging gelijk op maar na het eerste kwart liepen de Nederlandse dames steeds verder uit en haalden zo de winst binnen. Ps ben denk ik verliefd op Estavana Polman doei
*Dressuur (landenfinale) –
Ronde 1:Marlies van Baalen haalt samen met haar paard Go Legend een score van 2342.5. Dat is na 1/3 rondes goed voor een 5e plek. Hans Peter Minhoudt reed met Dream Boy een nette rit in de landenfinale.
Edward Gal met zijn paard Total US zorgt voor een score van 2628,5e punt waardoor Nederland niet in mee kan strijden voor de medailles. Het Nederlandse dressuurteam wordt uiteindelijk vijfde!
*Judo (-63kg v)
Juul Franssen verliest haar partij om brons van de Italiaanse Maria Centracchio.
*3x3 basketbal (m)
De mannen speelden voor een direct ticket richting de halve finale maar verloren helaas van Letland (22-18). Hierdoor eindigden ze als 4e in de poule en speelden tegen Rusland voor een plek in de volgende ronde, helaas winnen de Russen met 21-17 en is Nederland uitgeschakeld.
*voetbal (v)
Nederland wint 8-2 van China
Goals van van de Sanden, Martens (2), Beerensteyn (2), Miedema (2) – gelukkig niet geblesseerd na het uitvallen van vorige wedstrijd-, Pelova,
Nederland gaat hiermee door naar de kwartfinale, waar ze wereldkampioen de Verenigde Staten tegen zullen komen. De wedstrijd is aanstaande vrijdag om 13.00u
*hockey (m)
Nederland wint met 4-2 van Canada en stelt daarmee een plek veilig in de volgende ronde.
*zwemmen
Arno Kamminga heeft zich geplaatst voor de halve finale van de 200 meter schoolslag in 2,07,37 (een gedeelde snelste tijd)
*badminton (v)
Britt Eerland verloor van de nummer 14 van de wereld uit Hongkong en heeft daarmee het toernooi in de achtste finale moeten verlaten.
*turnen
Waar voor mij persoonlijk vandaag de meeste aandacht naar uitging. De teamfinale bij de vrouwen waarbij Amerika gedoodverfde favoriet was. Echter door een blessure van Simone Biles kwam de USA toch tekort. Het goud ging naar de Russen, het zilver was voor Amerika en verrassend genoeg ging Groot-Brittannië er met het brons vandoor!
Wat Biles betreft heeft de Amerikaanse turnbond aangegeven dat ze per dag kijken of ze nog in actie komt op de andere onderdelen, Biles turnt nog in vijf finales in de komende week.