Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Ik lees het net ja! Hierbij het statement:

15 likes

Ik heb ook niks met Dumoulin. Vind het zo’n negatieve vent. Geloof ook niet dat hij iets gaat doen vandaag.

1 like

Mooi idd, en goed dat ze voor zichzelf kiest, enkel zij weet wat voor haar het best is!

Thanks voor de tip!

Ik heb zoveel zin in wielrennen, haha. Go Van Aert! Maar ik gun Roglic ook wel een goede race, vond hem zo zielig in de tour.

3 likes

Heel jammer maar hoe gaaf voor Jade!

Als alles meezit, maar geen topfavoriet. Ik zou het hem na zijn comeback gunnen

1 like

Aw, sneu voor Simone maar mooi statement met dat laatste stukje!

Ze schrijven wel dat Jade Carey nu gaat turnen, maar mag dat zomaar door hen besloten worden? Ik dacht dat Lieke Wevers eerste reserve stond en dat zij bij een afzegging in actie mocht komen?

1 like

Oh, ik las dat op de website van de NOS (Titelverdedigster Sanne Wevers mist balkfinale, geen finaleplaatsen turnsters | NOS).

Daar staat: “Lieke Wevers en Eythora Thorsdottir hadden lang uitzicht op een plaats in de meerkampfinale, maar misten die uiteindelijk net. Wevers eindigde als 32ste met 53,365 punten. Op de geschoonde ranglijst betekende dat de 25ste plaats. Ze is eerste reserve voor de meerkampfinale, waar op 29 juli de beste 24 turnsters aan deelnemen.”

Maar dan houden ze nu misschien geen rekening met de geschoonde lijst? Ik heb hier te weinig verstand van :joy:

Lieke Wevers is inderdaad eerste reserve voor de meerkampfinale. Maar het reglement zegt dat er maar 2 turnsters van één land per finale mogen uitkomen. Biles en Lee waren de beste Amerikaanse in kwalificaties maar met het uitvallen van Biles gaat de plek naar de volgende Amerikaanse (mits deze hoger geplaatst was dan R1). Jade Carey was 9e dus hoger dan Lieke Wevers dus de plek gaat naar haar

4 likes

Zo fantastisch om te zien dat de roeiers het zo goed hebben gedaan. Ik had het echt gehoopt, er zaten gewoon echt veel ploegen met medaillekansen tussen. Volg de sport ook naast de spelen, roei zelf ook (fanatiek/wedstrijdroeien) en om dit te zien vind ik dan heel vet. Twee (roei)verenigingsgenoten hebben medailles gehaald. Wauw

11 likes

Jammer dat mijn liefde voor Dumoulin niet gedeeld wordt hier. Natuurlijk kwam hij over als een zeikerd, hij zat niet goed in zn vel en had een ontsteking waar hij de hele dag op zat. Maar ja, go go go :tada:

15 likes

Oh, dat heb ik helemaal niet gezien. Heb hem nooit sympathiek over vinden komen. Gun het hem uiteraard wel! Moge de beste winnen :grin:

Oh ik gun het Roglic ook zo na z’n ongelukkige Tour

2 likes

ik ben met de olympische spelen echt veelste fanatiek om het ook andere landen te gunnen :joy::joy:

7 likes

Ik deel met je mee, vond hen ook geen zeiker in die docu maar zag vooral een sporter die wanhopig op zoek was naar een oplossing.

6 likes

Yess de tijdrit is spannend!

4 likes

Spannend jongens! Overigens ben ik voor zowel Roglic als Dumoulin. (@tessel vind m ook geen zeikerd, maar gewoon realistisch over z’n eigen situatie)

1 like

Dit is zooo afleidend van mijn werk.

1 like

Ik hoop op een podium Roglic, Dumoulin, Van Aert

2 likes

Yes overleg is weer klaar, snel OS aan haha. Roglic gaat lekker

Edit oké Dumoulin heeft het goed gedaan!

3 likes