Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Ja inderdaad! Top :smiley:

Zou het doorgaan? :zipper_mouth_face: of is deze editie minder omstreden?

Ik bedacht me eigenlijk dat ik in 2024 best graag naar Parijs zou willen. Lijkt me leuk om eens een dag of 2-3 wat sporten in het echt te zien en de afeer van de Spelen te proeven met publiek. Maar zal wel een vermogen kosten… iemand hier al eens naar de Spelen geweest?

4 likes

Ik was ook aan het denken dat ik er graag zou bij zijn over 3 jaar in Parijs, lijkt me zo cool!

1 like

Lief en mooi mens.

2 likes

Ik ben in 2012 naar Londen geweest en wil over 3 jaar ook naar Parijs.
Het heeft inderdaad erg veel geld gekost, maar ik heb er hele mooie herinneringen aan. Heel speciaal die sfeer!

4 likes

Zo Jammer dat het alweer bijna is afgelopen!

Sifan Hassan draagt morgen de vlag tijdens de sluitingsceremonie! :netherlands:

10 likes

Ik wil ook supergraag naar Parijs, en dan gelijk doorsparen voor de Winterspelen in Italiƫ daarna :smiley:

Er is grote ophef ontstaan over beelden van een Duitse dame die meedoet aan de moderne vijfkamp, waar ook een onderdeel paardrijden in zit. Zij slaat het paard (terwijl ze de teugels strak trekt, hoezo onduidelijk signaal) en haar coach geeft het dier ook nog een hens. Dit is niet met een eigen paard, maar ā€œbeschikbaar gestelde paardenā€ die ook gedeeld worden onder de deelnemers. Wat is dit? En hoezo is dit modern? En waarom mogen deze mensen op voor hun onbekende paarden rijden met sporen en zweep?

Dit is het filmpje (met Duits commentaar, interessant, hij ziet Duitsland goud verliezen)

En de coach is inmiddels verwijderd van de OS:

Echt, wat is dit voor waanzin?

3 likes

Ja walgelijk! Het is sowieso een bizar iets dat iedereen een paard mee moet nemen en die dan worden verdeeld als gevoelloze items. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat dieren niet voor de sport gebruikt moeten worden en zeker niet op deze manier (maar dat is mijn mening)

1 like

Ja, ik begrijp je, maar ik vind ā€œdieren niet gebruiken voor sportā€, vrij groot. Mag je dan nooit meer met je paard naar het strand? Of met je hond flyballen? Mag de koning niet meer met een koets naar de Ridderzaal ( :stuck_out_tongue:)?

Maar dit soort ā€œmoderneā€ sport moet echt gestopt worden, en ik denk ook dat er meer regels en toezicht moet komen in de andere paardensporten.

2 likes

Hahaha koning lekker sportief naar de ridderzaal :joy: Jaa ik vind het allemaal niet meer van deze tijd eigenlijk! Dieren krijgen steeds meer rechten maar het afschaffen is een utopie, ik weet het :stuck_out_tongue: Hoop wel dan dat deze Duitse actie leidt tot een goede discussie en misschien aanpassing van regels?

2 likes

Ik vind het zo leuk! Heb gisteren ook de vrouwen race gezien en andere wedstrijden, dus nu zit ik er helemaal in.

Ik ben al moe als ik er aan denk, wat een vrouwen joh

Ze is dus geblesseerd. Wat balen. Als ze al finished is het een super prestatie!

3 likes

Sinds aflevering 1 luister ik Susy Q&A, podcast van Olivier Heimel en Susan Krumins. Ik ben dus eigenlijk helemaal voor haar want heb zoooveeeeel km gerend met die podcast op. Zo tof dat ze hier nu rent weer!!!

2 likes

Ik vind dit al zo ongelooflijk met een blessure

Wie, Sifan?

Ja

Haha lol wat een vaart he… ik ren wel eens 10km maar net binnen het uur haha, no wayyyy dat dat in een halfuur gaat

Edit: vind t ook zo knap van Hassan dat ze zoveel onderdelen meedoet. Hoe moe moet zij wel niet zijn joh, en dan alsnog de 10km meerennen

1 like