Omatopic (Deel 1)

ik heb in huis eigenlijk een kamer waar ik altijd zit met gamen etc. dus mijn hobby spullen zitten hier ook. heb tegen mijn bureau nu een klein los bureautje aanzitten en daaronder een ALEX kastje. 1 la notitieboekjes, 2de la spullen zoals bobins, naalddoorhalers en dat soort dingen, 3 de lade van die kitjes van aliexpress/amazon (Die ik niet meer ga kopen omdat ik nu weet hoe verkeerd het is) 4 de la ligt stof en de 5 de la liggen mijn borduur ringen. Op het bureau zelf heb ik nog een simpel 4 delige bakset van de action, daar in zit carbon papier, pennen, scharen en het kleinste bakje zitten de dingen die ik vaak gebruik of op dat moment gebruik. tegen de muur staat nog een losse kast en daar staan alle garen doosjes in.

1 like

Ach wat lief! Is dit gebreid of gehaakt?

Ik heb een hobby/kleding kamer maar laaang niet voldoende ruimtes om alle hobby spullen in op te bergen. Ik haak, borduur en naai dus heb een hoop rommel haha. Ik zit er aan te denken een deeltje van mijn kledingkast op te offeren. Verder heb ik wel een heerlijk grote tafel zodat ik ruimte heb om stoffen uit te leggen en een bureautje er naast zodat mijn naaimachine gewoon kan blijven staan, ideaal.
Ben wel benieuwd naar hoe iedereens hobby plekje er uit ziet, als ik heb opgeruimd durf ik wel een foto te delen, nu nog niet :see_no_evil:

1 like

Gebreid!

alles op kleur-nummer gesorteerd. Ging best nog wel snel eigenlijk! :star_struck:

Nu nog een excel sheet bouwen met alle nummers er in.

22 likes

Kan ik iemand hiermee blij maken? (Ooit gekregen toen ik wilde gaan borduren maar nooit begonnen haha). Mag weg voor verzendkosten of ophalen in midden van ‘t land

3 likes

Ik heb hier al weken een borduurkit liggen en wil er nu eindelijk eens mee beginnen, maar ik bedacht me ineens dat ik alleen potlood in huis heb voor het overtrekken van het patroon. Dat lijkt me niet zo’n goed plan, want dit wordt m’n eerste borduurwerkje en ik ga vast foutjes maken :sweat_smile: Wat raden jullie aan om patronen mee over te trekken? Of moet ik gewoon niet zo bang zijn en het patroon met potlood overtrekken?

Potlood moet werken lijkt me! Ik heb het zelf in het begin gedaan met een fineliner die ik nog had liggen.

Ohhh, nou misschien begin ik vandaag dan alsnog!

1 like

Wauwwww :heart_eyes:

1 like

Ik heb nu alles gesorteerd op nummer de bakken. In een Excel (google sheets) gezet. De bakken die ik nog heb voor patronen op kleur, heb ik ook geordend. Per patroon de kleuren beschreven en het aantal wat er nodig is voor dat patroon. zodat ik er ook vanaf blijf voor andere patronen. (of op zijn minst terug stop. een groot gedeelte was in de normale bakken beland.

Heb net voor twee patronen die ik een tijdje terug gekocht hebnog garen besteld bij Gerrie,dat in een sheet gezet. ik kan ondertussen geen nummers meer zien. maar in ieder geval nu blij dat deze hele klus er op zit. dan kan ik weer focussen op het borduren inpv de chaos in mijn hoofd.

6 likes


Nou het patroon staat er op hoor. Was best een karweitje want het papier waarop het geprint was, had aan beide kanten een opdruk. Het is op sommigen plekken ook een beetje scheef geworden, dus dat wordt smokkelen :grimacing:

8 likes

Ik heb nu al het gevoel dat ik maar moet stoppen :sweat_smile: Ik vind het best leuk om te doen, maar het gaat niet helemaal zoals ik wil. Het is m’n eerste borduurwerkje, dus het is logisch dat het nog niet zo goed lukt, maar pff… Eerst al het overtrekken wat heel lastig ging waardoor de tekening niet zo netjes is geworden, de draad die de hele tijd in de knoop raakt, dan de plekken waar ik in de stof prik die heel groot worden waardoor het slordig lijkt en dat randje overgebleven stof is irritant.

Haha, sorry voor m’n geklaag. Hebben jullie nog tips? Knippen jullie bijvoorbeeld dat stuk stof wat over is al een stuk kleiner? Ik heb trouwens net op een klein hoekje geprobeerd om een pennenstreep met ossengalzeep eraf te halen en dat lukte gewoon, dus dat ga ik denk ik doen als ik het af heb. Dan hoef ik me daar niet meer aan te ergeren :stuck_out_tongue:

aww pastel <3 in het begin is het allemaal gewenning en allemaal ff kut. wellicht kun je het draad iets korter afknippen, moet je wellicht meer knoopjes maken maar heb zelf het idee dat ik dan minder in de knoop kom. als je in de knoop komt kun je het vaak ook een beetje aantrekken en dan raakt het los. weet niet hoeveel stof je hebt maar ik laat meestal niet te veel stof rondom zitten anders steek ik die mee. :") (Ik ben soms zo slim)

en over de gaatjes; meestal komt dat door een dikke naald. heb je een stompe naald er bij gekregen of een scherpe? en een dikke of dunne? Ik doe nog steeds alles met een stompe naald waardoor je soms wat gaatjes ziet. maja care. trekt soms ook wel bij.

2 likes

100 punten voor Gryffindor! :mage:‍♂Gemaakt voor een vriendin, die heeft voor mij een logo gemaakt voor mijn borduur insta.

Vond de chain echt killing. Oh en t midden was recht gemaakt, maar middels de ring weer beetje krom getrokken :roll_eyes:

30 likes

Ik heb het idee dat jij echt heel snel werkt. Wat je allemaal al gemaakt hebt!

Haha, dankje :relaxed: De draadjes zijn al best kort, maar misschien dan nog wat korter maken. Dat stuk stof wegknippen ga ik ook doen. Ik steek die ook af en toe mee nu. Ik heb een scherpe naald erbij gekregen. Geen idee of het een dikke of een dunne is. In vergelijking met ‘gewone’ naalden is het een dikke. Nou ja, ik ga later weer even verder. Ik vind iets nieuws leren wel leuk, daar hoort maar wat aanrommelen natuurlijk ook bij.

haha ik heb zelf het idee dat ik juist wel wat sneller er door heen mag gaan, met alles wat ik nog heb liggen om te maken. Maar hier ben ik al even zoet mee, het bedenken, het tekenen (en daar 200 aanpassingen in maken) dan vervolgens het echte uitvoeren. En heb ook een aantal keer rijen chains er uit gehaald en opnieuw gedaan ( :cry: ). Ben hier mee begonnen, met tekenen tijdens de dino van @Axolotl . Die heb ik 11 oktober online gezet.

vorig weekend heb ik deze even aan de kant gegooid omdat ik er zo tegen aan zat te hikken door die chains. In die tijd heb ik die spooky gemaakt. En gisteren deze weer opgepakt. ging als een speeeer ineens. Ok misschien is het wel snel, maar ik heb eigenlijk geen zak te doen in de weekenden nu. Zie alleen mijn vriend nog. :")

@pastelzwart ja in het begin is het echt klote hoor, letterlijk en figuurlijk ahaha. maar oefening baart kunst!

Kleine tip voor volgende keer of om het nu misschien strakker er op te krijgen: Als het papier aan 2 kanten bedrukt is, haal het dan door de kopieermachine of scanner, zodat je bedrukking aan 1 kant hebt! Scheelt weer.

Edit: Randjes van de stof even omvouwen met schilderstape, dan rafelt het niet en heeft het iets meer gewicht, waardoor je eerder doorhebt als je het toevallig mee stikt.

Edit 2: Gebruik een Pilot Frixion pen! Bij de meeste Primera’s etc wel te halen, kun je gewoon wegstrijken.

2 likes

oo ja love de pilot frixion!

plus als je de stof strak wilt hebben kun je ook schilderstape aan de zijkanten plakken met overnemen. papiertje tegen raam ook, dan krijg je het er ook strak op.