Omatopic (Deel 1)

De bijtring heb ik heel simpel gemaakt door een lapje van vasten te haken en die om een houten ring heen te stikken.

Het speenkoord heb ik zo gemaakt:

  1. 5 vasten om de clip haken
  2. 6 toeren met 5 vasten, met aan het begin van iedere toer een keerlosse.
  3. 1 keerlosse, 2 vasten, 1 x popcornsteek, 2 vasten.
  4. 5 vasten, met aan het begin van iedere toer een keerlosse.

Herhaal stap 3 en 4 tot ‘ie lang genoeg is.

  1. Nog een aantal toeren van 5 vasten, met aan het begin van iedere toer een keerlosse.
  2. Keerlosse, halve vaste in de eerste steek, ketting van losse tot de gewenste lengte, halve vaste in de laatste steek. Afhechten

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitleg :sweat_smile: Heb het na gemaakt van een plaatje van pinterest dus geen ‘officieel’ patroon.

1 like

Wat leuk! Dat roze potje is echt heel mooi. Ga je dit ook verkopen? Zo ja, link graag.

2 likes

O jee hier begrijp ik niks van hahah. Heb je wellicht het plaatje nog? Ik doe meestal engelse YT tutorials dus de benamingen in het NL ken ik niet :stuck_out_tongue:

Ga ik over nadenken :blush: eerst eens wat meer uitproberen!
Ik zal je taggen als het zover is :sweat_smile:

2 likes

Ik ben ook bekender met de Engelse termen maar heb hem als oefeningetje voor mezelf ‘vertaald’ :slight_smile:

Row 1: dc 5 around the clip
Rows 2-7: ch 1, dc in each stitch
Row 8: ch 1, dc 2, pc 1, dc 2
Row 9: ch 1, dc in each stitch

Repeat rows 8-9 until desired length

Row ‘10’: ch 1, dc in each stitch

Repeat row 10 for a few rows

Row ‘11’: ch 1, sl.st. in the first stitch, chain until desired length, sl.st. in last stitch.

2 likes

Thanks!

Ga vanmiddag eens proberen!

1 like

Ben een mobiel aan het maken met vilt figuurtjes, weet iemand met welke steek ze het beste aan elkaar kan maken? Heb de festonsteek geprobeerd, maar wordt een beetje rommelig omdat het al gauw wat ongelijk gaat.

1 like

Ga je het ook vullen? Ik doe het altijd met een festonsteek, eventueel met een streepje op mijn vinger in de afstand te bepalen. Met een rijgsteek krijg je wel mooi, maar dat is weer minder mooi als je het vult.

Bedankt! Ga ze ook vullen inderdaad, zal t proberen met de festonsteek dan.

Dacht kom het resultaat even delen! Moet alleen nog aan een draadje en mobiel!

30 likes

Gaaf!

1 like



Eindelijk klaar!

29 likes

Mooie kleuren zeg!

1 like

Heerlijk! Zou er zo onder willen kruipen😍

1 like

Beetje klein het is babyformaat, kraamcadeau voor een vriendin.

1 like

Hahaha oh nou dan om m’n voeten warm te houden :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Prachtige kleuren zeg! :heart_eyes:

1 like

Wauw heel mooi!! Moest je nou bij iedere halve toer de kleuren wisselen? Wat een werk joh! Heel mooi geworden! :star_struck:

Valt wel mee je laat de bol er gewoon aanzitten dus je pakt alleen de andere kleur draad weer op.
Eerste toer is bv groen, 2e is half groen dan zet je er grijs aan. als je die gedaan hebt ga je bij toer 3 verder met grijs en pak je de groene weer op etc.