Omatopic (Deel 1)

Rondbreinaalden for the win :sunglasses:

Ik vind haken leuker, maar breien ontspannender. Met haken ben je continue aan het tellen, wat soms best frustrerend kan zijn als iemand je afleid en je de tel kwijt raakt ofzo :sweat_smile:

1 like

Goed kijken naar hoe je steek er na je m gebreid hebt uitziet! Als de pootjes zeg maar gekruist zijn ipv naast elkaar liggen heb je iets niet goed gedaan :smile:

1 like

Nou met recht en averecht kan je zooooveel, en met haken heb je losse, vaste, stokjes en weet ik het wat nog allemaal, da’s moeilijker in “muscle memory” te krijgen. Met haken moet ik veel meer opletten en tellen dan met breien. Nou moet ik wel ook eerlijk toegeven dat ik niet echt doe aan foutjes herstellen ofzo, want mijn motto hierin is; zolang ik niet rook is het allemaal mooi en prima, hoeft niet perfect. Ook kan ik dus doordat ik niet zo met tellen bezig hoef te zijn veel makkelijker Netflix kijken ofzo tijdens het breien, dus vind ik het heerlijk in de avond op de bank. Amigurumi’s zijn dan wel weer veel cooler om te maken maar ze zien er tot nu toe bij mij niet uit om over naar huis te schrijven, haha

2 likes

Dat zou ik nog wel willen proberen. Ligt gewoon bij de wolwinkeltjes toch?

Bedankt voor de tip @Bertha wat je al eerder zei, op een gegeven moment ‘zie’ je wat je moet doen. Net als met haken

Ik ben begonnen hoor :grin: Ben een oefen lapje aan het maken want m’n steken zijn nog mega ongelijk. Ik moet nog even een fijne houding vinden waarbij ik geen last krijg van m’n schouders op termijn :sweat_smile:Ik klem nu m’n lege breinaald onder m’n arm, ik las ook iets over op een kussentje leggen, dat ga ik ook nog even proberen.

2 likes

Haha, snel een rondbreinaald kopen!

1 like

Ja wat Bertha zegt! Kun je ook niet zo makkelijk iemand een oog uitsteken en steken laten vallen…

Bedenk me nu net een lullige actie van mezelf ooit( 15 jr geleden denk ik). Had een vriendin een sjaal voor me gebreid, ze had gevraagd wat ik een mooie kleur vond (groen) had ze een gifgroene sjaal gebreid die ik daarna nooit heb gedragen, zelfs weg heb gedaan… als ik nu denk hoeveel uren werk er in zaten… zo aso van mij!

Zijn er hier mensen die een cursus gevolgd hebben voor het leren van breien, haken, borduren? Hoe is dat? Is dat prettig om het op die manier te leren?

Of hebben jullie het jezelf aangeleerd via YouTube en/of boeken?

Ik wil zo graag leren breien, maar via YouTube filmpjes raak ik de kluts kwijt als ik dan moet kijken naar het filmpje en dan weer naar de naald. En dan ben ik alweer vergeten wat ik moet doen.

En plaatjes kijken, lukt mij ook niet via een boek.

Ik ga denk ik maar eens kijken of er hier in de buurt zo’n cursus gegeven wordt. Misschien dat ik het beter kan leren als iemand het mij uit kan leggen en meteen kan meekijken.

1 like

Ik heb het via youtube geleerd, maar heb wel eens hulp gekregen bij bijv een haakavond. Als er iets in de buurt is lijkt me dat wel fijn om te beginnen!

2 likes

Bij wolwinkels worden ook wel eens workshops gegeven! Ik heb vier keer les gehad, vond dat wel heel fijn! Even een opfrissing van recht en averecht wat ik vroeger had geleerd en brioche geleerd.

1 like

Ik heb het uiteindelijk mezelf aangeleerd. Maar als er iemand ergens in de buurt een haakcursus geeft zou ik dat doen als ik jou was! Het is zo fijn als er iemand mee kan kijken als iets niet lukt of als je iets niet snapt.
Je hebt trouwens ook een fijn haakboekje. https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=ik+leer+haken#lbl=OVERVIEW&pie=plaji-i

1 like

Combinatie.
Mijn zus heeft me wat steken geleerd, en mijn toenmalige naai-juf heeft me nog meer bijgebracht toen ze hoorde dat ik was begonnen met haken.
Tegenwoordig kijk ik vaak filmpjes op YouTube. Ligt wel echt aan de maker van het filmpje, sommige mensen kan ik na 3 steken niet meer volgen. Of ze herhalen veel te veel, of ze hebben een rotstem of lelijke vingers / nagels. :see_no_evil:
Mijn favorieten zijn BellaCoco en Jayda Institches.

1 like

Heb haken en breien via YouTube geleerd :slight_smile:

1 like

Ik ben gisteren bezig geweest met onderzetters maken

9 likes

Wat leuk, Cath Kidston stof?

1 like

Yes! :blush:

1 like
2 likes

Heel verleidelijk!

1 like

:raising_hand_woman:t3:

hallo iedereen

ik handwerk best al langer en voor mensen die breien heb ik 2 tips:

  1. leer continentaal breien. Zoveel beter voor je lichaam!

  2. gebruik lifelines of “levenslijnen”, zelfs bij het eenvoudigste breiwerk.

Wat doet een levenslijn? Het zorgt ervoor dat je breiwerk een aantal “resetpunten” krijgt. Wanneer je een fout opmerkt en een deel moet uittrekken, kan dit heel makkelijk aan de levenslijn gebeuren.

Verder: wanneer je een steek laat vallen, valt die niet verder dan de volgende levenslijn:

Wil je weten hoe je dit doet?

Dit is een goed filmpje erover:

4 likes

Heb een tas genaaid van ribstof, want mn gewone witte linnen tasjes waren zo smoezelig geworden.

43 likes