Ik kan echt heeeeel slecht vrij borduren maar ben inmiddels wel pro kruissteek . Patronen voor kruissteek zijn wel vaak stukken suffer, beetje jammer vind ik
Tegenwoordig staat er op etsy ook heel veel wat niet suf is. Al zal t imago altijd wel een beerje suffig zijn, maar genoeg te vinden wat meer van nu is.
Kruissteken zijn juist tijdrovender Daarom heb ik tegenwoordig er geen geduld meer voor, vrij borduren gaat veel sneller haha
Ik heb wel een leuke kleine ondernemer gevonden die wat hippere dingen heeft met de kruisstreek. Ik ben nu bezig met Frida Kahlo. Geen idee of ik die webshop hier mag noemen.
Maar je bedoelt met vrij borduren dat je wel een patroon hebt toch? Of doe je dat uit je hoofd?
Ik wil graag mooie houte sockblockers, iemand tips? Heb al gekeken op etsy, maar het lijkt allemaal veel namaak en een soort dure ali te zijn terwijl ik liever bij een ‘echte’ ondernemer zou kopen.
Ja, zeker dit is vrij borduren en ik heb hier ongeveer 10 uur over gedaan terwijl ik met kruissteek 24 uur over zou doen
Wat gaaf!! Het ziet er wel lastig uit… ik maak eerst dit werkje af, dan nog die macramé-slinger en miss dat ik me daarna ga wagen aan zoiets.
Tenzij het schaamteloze zelfpromotie is mag je het gewoon delen! Graag zelfs
Top! Ik heb mn huidige borduurwerk bestelt bij Irisborduurt. Zij heeft ook een superleuke insta met dezelfde naam waar ze ook heel leuke inspiratie deelt.
Ohja die ken ik zeker. Heb zelf héél veel los garen dus ik zoek meestal patronen ipv pakketten en die zijn mwah. Op Etsy is nog wel wat leuks te vinden maar ook niet altijd geweldig.
Dat vind ik ook zo jammer, dat het allemaal van die duffe dingen zijn. Ook qua paketten vind ik het niet veel soeps, helaas. Kruissteek vind ik wel chill om te doen want je hoeft niet echt heel erg na te denken, tis steeds hetzelfde.
Ohh dat vosje
Wauw, wat een fijne upgrade deze naalden.
En wat zijn ze mooi
Ik kan nu rustig doorbreien zonder telkens mijn werk door te duwen (grote sjaal-kol)
Note to self: als je een werkje weglegt, probeer te onthouden welk patroon je hebt gebruikt. Ik heb nu een halve sok die na 3x overnieuw beginnen eindelijk ergens op begon te lijken, en nu kan ik niet verder en ook geen tweede maken
Ik kom er nu pas achter dat dit een topic is vol dingen die ik leuk vond! Ik had er nooit op geklikt omdat ik dacht dat het een topic was vol oma’s die over hun kleinkinderen aan het kletsen waren . Mijn hobbies zijn breien , haken en soms borduren dus ik kom hier voortaan rondhangen !
Mooie steek!
Nou, ik ben er net achter gekomen dat ik niet tegen mohair kan. Na een paar minuten beginnen mn handen helemaal te jeuken. Dus heb het maar weer uitgehaald. Nu bedenken wat ik met tien bollen mohair ga doen.