Die hond eronder ook
Thaanks!
Ben zo blij dat ik klaar ben!
@Kat_von_d Hahaha ja, hij lag al bij me in bed en ik wilde hoe dan ook een foto maken
Sjaal voor de daklozen is ook af!
Nieuwe sjaal voor daklozen. Kennelijk is er zoveel gemaakt dat de organisatie langs moet komen om op te halen
Ik ben niet dakloos, maar je kan het ook naar mij sturen
Heel leuk met die hartjes
Hahaha zal ik onthouden
Ooo heel mooi!
Ooh superleuk! Heel toffe kleuren ook. Deze staat ook nog steeds op mijn lijstje.
Ik heb van haar de Stella Quilt Cushion gebreid, moet alleen nog de rits erin zetten. Daarna zal ik hem hier wel showen
Leuk ben benieuwd! Vond het leuk om weer wat nieuwe technieken te leren. En heb best wat stukken op nieuw gedaan maar von het proces ook leuk dus na even balen niet zo erg om een stuk uit te halen. Zo had ik wat verkeerd gedaan bij de bolletjes en daar kwam ik pas achter toen ik aan de scallops wilde beginnen. Dus de heel roze rand moest weer uitgehaald 🫣
Ik had een testknit van fibertales gedaan en krijg een gratis patroon, maar twijfel zo welke! Luxeprobleem, maar vind het wel zonde als ik nu iets kies dat ik nooit ga maken en dan wel weer wat anders koop. Keuzes keuzes
Ooh wat heb je gemaakt?
Fibertales heeft idd zulke mooie patronen, vooral voor de winter. Ik snap dat je keuzestress hebt! Misschien iets wat je nog niet in je kast hebt hangen?
Ohh zo leuk! Welke had je getest?
Ik vind zelf de snit van haar sweaters minder, en zou voor zoiets gaan:
@Zompig jouw avatar 🥹🥹🥹
Vind haar truien inderdaad ook niet zo! En vind de humblebi sjaal bijv wel leuk maar ik ben meer van de westknits sjaals dus is me wel echt veel te saai om te maken.
Vind dat truitje op zich wel leuk maar denk niet dat me dat leuk staat.
@Zompig haar nieuwe truitje, due tee Annemiek on Instagram: "Due tee 🕊 #duetee #fibertales #fonty #fontyboheme #summerknitting #testknit #summerknits"
Ik ga m alleen uithalen (ooit) haha hij is echt super cropped en mega wijd. Heb op zich een mooie foto ervan kunnen maken maar ga m echt nooit dragen. Misschien in een maat kleiner (maar de v hals die dan kleiner wordt vind ik weer niet mooi) en dat ik m dan veel langer maak.
Ik denk eigenlijk dat ik haar patronen op zich wel heel mooi vind maar niet voor mij
Ooh ik vind hem echt heel leuk! Maar ik snap wat je bedoelt, hij is wel erg wijd.
Haar truien zijn inderdaad een beetje vormloos, maar de accessoires zijn wel heel mooi! Lekker veel kabels. Ik wil de Gro hat nog een keer maken.
@Kauai Mochi💕
Denk dat haar kleding patronen vooral voor hele dunne dames leuk zijn. Ja dacht ook misschien maar de muts of de humblebi sokken, dat patroon kost meer dan 8 euro dus zou ik nooit kopen normaal haha. Maar heb ook ooit de gro sokken gekocht en niet gemaakt
Vind m op je foto erg leuk staan wel! En die hoofdband? Ik ben zelf gek op hoofdbanden dus bevooroordeeld maar die vind ik ook superleuk.
Zal binnenkort even updateje van m’n wandkleed posten trouwens! Zat er even wat minder lekker in + druk met kraamcadeautjes maar nu weer lekker bezig
Dit is mijn tweede borduurproject ooit (ja okee als kind ooit was kruissteek-dingetjes gedaan). Het heeft 2 jaar in de kast gelegen, maar nu toch weer opgepakt.
Vind al die stukken satin stitch soms wel lastig om een beetje netjes te krijgen, zeker omdat ik het nog nauwelijks had gedaan. En in die golven zitten zoveel kleine puntjes/hoekjes…
En wat is nou de ‘correcte’ manier om een satin stitch te doen? Op de manier dat de draad aan de achterzijde ook over het hele vlak loopt of juist niet. De eerste manier lijkt me netter/makkelijker maar ook een enorme verspilling van je garen. Zeker bij grote vlakken.
De draad ook afhterlags halen verspilt inderdaad het meeste, maar is wel optimaal voor het resultaat. Dit is echt mn fav satisfying steek dus hierbij wat tips.
- trek je stof helemaal strak. Als je stof niet strak is, worden je steken dat ook niet. Het ziet er nu vrij hobbelig uit namelijk.
- split je draad volledig en haal dan de losse draden weer bij elkaar. Borduurgaren bestaat doorgaans uit 6 draden bij elkaar. Split deze dus en pak er dan bijvoorbeeld weer 3 samen.
- laat tussendoor je draad voldoende “uitdraaien”. Kan door je werk op de kop te houden waardoor je naald uitdraait. Liefst haal ik regelmatig mn naald naar de onderkant van de stof en breng hem onder een hoek langs de gespannen draad weer omhoog. Zo is ie weer helemaal strak.
Succes!
Ik heb ook wel eens de tip gelezen om slechts één draad te gebruiken bij satin stitch. Dan krijg je het netste resultaat, maar je bent wel kneiter lang bezig
Ah kijk dit zijn echt goede tips, thanks! @Schaakmat dat van die enkele draad had ik ook gelezen, maar dan ben je denk ik echt eeuwig bezig