Omatopic #2

Ik ben weer begonnen met een ander borduurwerk. Ontwerp is van Yumiko Higuchi. Ik gebruik alleen andere kleuren en hier en daar een andere steek

16 likes

Net ingeleverd en nu bezig met een nieuwe sjaal :sweat_smile:

25 likes

Vorige week voor 3 euro een haakpakketje gekocht bij trekpleister en m’n dochter blijvender met het resultaat.

16 likes

Willen borduren met een kitten in de buurt is geen goed idee.

zo zoet!

1 like

Sorry voor de spam hoor, maar hij is af! Ben er helemaal content mee. Maar ik zal voortaan gewoon alleen eindresultaten posten haha. Ik ga dit wel vaker doen, vind het leuk dat je wat meer vrijheid hebt in hoe je dingen borduurt dan wanneer je alleen kruissteek doet. M’n hele insta zoekpagina staat nu al vol met embroidery posts, dus ik ga even bedenken wat m’n volgende project wordt. (Als jullie nog leuke accounts weten om te volgen, let me know)

54 likes

Dat heb je snel af. Als je op reddit zit zou ik r/embroidery aanraden. Daar zitten mensen die al jaren borduren en wie pas net zijn begonnen. En Yumiko Higuchi en Megan Zaniewski op insta. Vooral Megan vind ik heel tof

Voorbeeld van haar werk:

12 likes

Ja ik heb moeite met rustig aan doen en iets even wegleggen. Ik wil het altijd zsm afmaken en dan ga ik ook veel te laat slapen. Maar dat is vooral als ik iets voor het eerst doe, ik hoop dat ik me iets meer kan inhouden de volgende keer…

3 likes

Ik zag in augustus een patroon van rupsje nooit genoeg en wilde die super graag maken voor m’n nichtje. Dus nu, na 2 maanden en 4 fysio afspraken is het lichaam plus hoofd af :sob: de ogen en antennes moeten nog en daarna nog al het eten. Maar holy shit, het grootste onderdeel is gedaan! Ben er zo trots op dat ik m’n vriend liet poseren alsof hij zojuist een vis had gevangen :joy:

49 likes

Halloween poes met mijn eigen poes!

34 likes

Mooi geworden! Ik heb zo even geen accountnamen maar ik krijg op TikTok soms posts van studenten aan de Royal School of Needlework en dat vond ik altijd heel tof om te zien. Als je gewoon op die school zoekt krijg je allerlei accounts

5 likes

Ik ben op dit moment bezig met het breien van een sontag gebaseerd op een patroon uit 1800-nogwat, maar snap niet goed hoe ik de rand moet toevoegen. Het patroon zegt “For the border, cast on twelve stitches, knit plain”. Daar moet ik dus ook inlezen dat je de rand er direct aan vast breit. Ik heb een techniek geprobeerd waarbij ik de laatste slip, dan een steek ophaal bij de omslagdoek en slip stitch over die opgehaalde steek haal zodat ik geen extra steken verzamel. Ziet er alleen een beetje rommelig uit omdat ik de rand met een contrasterende kleur brei, dus vroeg me af of iemand een betere manier weet? Haken kan, maar wilde het patroon volgen.

Moet zoiets worden:
image0
Het rode heb ik nu af, en ben nu pogingen aan het doen het witte vast te krijgen aan het rode

6 likes

Van het weekend veel geborduurd.

13 likes

En als je de laatste steek slipt, een steek opneemt uit de rand en dan die twee k2tog doet?

Dat ben ik nu aan het zonder te slippen, en dat gaat net genoeg!

1 like

Ik ben een nieuw project begonnen, als het goed uitpakt is het een cadeautje voor vrienden die een baby krijgen en een zeethema in de babykamer hebben. Ben vooral wel content met hoe het rode koraal is geworden.

37 likes

Heel schattig! Vind dat kwalletjes ook erg cute!

3 likes

Ik kwam dit tegen in de boekenvoordeel. Heeft iemand dit en vind je het goed werken?

2 likes

Ik heb laatst dit besteld. Is echt top! Gebruik het ook om in bed te lezen, je kan m een beetje buigen en goed richten maar daardoor kan ie ook in je bed staan als je op je zij ligt bijvoorbeeld.

En ik gebruik het sochtends als het buiten nog donker is en ik mn konijnen eten moet geven haha, mega handig zo met je handen vrij

5 likes

O haha zie nu pas dat dit een loep is ipv een lamp, klinkt wel handig opzich maar zijn wel kleine glaasjes waar je doorheen moet kijken en vaak is iets niet goed zien ook een probleem met belichting.

1 like