Pannenlappen voor m’n compagnon, ze verdedigt morgen haar PhD en heeft een gele keuken.
Heb ze dubbel gemaakt want die colorwork achterkant is niet zo mooi! Zelf een patroontje op een chart gemaakt, alles voor het eerst.
Ik ga eens letten op het licht voordat ik iets aan ga schaffen! Misschien is dat idd wel het probleem
Hij is af! Heb het patroon een beetje schuin getekend aan de linkerkant en de objecten zitten op sommige plekken wat te dicht op elkaar, maar los daarvan vind ik ‘m goed gelukt De kleuren zijn in het echt trouwens wel wat helderder.
Ik heb alleen geen strijkijzer om ‘m glad te maken en moet nog even bedenken hoe ik ‘m in een lijst kan doen, maar dat bedenk ik later wel.
Ik kom weer met een omavraag… ik brei nu deze sokjes Babysokjes breien met 2 breinaalden en 2 steken maar ik krijg bij het heen en weer breien van de rechte en averechte toeren van 11 steken voor het voetje steeds best grote gaatjes aan een kant. Ik zie er niks over in het patroon staan dus ik gok dat ik wat verkeerd doe, maar ik snap echt niet wat. Misschien ligt het aan hoe ik het werk keer? Iemand een tip/idee?
Wauw, mooi zeg! En wat kan jij dat snel en netjes
Ik denk dat je nu de steek die je hebt geminderd breit wanneer je het keert, je kan die beter averecht overnemen zonder te breien.
Ik vind het touwtje in je patroon nogal sneu als ik zo kritisch mag zijn ik brei altijd een icord voor babyslofjes:
Je kunt het aan zo’n kledingknijphanger hangen in de badkamer terwijl je doucht. Door de stoom gaan de meeste kreukels eruit. Eventueel kun je het werkje nog extra natmaken met een plantenspuit.
Inlijst tutorial, voor als je een normale lijst wilt gebruiken:
En vervaco is een merk dat bijvoorbeeld kunststoflijsten verkoopt voor borduurwerk. Een lijst bestaat uit een binnen- en buitenring. De buitenring is flexibel, waardoor je het borduurwerk klem tussen de twee ringen zet.
Dank! En dan zonder te breien overnemen na zowel een rechte als een averechte toer? Of alleen aan een kant?
En ik vind het touwtje inderdaad ook erg sneu. Ik dacht zelf een mooi soort veter te gebruiken (ik heb van die velvet achtige), maar I-cord is ook nog een leuke tip!
Allebei de kanten! Lijkt me dat je aan de andere kant ook geen mooie lijn hebt gekregen
Hm ja gek genoeg sluit ie aan de andere kant dus wel netjes aan, de ene keer moet ik minderen door de ene steek over de ander te halen (rechte toer) en de andere keer door 2 st samen te breien (averechte toer), dus vlgs mij ontstaan de gaten door één van deze twee manieren, maar ik ga experimenteren met jouw tip!
Ik wil graag de my fletching worsted breien. Aanbevolen garen:
Maar ik wil garen gebruiken dat in de EU beschikbaar is. Iemand enig idee wat ik zou kunnen gebruiken hiervoor (non super wash)? Welk garen gebruiken jullie voor colourwork?
De ontwerpster geeft knitting for olive heavy merino als optie maar daar is weinig kleurkeuze in. Ik zou ongeveer de oorspronkelijk kleuren willen gebruiken.
Knitting for olive heavy merino is wel echt een heerlijke wol Heb daar pas een trui mee gebreid en het liefst draag ik hem elke dag. Ik zou slate green + nordic beach kiezen daarvan denk ik.
Een mini kolonie PUFFINS!
1 voor mijn schoonzus (adventkalender)
1 voor mijn bestie
1 voor mijzelf
(Work in progress)
Mooi! Hoe vond je de ondergrond om mee te werken? Lijkt me best een moeilijk en druk patroon. Bedenk je trouwens je borduursel zelf of maak je dit aan de hand van een patroon?
Het scheelt dat ik het patroon eerst overtrek op een wateroplosbare vlies. Dat borduur ik samen met de stof en als ik klaar ben gaat het onder de kraan en verdwijnt het vlies. Hierdoor kan ik makkelijker drukkere stoffen gebruiken omdat het vlies altijd het wat duidelijker maakt.
Dit was de eerste keer dat ik niet zelf wat heb ontworpen. Maar dan nog heb ik behoorlijk wat veranderd. In het originele ontwerp worden roodtinten voornamelijk gebruikt en bestaat vooral uit chain satin en statin stitches. En wordt er gebruik gemaakt van borduurwol. Volgende project ontwerp ik weer zelf, maar ik had dit keer geen zin om erover na te denken.
Het ontwerp was niet moeilijk om te maken. Bij de meeste borduurwerk werkt het het makkelijkst om van buiten naar binnen te werken.Dat scheelt gewoon een hoop en kun je makkelijker verschillende kleuren garen blenden met elkaar
Originele ontwerp:
Begin gemaakt aan de Christmas crochet a long van Sirdar die ik hier laatst deelde! Tweede deel is gisteren uitgekomen dus loop nu alweer achter wel leuk om te doen, lekker kneuterig…
(Oja hij is wat bobbelig langs de randen maar blijkbaar trekt dat bij als je de rest vastmaakt)