En het is af
Mooi! Hoe vond je de ondergrond om mee te werken? Lijkt me best een moeilijk en druk patroon. Bedenk je trouwens je borduursel zelf of maak je dit aan de hand van een patroon?
Het scheelt dat ik het patroon eerst overtrek op een wateroplosbare vlies. Dat borduur ik samen met de stof en als ik klaar ben gaat het onder de kraan en verdwijnt het vlies. Hierdoor kan ik makkelijker drukkere stoffen gebruiken omdat het vlies altijd het wat duidelijker maakt.
Dit was de eerste keer dat ik niet zelf wat heb ontworpen. Maar dan nog heb ik behoorlijk wat veranderd. In het originele ontwerp worden roodtinten voornamelijk gebruikt en bestaat vooral uit chain satin en statin stitches. En wordt er gebruik gemaakt van borduurwol. Volgende project ontwerp ik weer zelf, maar ik had dit keer geen zin om erover na te denken.
Het ontwerp was niet moeilijk om te maken. Bij de meeste borduurwerk werkt het het makkelijkst om van buiten naar binnen te werken.Dat scheelt gewoon een hoop en kun je makkelijker verschillende kleuren garen blenden met elkaar
Originele ontwerp:
Begin gemaakt aan de Christmas crochet a long van Sirdar die ik hier laatst deelde! Tweede deel is gisteren uitgekomen dus loop nu alweer achter wel leuk om te doen, lekker kneuterig…
(Oja hij is wat bobbelig langs de randen maar blijkbaar trekt dat bij als je de rest vastmaakt)
Ik had echt al heel lang niet meer gehaakt, maar afgelopen weekend had ik zin om het weer eens te doen!
Op verzoek van mijn kinderen heb ik een paddestoel en een konijntje gemaakt (ze hebben de kleuren zelf uitgekozen).
Het is op plekken nog wat bobbelig en onregelmatig, maar ik krijg het weer in mijn vingers
Hebben jullie trouwens ook dat je dan in gedachten verzonken op automatische piloot gaat haken, en dan de tel van je steken kwijt raakt?
Hier dan nog een foto van de creaties:
Nu het buiten weer donkerder wordt overweeg ik een neklampje te komen om te dragen tijdens het breien. Hebben jullie daar ervaring mee? Het liefst met (een optie tot) warmer licht.
Voor een vriendin gemaakt.
Plek van de kat verkeerd ingeschat, zat dus niet mooi in het midden.
Opgelost door een sterrenbeeld en sterretjes er bij te borduren
Hoe het er nu voor staat
Voor het eerst bullion steken gemaakt. Vergeleken met dat zijn Franse knoopjes super simpel
Ik heb eentje van Aquila, die bevalt me goed!
Ja ik gebruik die! Heb m een paar posts hierboven ook getipt maar is echt top. Deze heeft 3 standen qua licht, echt wit, neutraal en wat warmer. En je kan m dimmen door de knop ingedrukt te houden dus dat is ook heel fijn
Wat een lieverd
Verplicht pauze nemen
Zo’n lieverd was ze hier niet, dit zijn haar dit is nu van mij-ogen
Wat van mij is van mij.
En wat van jou is, is ook van mij.
@Aardappels Thanks allebei! Ben inderdaad voor de Aquila gegaan, ben benieuwd. De lamp was iets voordeliger via een van m’n favoriete wolwinkels (de Breiboerderij), dus win-win