Omatopic #2

Dan ga ik voor de baby fab bolletjes die ik voor het dekentje ook heb. is fijn spul! Thank u!

Ja gewoon doen. Is denk ik een beetje hetzelfde als softfun. Zo fijn spul!

Nou mn mislukkig is af. Dingen die ik heb geleerd: 1. Trek het goede rondje om. 2. Niet zelf wat tekenen. 3. Volg de lijntjes en wees niet eigenwijs. 4. Kleinere stukjes zijn makkelijker/mooier.

5 likes

Nou er is nu tracking en er staat letterlijk dat het pakketje 5,2 cm dik is maar wel aangemeld als brievenbuspakje. Hopelijk moet ik straks niet de ontbrekende frankering betalen :crossed_fingers:t3:

edit: ik heb mijn grote project praktisch af, nog een paar kruisjes met een kleur die in het pakketje van Gerrie zit!
Het ligt nu al een uur te weken in water maar de witte lijnen zijn nog niet weg… kan het ook met een sopje denken jullie? Ik kan niet echt schrobben want dan beschadig ik de kruisjes.

2 likes

Ja voor satin stitch niet te grote vlakken maken. Aldoende leer je toch :slight_smile:

Borduur irritatie nummero 1: te weinig draad, moet nu nog 3 steekjes en dat red ik niet meer met dit draad. Haat het om dan zo’n mini stukje draad te moeten gebruiken voor maar 3 kruisjes.

23 likes

Ohhh het wordt al zo mooi :heart_eyes:

1 like

Ik heb weer een lesje geleerd denk ik. in het begin deed ik redelijk strak haken maar dat liep niet lekker. dus ongeveer halverwege ben ik iets losser gaan haken. Nu zag ik gisteren dat de lijn van mijn lap (wat een muts moet worden) niet meer helemaal recht loopt. Nageteld; zelfde aantallen als de chain. Liniaal er bij, 3cm verschil. Dus ik denk nu dat het komt omdat ik losser haak dan in het begin. :sweat_smile:

Gisteren zwart/wit bollen besteld bij wolplein en komt vandaag al binnen wajow.

1 like

Dat had ik ook toen ik een tijdje terug weer kruisjessteek deed. Het duurt zo lang. Heb ook zoveel respect voor de meiden hier met grote projecten.
Wel leuk projectje!

wat maak je?
en ik vind het zelf wel leuker als je herkenbare onderdelen in een groter geheel hebt, dan zijn het gewoon heel veel mini projectjes in 1.
zo te zien kan de stof ook nog wel flink wat strakker, dan kan je sneller steken! ik heb het altijd zo strak als op een trommel


mijn witte stift is na 24 uur weken in warm sopwater nog steeds niet uit de stof :disappointed_relieved: echt balen, weet even niet wat ik nog meer kan doen zonder het borduurwerk te beschadigen

1 like

Ik heb het toch uitgetrokken omdat ik dacht dat het niet juist was. Ik heb de filmpjes uit de tips bekeken en het nog meermaals geprobeerd maar ik krijg geen mooi resultaat (grote gaten).

Zou er iemand op een van deze foto’s willen aanduiden waar zij overal steken zou opnemen?

Hoe lang ben je hier ongeveer mee bezig geweest? Ik heb nog nooit geborduurd dus heb geen idee…

Had je t filmpje die ik had gelinkt bekeken? Ze laat t best duidelijk zien.

Ja ik heb het bekeken maar ik vind het moeilijk om te herkennen in mijn breiwerk wat wat is. Als dat logisch klinkt. In de voorbeelden is het breiwerk heel netjes en strak en bij mij niet. Dat vertekend mijn beeld denk ik. En ben niet zo goed ruimtelijk inzicht.

Bertha, in het midden van het v’tje toch bij de eerste hè?

Ik doe aan de zijkant dus waar t niet zo duidelijk is altijd een beetje zomaar wat oppakken zodat je geen groot gat daar krijgt. Luistert niet zo nou, je draadje lekker lang laten zodat je t nog dicht kan naaien als dat nodig is
En dan in de midden van de v’tjes inderdaad

Je breit hartstikke netjes! Niet onzeker zijn je doet t hartstikke goed!

1 like

Ok, dit is het resultaat:

Lijken me nog best grote gaten :frowning:.

En vraag me af of ik de steken hier wel juist hen opgenomen:

Merk net ook een fout op in het garter gedeelte (rechts en averechts niet goed afgewisseld) maar dat is wel op te lossen denk ik.

Volgens mij zijn die steken goed opgenomen, die grote gaten vind ik wel meevallen. Ik doe ook altijd zoals @Bertha zegt met het lange draadje dat op het eind wat meer bij elkaar naaien. Het is de oksel toch?

Een edit: het lijkt alsof je de onderarm steken ieder los op een apart draadje hebt gezet. Voor eeb volgende keer hoeft dat niet, kunnen allemaal op 1 draad, dat scheelt weer wat werk en tijd!

2 likes

Allemaal heel erg bedankt voor de hulp! Is lief dat jullie de tijd daarvoor nemen en het helpt echt wel.

Zit niet lekker in mijn vel en dat is te merken bij lastigere dingen. Voorlopig even lekker haken aan mijn dekentje denk ik. En dan daarna rustig verder aan de trui breien. Komt goed!

1 like

Heb gisteren de bolletjes wol binnen gekregen en het is gelukt om vanuit binnen draad op te pakken. Yay!
Ik kon het ook niet laten om alvast een begin te maken met de checkered tote.

Het is goed opletten maar het lukt wel aardig.
Goede oefening voor het wisselen van draad

6 likes

Hallo allemaal!
Ik ben al een tijdje dit topic aan het volgen en zie al jullie leuke projecten. Ik wilde eigenlijk pas mijn eerste post plaatsen als ik mijn eerste kruissteek projectje af had maar nu heb ik volgens mij iets stoms gedaan waar ik jullie hulp even bij nodig heb. Ik ben bezig met een wat groter patroon op een voorgedrukt doek alleen nu heb ik per ongeluk een druppel water op het doek gemorst waardoor de inkt al een beetje is begonnen met uitlopen :frowning: Eigenlijk zou ik als ik helemaal klaar was het doek in water moet leggen zodat de inkt dan verdwijnt.
Nu is mijn vraag: is het slim om de stof nu al in het water te leggen zodat ik daarna doorga op een witte stof? Of moet ik het patroon helemaal afmaken? De inkt is namelijk heel licht in een aantal kleurtjes getrokken en ik ben bang dat dat er over een aantal/weken niet meer uit gaat op het moment dat ik helemaal klaar ben… Alvast bedankt voor de hulp!

Durf niet te zeggen of dat er over een paar weken nog uit gaat. Maar als je t patroon gewoon hebt dan is er niets op tegen om nu alles uit te wassen. Dan moet je alleen volledig vertrouwen op het patroon.

Rara wat wordt dit.

1 like

Wipje

8 likes