Omatopic #2

Wandhanger?

1 like

Ja met mn katje. Als t goed is. Heb al 3x dingen aangepast en uitgehaald.

Superleuk! Zeker in combinatie bij je poppetjes.

Geeft inspiratie om mijn haak-kraamkado-setjes uit te breiden:) (alhoewel, ik moet nu al moeite doen om alle lockdownbabies bij te houden)

1 like

Wat verzin je allemaal leuke dingen! En wanneer kunnen we je vinden op etsy?!

1 like

Uhm denk volgende week. Hoop ik. Als ik tevreden ben :joy:

@MtMeru oeh wat maak je, heb je een insta?

Deze struggle is real trouwens

Denk dat ik t te groot vind :sob: Heb ook geen ogen die passen en ben bang dat gehaakt niet zo mooi wordt. Maar heb geen zwart beneden dus dat zien we morgen wel.
Maar ben wel tevreden over de rondheid enzo dus kleiner is ook lastig.

Edit. Misschien kunnen de ogen toch. Snorharen moeten nog iets meer naar buiten doorlopen denk ik en t neusje misschien wat groter. Maar denk dat t wel kan.

10 likes

Ik bind hem echt superleuk!

1 like

Die ogen passen heel goed vind ik. Heel leuk zo!

Juist wel leuk, de ogen ook. Wat is de afmeting?

2 likes

Denk een a4tje alleen iets breder. Maar deze is met wibra als proef. T grijs is ook wat dikker waardoor het opbolt. Twijfel nog of ik m met softfun of colour crafter wil maken. Neig nu naar softfun want dan kan je dezelfde kleuren gebruiken. En je kan altijd zelf beslissen waarmee je m maakt natuurlijk.

Ga ik nu t ver als ik m ook als kruissteek ga borduren zodat t in een fotolijstje kan? :joy: Beetje wel he :joy:

Het leek veel groter op de foto. En dan gebruiken als wandhanger? Ik dacht heel even dat het een dekentje werd.
Softfun ken ik niet, maar ik zie dat ze wel hele mooie kleuren hebben. Ik vond Scheepjes altijd zo duur, maar dit valt mee

1 like

Superleuk met de oogjes enzo, past er heel goed bij! Ik zou misschien de wenkbrauwen nog iets rechter doen, ze kijkt een beetje verdrietig zo.

Oké ik ben eindelijk redelijk tevreden. Een kant is zo al goed denk ik maar de andere zal ik achteraf nog wat moeten dicht naaien met het draadje.


Ik heb het eindelijk gedaan zoals in deze filmpjes:

7 likes

Help! Heeft er iemand een goed filmpje van een raglan steek? Ik snap er echt helemaal niks van en waarschijnlijk denk ik veel te moeilijk. En kan het gewoon niet vinden op youtube

Patroon (werkt van boven naar beneden):

11 steken, 1 raglan steek, 12 steken, 1 raglan steek, 31 steken, 1 raglan steek, 12 steken, 1 raglan steek, 11 steken

Rij averechts

En daarna bij elke raglan steek, m1r, raglan steek, m1l

Welk patroon is het dan,
Gek dat ze niet zeggen hoe of wat

Bij knit:

Bij purl:

Is het niet gewoon zo dat je de eerste toer gewoon nog niet meerdert? Miss kan je laten zien hoe het er staat

1 like

Je hebt gelijk hoor. Maar het is voor mijn dochter en die is niet voorzichtig bij het aan- en uitdoen. Vandaar dat ik het ook beetje vaster, steviger wil. Beetje uit voorzorg. Maar ik ben inderdaad een beetje te perfectionistisch ook…

1 like

Ja dat snap ik dus niet, patroon is van petit knit en staat zo omslachtig opgeschreven allemaal

Want ik dacht ook dat raglan gewoon m1r, m1l is maar als ik dit lees lijkt er nog een steek tussen te zitten? Die eerste note

Thanks! Maar snap nog steeds niet wat die raglan steek precies is, haha wat moet ik dan doen? Ik denk volgensmij echt veel te moeilijk.

En verder ook niet bepaald een beginner, maar nog nooit raglan mouwen gemaakt, filmpjes bij het patroon zijn in het Deens ook zo lekker handig

Wel supermooi vestje :heart_eyes:

Gewoon breien! Die steek heet raglan, dus als er staat knit raglan stitch dan brei je gewoon die steek

1 like

Volgens mij moet je aan iedere kant van de raglan steek meerderen door aan de ene kant m1r en aan de andere m1l te doen. Staat dat niet op het begin van het patroon beschreven?
Welke van petit knit is het?

1 like