Omatopic #2

Ik ben een rand rond een deken aan het haken. Ik heb een eerste toer gehaakt met vasten maar dit is te los waardoor de rand niet mooi strak is. Kan ik dit nog verbeteren door in de volgende toer met vasten bv elke 3e vaste over te slaan of werkt dat niet?

En nog een vraag: gebruiken jullie projectbags? Zo ja, waar kopen jullie die? Het lijkt me vooral fijn om je breiwerk zo makkelijk te kunnen meenemen als je ergens naartoe gaat.

1 like

Ja, ik heb voor borduren 1 van yazzii en voor breien/haken heb ik gevonden op etsy!

2 likes

ik gebruik daar gewoon normale linnen tasjes voor. Niets speciaals verder.

1 like

Oké, dan maar uithalen. Is zonde anders. Ik vind het echt lastig om een rand mooi strak te krijgen.

Ik heb al op Etsy gezocht maar ik vind de prijzen best duur. Zelfs voor een simpel zakje met trekkoord.

Mijn vaste wolwinkel heeft dit niet. Ik ben daarstraks in een andere winkel geweest en daar hadden ze ook geen.

Ik ga eens kijken naar de tips die hierboven gegeven zijn.

Waar heb je die gevonden?

Overal en nergens eigenlijk. Heb er wat van Sostrene Grene, wat van Blossom Books, evenementen enzo.

1 like

Eindelijk een nieuw kleurtje!

13 likes

Ik zou het niet doen. Ik zou het uithalen en met een kleinere naald opnieuw beginnen.

1 like

Ik dacht dat morgen het nieuwe SKB patroon online zou komen, maar dat is volgende week vrijdag. Dacht dat morgen al de laatste vrijdag van de maand was.
Waarom duurt deze maand zo lang :joy:

2 likes

DONE

Ik vergeet vaak de achterkant te delen. Z’n lekkere wirwar.

22 likes

Yay thanks! Ik heb de kleuren zelf gekozen bij de kleur van de stof. Dus dit is een mooi compliment!

1 like

Gisteravond nog even flink gehaakt!

15 likes

Mooi!!

1 like

Ik heb zin om daisy granny squares te maken. Maar mezelf kennende ga ik een deken nooit afmaken. Dus dacht een tas ofzo. Wat voor materiaal zouden jullie gebruiken?

Ik ben voor het eerst ever op linnen aan het borduren en het gaat zo soepel. normaal met het katoen heb je nog wel eens dat je wat harder het draad er door heen moet trekken. Nu helemaal niet. Wel wat meer oppassen met of het op z’n plek blijft liggen. :sweat_smile:
Al met al

3 likes

Ik gebruik hier van die stofzakken voor van (duurdere) tassen die ik ooit heb gekocht! Is gewoon katoen en zit ook vaak zo’n trekkoord in.

3 likes

Ik geniet ook zo enorm van mijn borduurwerk je op linnen. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt @Clancy :blush:!

6 likes

Het gaat zo soepel!
En heeeeeey!!! Die standaard heb ik vandaag besteld via Ali!
Ik zag hem bij een streamer en leek me zo ideaal voor op tafel omdat je kan draaien.
Hoe bevalt hij jou?

1 like

Ah, leuk! Ik heb hem via Marktplaats van iemand overgenomen en ik vind het fijn werken. Ik werk nu 2-handig ( rechts achter en links voor) en na even oefenen kan ik dan een stuk sneller en efficiënter mijn kruisjes maken. Plus, ik hoef de q-snap niet meer in mijn hand vast te houden. Daar kreeg ik altijd kramp van :sweat_smile:

1 like