Omatopic #2

Soms vind ik t echt jammer dat iedereen hier zo ver weg woont (nu is alles ver weg zonder auto). Lijkt me echt leuk als je gewoon een oma vriendin hebt en dat je lekker kneuterig op de bank aan je werkje bezig bent.

1 like

Jij woont toch ook in Noord-Holland?

Hoe heet deze standaard? Lijkt me erg handig! Heb zelf ook dat raam, maar soms beter voor mijn houding om ook aan tafel te zitten :sweat_smile:

Ja klopt.

Daar kom ik ook vandaan. Kunnen wel eens afspreken als dat je leuk lijkt?
Ik beloof ik bijt niet :wink:
Vraag maar aan @Baron

2 likes

Ja misschien wel leuk!

1 like

Omg weet niet of het hier hoort maar mijn oma kon dit ook. Heb zelf kussens gemaakt voor bij de tuinset. Heb van dezelfde stof nog genoeg over voor 1 groter kussen ook. Die ga ik nog maken. Ben zo blij dat het is gelukt haha. Oke van dichtbij genoeg op af te dingen denk ik, maar voor een eerste keer helemaal leuk.

13 likes

Vind ik ook jammer ja :open_mouth:

Nou ja, als iemand in Utrecht of omgeving woont (daarbuiten mag ook, maar da’s lastiger) mag je me altijd een DM sturen :slight_smile:

Ik moet zeggen dat ik het borduurwerkje van LarkRising best leuk vind met alle verschillende steken. Keek er eerst tegenop, maar ik vind het nu wel leuk. Heb overigens toch andere kleuren gebruikt dan zij (was in de war geraakt, lol).

Er deden hier een paar die fruitdingetjes maken met yarn and colors toch? Hoe bevalt het garen?

Waarom bestaat er zoveel, ik word zo hebberig.

Daarom raad ik quilt katoen aan :grin: Dat borduurt net zo soepel als linnen. Ik haat het echt als ik draad door stof moet trekken

2 likes

Ik heb hem op Marktplaats gevonden als “borduurstandaard”, maar ik weet niet wat de officiele naam is. Er staat ook niets op. Ik ben even een rondje wezen Googlen, maar het is nog best lastig te vinden! :face_with_raised_eyebrow:

Ik heb er 1 op Amazon gevonden (dit is volgens mij precies degene die ik heb) en ik vond hem ook op Aliexpress. Maar dus (nog) niet in een fijne Nederlandse webshop helaas.

1 like

@DrWrenKingston

Ik heb deze gisteren zitten opzoeken ook. kwam via Amazon volgens mij een dropshipper tegen en op etsy ook mensen die dezelfde standaarden verkochten maar dan voor 25+ euro meer + shipping.

Ben uiteindelijk via Ali bij deze verkoper gekomen en deze gekozen vanwege reviews.

Houd er rekening mee dat je bij afrekenen een VAT nu ook betaald.
Bestelling is nu ook verzonden zie ik.

Zag die streamer die hem had iedere keer gewoon zo de hoep omdraaien zonder dat hij de standaard hoeft te bewegen laat maar zeggen en dat lijkt mij zo fijn. Met die staande die ik nu heb moet ik die voet half scheef zetten etc op tafel. Terwijl op de bank is die wel heel fijn met het klemmen met je benen. (Beetje haat liefde relatie)

@NothingAboutSam Moet ik daar toch echt eens in gaan verdiepen! Over twee weken heb ik weer het plan om naar de markt te gaan in Arnhem. Laatst was de stand die ik zocht er niet. Dus dan ga ik gelijk wat extra linnen halen. En neem ik ook het stukje kaasdoek mee waar ik nu op werk, die vind ik ook super fijn.

2 likes

Dingen besteld :heart:

7 likes

Ben zo blij nog met mijn eigen plekje op zolder.
Alles binnen handbereik en een lekker luie stoel. Alleen nog even kijken naar hoe ik alles wil gaan opbergen.
Heb wel een schattig konijnen ledlampje van de HEMA voor als het donker wordt. Supersterk licht en oplaadbaar

5 likes

Bij de kringloop had ik een mini-pakketje (6 bij 8cm) gevonden met paddestoelen voor 50 cent, ben ik nu gelijk aan het maken. Erg leuk om even te doen.

5 likes

Ah zo jaloers. Ik wil ook echt een lekkere stoel om boven in te haken.

Heel misschien heb ik nog een bestelling geplaatst. Net garen voor een tas en een hamsterknuffel (voor mezelf :joy:).

Ik zit hier dus mee te hannessen; ik heb op zolder een hele wol/haakkamer met al m’n spulletjes en een heerlijke plek om te gaan zitten. In de praktijk sjouw ik elke keer alles naar beneden voor een nieuw projectje en zit ik beneden op de bank te haken, het voelt toch te ver weg/te ongezellig ofzo om naar boven te gaan. Terwijl de kamer zó fijn is. Beneden ontploft het ondertussen van allerlei mandjes met allerlei verschillende projectjes en de kamer boven wordt steeds leger en beneden steeds voller🤣
Hoe doen anderen dit??

3 likes

550x496
Ik gebruik zo’n koffertje en op die manier heb ik maar 1 project en blijft alles netjes bij elkaar.

Ik zoek eigenlijk ook nog een vaste borduur/haakplek. Ik heb zo’n Strandmonstoel van IKEA, maar kan daar dus echt niets mee (en hij zit ook gewoon niet lekker), dus ik sleep mijn spullen nu meestal maar naar de bank, maar vind het niet ideaal.

Progress bij mijn LarkRisingpatroon. De meeste steken doe ik voor het eerst, dus ik ben tevreden :blush: Heb het groen trouwens de afgelopen paar dagen gedaan.

12 likes

Voel ik me eindelijk weer goed genoeg om wat te doen, moet ik werken. En er komt maar 1 pakje ipv 2. Wel degene met spul voor mn tas waar ik zin in had, maar de ander had juist allemaal verschillende bolletjes om te kijken of t wat was.