Omatopic #2

Heel leuk!

Weet iemand een betaalbaar garen voor ongeveer naald 3.5? Zeg maar even dik als de royal van zeeman maar dan met meer kleuren? Color crafter en die andere bekende zijn toch een stuk dunner.

1 like

Ik brei met color crafter met 4mm, dus ik denk dat het ook wel met 3,5 kan! Sowieso veel DK garen wel. Misschien die van Stylecraft? Ik vind dat ook fijn garen. Of een baby marino, dat is ook meestal voor 3/3,5mm bedoeld.

1 like

Stylecraft was die andere die ik bedoelde maar kwam er even niet op. Maar voor amigurumi moeten die toch echt wel op een 3 bij mij.

1 like

Hoe onhandig het daten met iemand in New York ook is, dit is toch wel een handige bijkomstigheid, een postadres in Amerika haha. Geweldige needle minders, past mooi bij de tijd van het jaar. :heart_eyes:

2 likes

Aah je bedoelt haken. Ik dacht breien :sweat_smile: dan kan misschien iemand anders je beter helpen met deze vraag, want ik brei vooral en haken doe ik met goedkoop katoen van Sostrene Grene.

9 stuks Baby Fabulous 052 Orchid (Kan je het patroon voor dekentje ook sturen, daar was het voor bedoelt)
3 stuks Yarn and Colors Epic 070 Petroleum
1 stuk Yarn and Colors Epic 024 Chestnut

2 bollen van de action. weet ondertussen niet meer wat het is.
Hoef er niet de hoofdprijs voor, wil er vooral iemand blij mee maken. Liefst in 1x

Hetzelfde geld voor heel wat Ali kitjes die ik heb voor het vrij borduren. Hoef er niet de hoofdprijs voor, wil vooral iemand blij maken. Liefst in 1keer
Verzending uiteraard voor verkoper.

1 like

Ik ben van het weekend trouwens druk bezig geweest met het beitsen van m’n borduurringen. Nu weer alles opruimen

12 likes

ooo dit ziet er zo mooi uit!!!

1 like

Ik heb ook eens baby fabulous in de kleur orchid gekocht (en gebruikt voor een trui die ik in een woedeaanval kapot knipte toen hij mislukte, maar dat is een ander verhaal :sweat_smile:) en ik vind hem zoooo mooi! Wil er ooit nog eens iets anders mee maken. Wat is het patroon van het dekentje?

Edit: ik weet dat deze post niet voor mij was maar ik sloeg aan op de kleur haha.

Jaa het is echt een hele mooie kleur! Ben er ook echt verliefd op.

Dit is het patroon. Wilde hem zelf groter maken dan het patroon. Ben er uiteindelijk mee gestopt.

1 like

Hobbii Rainbow 8/4?

1 like

Dat is nog dunner dan catona denk ik. Voor amigurumi haak ik vaak met een halve kleiner dan de kleinste naald die aangegeven wordt. Ligt misschien aan mij hoor. Maar catona (125m per 50gr) haak ik op een 2.5 dus dat zou nog kleiner zijn. Mn moeder haakt overigens vaak nog een halve mm kleiner. Zoek eigenlijk iets tussen colorcrafter/stylecraft en chunky monkey in :joy:

Je hebt ook de 8/8, maar ik weet niet of dat beter is. Is wel dikker

2 likes

Ik heb veel gehaakt met durable cosy, van durable hebben ze veel verschillende diktes

Zie dat ze ook 8/6 hebben, misschien is dat wat. Helaas is mn ervaring met de kleuren bij hobbi echt slecht. Heb een keer besteld en t leek totaal niet, dus ben een beetje huiverig geworden.

Oeh dankje die is ook 105m. Misschien ook wel een optie.

Ik heb weer dat ik 10.000 ideeën heb en maar 2 handen :sob:

1 like

Ik had via Etsy garen besteld uit de UK. Kostprijs was 28,12 euro, verzending 6,72 euro en tax 7,32 euro. Nu moet ik blijkbaar ook nog 15 euro aan douaneformaliteiten betalen en 8,77 euro btw.

Wordt wel duur zo :sob:. Ik dacht dat je bij Etsy al de kosten al op voorhand betaalt maar niet dus. Spijtig want zoveel moois te koop in de UK :weary:.

Ik haak amigurumi meestal met Catania van Sachenmayer, daar staat op dat die voor 2.5 tot 3.5 is. Ik haak die zelf met 3. Weet alleen echt niet hoe dik/dun die is in vergelijking is met wat je noemde, sorry.

1 like

Ja die doe ik altijd met een 2.5, is hetzelfde als catona, dus mocht je ooit van catona een mooie kleur zien, dat kan je combineren.

Zie in mn bestelgeschiedenis dat ik ooit (nou ja dit jaar) een bolletje cosy fine heb besteld. Morgen maar eens zoeken.

2 likes

Dat is goed om weten, thx.
Hopelijk vind jij een goed alternatief!

1 like