Omatopic #2

Hobbii Rainbow 8/4?

1 like

Dat is nog dunner dan catona denk ik. Voor amigurumi haak ik vaak met een halve kleiner dan de kleinste naald die aangegeven wordt. Ligt misschien aan mij hoor. Maar catona (125m per 50gr) haak ik op een 2.5 dus dat zou nog kleiner zijn. Mn moeder haakt overigens vaak nog een halve mm kleiner. Zoek eigenlijk iets tussen colorcrafter/stylecraft en chunky monkey in :joy:

Je hebt ook de 8/8, maar ik weet niet of dat beter is. Is wel dikker

2 likes

Ik heb veel gehaakt met durable cosy, van durable hebben ze veel verschillende diktes

Zie dat ze ook 8/6 hebben, misschien is dat wat. Helaas is mn ervaring met de kleuren bij hobbi echt slecht. Heb een keer besteld en t leek totaal niet, dus ben een beetje huiverig geworden.

Oeh dankje die is ook 105m. Misschien ook wel een optie.

Ik heb weer dat ik 10.000 ideeën heb en maar 2 handen :sob:

1 like

Ik had via Etsy garen besteld uit de UK. Kostprijs was 28,12 euro, verzending 6,72 euro en tax 7,32 euro. Nu moet ik blijkbaar ook nog 15 euro aan douaneformaliteiten betalen en 8,77 euro btw.

Wordt wel duur zo :sob:. Ik dacht dat je bij Etsy al de kosten al op voorhand betaalt maar niet dus. Spijtig want zoveel moois te koop in de UK :weary:.

Ik haak amigurumi meestal met Catania van Sachenmayer, daar staat op dat die voor 2.5 tot 3.5 is. Ik haak die zelf met 3. Weet alleen echt niet hoe dik/dun die is in vergelijking is met wat je noemde, sorry.

1 like

Ja die doe ik altijd met een 2.5, is hetzelfde als catona, dus mocht je ooit van catona een mooie kleur zien, dat kan je combineren.

Zie in mn bestelgeschiedenis dat ik ooit (nou ja dit jaar) een bolletje cosy fine heb besteld. Morgen maar eens zoeken.

2 likes

Dat is goed om weten, thx.
Hopelijk vind jij een goed alternatief!

1 like

Ik ga weer aan de slag met de volgende CAL, haha. Merk dat het me toch erg motiveert. Kan wel weer een herfst-hobby gebruiken :grin:.

2 likes

Haha nou dat verschilt per keer. Ik heb bijvoorbeeld nog maar één aardbei gehaakt van het fruit. Maar de kersen vond ik leuk en daarvan heb ik het garen opgehaakt :woman_shrugging:t3: Dus we gaan zien hoeveel radijsjes ik ga haken! Ik moet het garen nog binnen krijgen

1 like

Vind breien toch zo knap he. Hopelijk gaat t helemaal goed.
Zag op insta iemand die breide echt hele leuke truien, ook met vosjes erin enzo.

Durable cosy fine lijkt top te zijn. Hopelijk is 1 bol genoeg voor mn popje.

Wauw, wat knap! En nervewrecking haha, zou het zelf nooit durven. Wat een mooie kleur wol trouwens!

Ik heb net m’n vest af, maar die moet ik eerst nog blokken en knopen erop naaien. Ben wel ff klaar met grote projecten, dus nu maak ik wat kleine dingen, zoals scrunchies en haarbanden.

Wat is eigenlijk een goed garen om babyknuffeltjes mee te haken? Kan ik beter voor acryl of voor katoen gaan? En ik haak t liefst niet met een té kleine naald, want dan krijg ik t gewoon echt niet voor elkaar (ben niet de beste haker).

Ik kies en koos voor mijn kinderen het liefst voor natuurlijke materialen. Zoals katoen en wol. En liefst oeko tex gecertificeerd

1 like

Vind dit echt knap! Kitchener krijg ik op de een of andere manier mijn hoofd niet in. Net zoals de tubular cast on of off

Vind het zo vreemd dat garen van de zeeman wel oeko tex keurmerk heeft maar merken als durable en scheepjes niet (voor zover ik kan vinden).

1 like

Wauw knap gedaan! Dat je dat gewoon durft joh.

En mooie kleur. Welk garen is het?

Thanks! Ik ben voor Drops Muskat gegaan, die is van 100% katoen en heeft het keurmerk.

Heb verder nog zulke mooie wol besteld. O.a. voor een sjaal/hoofdband, een vestje voor een bruiloft en een sjaal voor m’n moeder als kerstcadeautje. (Klinkt heel veel, maar ik kan momenteel niet werken en heb dus veel vrije tijd). Kan niet wachten tot alles binnen is!

3 likes

Ik zou hem bijna zelf houden :heart_eyes:

22 likes