Het is dmc perle garen in dikte 3. Maar is niet splijtbaar.
Nee ik hoef het ook niet te splitsen, perfect. Weet ik waar ik op kan zoeken, dankjewel!
Ik denk dat het gewoon slecht weer moet zijn om zin in borduren te hebben want ik ben na maanden motivatie zoeken weer eens begonnen!
Ik heb vandaag plastic borduurringen gekocht in de hoop dat mijn stof dan ook beter blijft zitten. Met dit weer krijg ik ook weer helemaal mijn motivatie terug! Ik probeer zo veel mogelijk de “stomme” dingen van borduren zo makkelijk mogelijk te maken. Dus printen op solufix ipv overtrekken en hopelijk deze nieuwe ringen om goed strakke stof te houden. Het enige waar ik nog tegenaan loop is dat ik nog nergens echt lekker dikke stof heb gevonden. Ik heb ook een setje van tatasol gemaakt en die stof was zo fijn. Heel dik, niet doorschijnend maar wel makkelijk doorheen te gaan met een naald. Weet iemand of je dat ergens in NL ook kan kopen? Ik kan thuis wel even een foto maken.
Foto van fijne stof van tatasol, vrij grof. Zou iemand weten hoe deze stof heet of op welke eigenschappen ik kan zoeken?
Ter vergelijking, lichtere stof van Iris waar ik 2 lagen stof nodig heb om niet door te schijnen
Haha ik durf nog niet in mn creepy vakantiehuisje. Volgende week maar eens kijken.
Oh waar heb je de vleermuis needle minder vandaan?
Ohhh ik wist helemaal niet dat deze manier van borduren een ding was. Wat ontzettend leuk! Dank voor de tip.
Zelf borduur ik niet (ik heb al teveel hobby’s) maar ik vind het zo mooi om te zien.
Het was al lelijk, maar nu na het afwassen van dat plakpapier is het gewoon niet eens meer te redden?! Echt alles wat er semi netjes uitzag is nu zó uit vorm… zelfs helemaal strakgetrokken en gestreken niet te doen joh. Vrij borduren is niet zo mijn ding denk ik 🥲
Oh noes. Ik had dit ook met mn vlinder en die was nog semi hard en heb m eigenlijk niet nog een keer uit durven spoelen omdat ik bang was dat t nooit meer goed zou komen.
Dit is 2x uitgespoeld, goed laten drogen en zelfs nog met het strijkijzer overheen gegaan. Helemaal stuk
Echt zo kut na zo lang werk!
Oooh die Vaiana😍
De jongen die ik date woont in New York (super onhandig trouwens) en ik zag toffe needle minders op een Amerikaanse Etsy account. Dus ik vroeg of ik het naar zijn huis mocht laten sturen zodat hij ze in november mee kon nemen en dat was helemaal ok. Dus ik heb net deze needle minders besteld