Omatopic #3

@Bennielava @Dazed @SleepingBeauty zo fijn om zo snel reactie te krijgen, thanks!

Het is helemaal goed gekomen en ben echt trots op m’n eerste toertjes, vind ze er netjes uitzien

@Mees ik ken die methode niet! Maar goed om te weten dat er wel een optie is als het echt te straks is.

2 likes

Ik gebruik nu vaak de traveling loop ipv magic loop. Die vind ik makkelijker en bonus is dat de overgang minder zichtbaar is. Klinkt misschien voor jou nog als abracadabra, maar als je er ooit aan toe bent is het een fijne manier om een lange kabel ook voor kortere omtrekken te gebruiken!

4 likes

Ben ik weer met een vraag

In het patroon staan op 2 verschillende momenten dat ik van naald moet wisselen. Ik breij op een rondbreinaald. Ik neem aan dat ik dan moet wisselen als er 126 steken op staan?

Nee, als ik het goed begrijp (vind het patroon vrij onduidelijk juist door alle extra uitleg) ga je na de boordsteek over op de grotere naald, en na die honderdzoveel steken naar een langere kabel, maar nog steeds dezelfde maat naald.

1 like

Oké, maar ik brei nu met 5,5 en bij dat onderste stuk staat wel 6mm. Het patroon is te gebruiken voor zowel rondbreinaald als rechte naald dus ik dacht misschien zit het hem daar in dan.

En kan ik dan wisselen van naald door steken over andere naald te gaan breien? Ik kan toch gewoon naalden verwisselen (heb zo’n set van knitpro waarbij de naalden los en vast kunt schroeven.

Bij her bovenste stuk staat toch ook 6mm, maar korte kabel (40 tot 60 cm) en erna heb je er een heel stuk meerderingen opzitten dus kun je naar een 6mm 80 cm kabel gaan.
Er staat ook beschreven hoe je wisselt van naald: door met je nieuwe naald te gaan breien (in je rechterhand heb je dan de grotere naald. Als je 1 ronde hebt gedaan zitten alle steken op die naald)
Je kunt ook de naaldpuntrn verwisselen als je verwisselbare punten hebt

1 like

Ik heb twee boeken over het maken van bloemen van dezelfde auteur. En 1 boek gebruikt ze durable en in de ander scheepjes.
En ik baal daarvan, want dan moet ik voor sommige weer net andere kleuren hebben van het andere merk.
Maar goed #firstworldproblems

1 like

Thanks, heb idd van naald gewisseld waar jij zei. Ergens anders stond volgens mij ook alleen boordsteek met 5,5mm breien en de tricot 6mm.

Oh ik ben van haar 1e boek nu alle bloemen aan het haken! Ik ben nu bij de Delphinium, maar die vind ik even iets te priegelig haha. Ik vond de eerste bloemen (gerbera en anjer vooral) heel snel heel leuk resultaat hebben! Heb jij al veel bloemen ervan gehaakt?