Omatopic (Deel 1)

afbeelding

Paar stofjes gekocht voor nieuwe borduurwerkjes en ook stuk of 15 kleuren dmc bij Gerrie. Heel donkerblauwe voor achtergrond van mijn huidige werk en allerlei kleuren voor 4 werkjes van SKB. Had eigenlijk veel meer in mn mandje maar met deze tool React App bleek uiteindelijk veel minder nodig! Zijn ook werkjes waarbij je sowieso wel je eigen kleurencombi kan maken dus heb vooral mooie aanvullingen besteld voor mn kleurencollectie :star_struck:

4 likes

Deze is met acryl van zeeman/wibra. Gewoon die 1 euro bollen. Verder vaak scheepjes catona. Maar ben nu verliefd op scheepjes softfun.

1 like

Ik heb laatst stof en garen besteld via Splendith omdat ik dscht “mooi alles bij 1 webshop, kan ik snel beginnen”. Maar nu is het bij m’n buren bezorgd en die doen steeds niet open :upside_down_face: Ik had ook eigenlijk wel verwacht dat het door de brievenbus zou passen.

Edit: ik heb ook een bestelling van Irisborduurt binnen gekregen. Ik had 2 Rico borduurringen gekocht en ze heeft er een extra grote (zonder merk?) erbij gedaan. Echt lief :relaxed: En alles was ook zo mooi ingepakt.

4 likes

Eindelijk af :sweat_smile: Geen mandalakussen geworden, maar een hanger…
Mandalahanger

Nu kan ik eindelijk verder naar een volgend project!

14 likes

Nou ik ben aan het aftakelen. Voor het eerst aan het borduren met kruissteek en telpatroon. Maar ik zie geen hol. Ook niet met mijn bril op😂 moet ik nu een leesbril aanschaffen?

1 like

Hoi! Ik wil graag beginnen met crochet maar heb geen idee hoe te beginnen en wat ik allemaal moet kopen. Heeft iemand tips voor deze beginner qua tutorials en materiaal?

Ik zou uiteindelijk graag van die hippe Instagramwaardige tasjes, onderleggers, plantenhouders etc proberen maken. Maar ik vermoed dat er daar nog heel wat aan vooraf gaat :sweat_smile:

Handmade by Esther NL: Onderzetters haken Misschien is deze leuk, garen en naald staat erbij. Gewoon googelen op ‘onderzetter haken’ en kijken wat je leuk vindt. Ik denk dat je overal mee kan beginnen. Vind vaak dat als je begint aan een echt project (en een onderzettertje is ook nog eens zo gedaan) je er meer van leert dan maar gewoon een lapje uitproberen.

1 like

Ojee

Oh wauw ik kom net de camisole no. 4 van my favourite things knitwear tegen en die vind ik echt prachtig zeg. Hopelijk komt hij snel in het Engels beschikbaar.
Fotootje: https://www.instagram.com/p/COQlOHAHQJP/

2 likes

Ik ben begonnen toen met het TLC blanket van TLC Blanket – Samen Leren Haken! – It's all in a Nutshell Crochet
Ik vond het erg fijn met de video’s erbij (zowel links als rechtshandig), enige nadeel persoonlijk is de acryl garen. Je leert wel alle steken die er ongeveer zijn.
Tussendoor heb ik al mandala’s gehaakt (ook toevallig van zelfde ontwerpster) en merkte dat ik daarvoor al genoeg kennis had. Ook om patronen te kunnen lezen.

2 likes

Onderzetters zijn leuk om te beginnen inderdaad! Ik weet niet wat je wilt maken, maar als je eenvoudige dekens zoekt dan staan hier mooie patronen:

Zij haakt alles met Stylecraft, dat is een heel prettig acrylgaren (ook mijn favo voor dekens) en lekker budgetvriendelijk.

2 likes

vandaag als het goed is nieuw SKB patroon!

1 like

Ik heb wel eens een haakcursus gegeven. Mijn cursisten kregen een Prym haaknaald maat 3,5 met zachte grip, die van de Action zijn ook goed hoor en een bolletje katoen van Phildar. (fijn om mee te oefenen)
Verder zijn steekmarkers wel handig in’t begin zodat je weet waar je gebleven bent.
Er zijn ook een hoop boeken waar je in kunt kijken hoe je de haaknaald kan vasthouden, wat de basistechnieken zijn, met simpele patronen, etc…
En hier kun je altijd terecht natuurlijk

1 like

Een loepbril?

Mijn garen knoopt en krult niet meer, dankzij een beetje bijenwas. :smiley:

1 like

Muts:
Buiten voor de kleuren beter te laten zien en binnen met mijn dochter als model :grinning:. De muts is voor mij bedoeld maar past ons allebei.
afbeelding afbeelding

En het proeflapje voor de flax voor diezelfde dochter omwille van de vrolijke kleuren:
afbeelding

Ik kom bij het proeflapje op 27 steken en 33 rijen uit en het moeten 24 steken en 32 rijen zijn. Is dit verschil te groot?

14 likes

Kleiner toch?

Ja denk het ook.

2 likes

Screenshot_20210430-183840

Weet iemand waar je dit soort hele zachte roze stof kunt krijgen? Dit is een foto van Diana Vingert maar vind het een beetje overdreven om via haar te bestellen. :blush: (Ook ik heb grenzen blijkbaar)

2 likes

Pakketje van iris binnen met Tulip stompe naalden. Had er van een ander merk en die vertiefden helemaal door mijn zweethanden :cry:. Kreeg er gratis een lap kruissteekstof bij! Wel met héle vakjes.

Abby is af. Weet nu even niet waar ik aan moet beginnen. M’n Gustav Klimt bevat ruim 200 METER draad als ik het goed gezien heb :tipping_hand_woman:. Cannot deal daarmee nu!!!

6 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Omatopic (Deel 2).