Omatopic (Deel 1)

(Beginnersvraagje hier)
Weet jij (of iemand anders) wat hij bedoelt met de “nieuwe” kleuren van DMC?

Je hebt oude strengetjes waarbij het kleurnummer op een smaller papiertje zit en nieuwe strengetjes waarbij het kleurnummer op een breed papiertje zit waarop ook een barcode staat. Wellicht dat?

Ah oké! Zij de kleuren dan verder wel gewoon hetzelfde? :relaxed:

Mijn ervaring is van wel

1 like

@Camper dit is een andere hoor. Dit is zonder die pixels zeg maar, maar gewoon gedetailleerd het meisje met de parel. Is wel een heel leuk werk, ben er zelf mee bezig.

Dit is de pixel variant: Girl with pearl earring pixel art fine art cross stich | Etsy

5 likes

Ik doe een slip stich heel flap. Wordt uitgelegd in deze filmpjes:

2 likes

O yesss de garen van marktplaats tip van Tamara zijn binnen. Allemaal nieuw labels love it.

15 likes

Ik word hier zo vrolijk van! Deze oma kan even geen oma dingen doen omdat ze ook het lijf van een oma heeft :joy::sob:. Dus ben aan t chillen in bad. En ga denk ik maar alvast kleurtjes zoeken voor toekomstige projectjes.
Is er ergens een beetje goede kleurenkaart? Wil mn rolschaatsen borduren :joy:

1 like

Dit is een echte kleuren kaart. voor de rest denk ik internet?

1 like

http://www.codyhoover.com/floss-color-tool/

Dit is ook een fijne tool, als je een bepaalde kleur niet hebt kan je hier opzoeken welke kleuren er op lijken en je ook zou kunnen gebruiken

3 likes

Wow die is nog chiller dan Closest DMC Thread-Color Lookup Tool

Ik heb dit breiboek besteld, want levertijd is ±10 weken dus tijd om beetje ervaring op te doen met andere projecten voor ik met zoiets ga, maar zo benieuwd

9 likes

Vind dit echt dapper! Misschien omdat ik niets van breien snap. Maar toch.

1 like

Ik ben benieuwd hoor, heb gelukkig wel goede hulplijnen (met mega veel ervaring) ook en vind het erg fijn me in zoiets vast te bijten!

Al ben ik nu al hele dag aan borduren door alle berichten over borduren hier steeds, haha.

De sok vordert wel goed trouwens, de boord is bijna af.

Ps. Als je kan haken, kan je ook breien. Haha.

Must resist hahhaha maar welke tip? Had al gezocht maar niet teruggevonden

Oh oeps dubbelpost

Wil deze gaan maken, ziet eruit als een enorme uitdaging hahha oh lord.

6 likes

Ik heb een ander patroon dan @Clancy bestuurde, namelijk deze:

Ik zou hem alleen kopen als je veeeeeel borduurgaren hebt, je hebt echt iets van 30-35 verschillende kleuren nodig hahaha.

Edit: oh lol ik loop lekker achter hahahahahaha

1 like

Vind DMC altijd zoooo raar doen met de instructies! Sommige steken die hun dan zeggen wat je moet doen vind ik vaak ook niet eens kloppend in mijn hoofd? En dan los ik het op met een eigen steek.

@Tamara de strengen ruiken wel echt enorm, naar frituur ofzo?? weet niet. had jj dit ook?
Heb ze nu maar even in een bakje onder afkapping gezet buiten. Even uitluchten

1 like

Er worden soms ook nieuwe kleuren uitgebracht (volgens mij zijn dat vooral getallen onder de 100), ik denk dat hij dat bedoelt!

Oh nee geen last van gelukkig! :joy::joy::joy:

1 like