Omatopic (Deel 1)

Hahaha ja klopt! Beetje matige website maar heb zoals @Clancy ook zegt op de nummers gezocht die ik van DMC nodig had. Dat werkt wel prima!

2 likes

Ja! Is een patroon van Sarah K. Benning. Helaas is het nu niet te koop, maar een keer in de zoveel tijd komt er weer vanalles in de sale

2 likes

Wat is haar site precies?

@nothingaboutsam oo ik dacht haar stijl al te herkennen.

Zit nu al een maand te kwijlen op een patroon, maar dat mag ik van mezelf voorlopig niet kopen omdat ik nog zoveel te doen heb. Vind het wel lastig nu het savonds wat donkerder begint te worden. Zit nu vooral met een bureaulamp er vol op :joy:

1 like

Ik wil de woondeken 2.0 van Wolplein gaan haken, ze hebben meerdere soorten woondekens, alle patronen staan als het goed is online en in video’s!

1 like

Jaa die zag ik ook! Ik houd echt van iris haar stories. Ze had eerst ook z’n lampje op haar hoofd, zag dat die aankomend weekend in de aanbieding zijn bij de aldi

Wel echt next level :joy:

3 likes

Ze houdt patronen een maand online en dan haalt ze het er weer van af. Of heb je het over een ander patroon?:stuck_out_tongue:

nee bedoelde een ander, maar herkende sara haar stijl.

O zij heeft echt mooie dingen zeg! Zal het in de gaten houden, dankje!

Ha ja dat lichtprobleem heb ik ook :rolleyes: ik heb een fijn bureau/nachtlampje dat best fel licht geeft, maar ik borduur altijd op de bank en ik heb geen plek waar ik het lampje dan kan neerzetten (op het bijzettafeltje werkt niet want dan schijnt het licht op de onderkant). Ik zet hem nu wel eens op de rand van de bankleuning zoals op de foto maar dat valt natuurlijk constant om. Misschien ook maar een hoofdlamp kopen dan haha

1 like

Ik heb precies hetzelfde probleem! al zit ik vaak boven maar kan nu helemaal niet meer op de bank zitten. zit ook echt te overwegen om dat ding te kopen bij de aldi xD

Ik ga voor het eerst wat losse garen bestellen (gebruikte hiervoor altijd paketten) maar zie door de bomen het bos niet meer haha. Als ik zoek op een kleurnummer krijg ik hier bijvoorbeeld al 3 verschillende soorten. Wat is het verschil tussen al deze soorten en welke moet ik kiezen? :thinking:

Ik ontdekte onlangs een Harry Potter sew-a-long en ik denk dat er hier ook wel mensen zitten met interesse hiervoor:

Het leuke is dat hij er bij iedereen anders uitziet. Er is een bijhorend fab pagina, daar worden ook soms alternatieve patronen / aanpassingen gepost.

2021 doet hij een Magic Kingdom en Animal Kingdom versie!

2 likes

DMC mouliné is het meest gebruikelijke, de rest is allemaal wat specialer (bijv neon of glitter). Ik zou dus voor mouliné kiezen, tenzij je een bepaald effect wilt.

Tip, als je iets goedkoper draad nog wilt. kijk bij gerries naai atelier. bespaart je toch weer 40 cent ongv per gaar. (Die eigenaren moeten me inregelen voor spon lol). en de meest gebruikelijke is inderdaad de mouline de rest is glitter of neon, wat @jahoor aangeeft.

@Solsikke maakt niet uit toch :smiley: ? als nog leuk om te maken!

Vind zelf deze van HP nog zooo tof

1 like

@jahoor @Clancy yes thanks! Ik had al zo’n vermoeden dat het vooral om kleuren zou gaan, maar begon toch even te twijfelen toen ik van één kleurcode zoveel verschillende opties zag haha. Gerries naaiatelier had ik al gevonden, goeie deals inderdaad!

Ik heb net bedacht dat ik mijn familie voor kerst allemaal een klein zelfgemaakt borduurwerkje wil geven. Voor mijn moeder, zussen en vriend heb ik al wel ideetjes voor een patroon maar vind het moeilijk om te bedenken wat ik voor mijn vader en schoonbroer zou kunnen maken :thinking: lastig haha! Ze hebben allebei niet echt uitgesproken hobbies of passies om op voort te borduren (pun intended hehe). M’n schoonbroer gaat graag naar de sportschool, misschien moet ik iets met gewichten doen :joy:

3 likes

Wat een leuk idee! Ik ga dit misschien ook wel doen. Ik heb voor m’n vaders verjaardag een vogel geborduurd. Hij houdt nogal van vogels. Dus misschien zoiets voor je vader? Of als je broer of vader sport iets van een voetbal ofzo? Of een biertje?

Ik kan echt niet breien of haken maar mijn beste vriendin is zwanger en ik wil heel graag toch iets voor haar maken. Liefst een klein dekentje voor de maxi cosi ofzo, hoe kan ik dat als beginner het beste doen? Ik vind granny squares super leuk maar dat is misschien te hoog gegrepen.

1 like

Leuk! Misschien een te voor de hand liggend antwoord maar: oefen met filmpjes op YouTube! Er staan heel veel filmpjes met uitleg op en je kan het zo vaak of zo langzaam afspelen als je wilt. Hier wil ook iedereen vast met je meekijken :slight_smile: granny squares zijn echt goed te doen hoor als beginner! Of als je het echt eenvoudig wilt: misschien kan je granny stripes doen :slight_smile: hoef je alleen maar naar smaak van kleur te wisselen en verder heen en weer te haken.

1 like

Ja ik heb dit al eens gedaan (vlaggetjes) maar dat ging niet zo lekker. Ik dacht misschien heeft iemand een tip voor een goede tutorial of een foolproof projectje!