Omatopic (Deel 1)

Tip, als je iets goedkoper draad nog wilt. kijk bij gerries naai atelier. bespaart je toch weer 40 cent ongv per gaar. (Die eigenaren moeten me inregelen voor spon lol). en de meest gebruikelijke is inderdaad de mouline de rest is glitter of neon, wat @jahoor aangeeft.

@Solsikke maakt niet uit toch :smiley: ? als nog leuk om te maken!

Vind zelf deze van HP nog zooo tof

1 like

@jahoor @Clancy yes thanks! Ik had al zo’n vermoeden dat het vooral om kleuren zou gaan, maar begon toch even te twijfelen toen ik van één kleurcode zoveel verschillende opties zag haha. Gerries naaiatelier had ik al gevonden, goeie deals inderdaad!

Ik heb net bedacht dat ik mijn familie voor kerst allemaal een klein zelfgemaakt borduurwerkje wil geven. Voor mijn moeder, zussen en vriend heb ik al wel ideetjes voor een patroon maar vind het moeilijk om te bedenken wat ik voor mijn vader en schoonbroer zou kunnen maken :thinking: lastig haha! Ze hebben allebei niet echt uitgesproken hobbies of passies om op voort te borduren (pun intended hehe). M’n schoonbroer gaat graag naar de sportschool, misschien moet ik iets met gewichten doen :joy:

3 likes

Wat een leuk idee! Ik ga dit misschien ook wel doen. Ik heb voor m’n vaders verjaardag een vogel geborduurd. Hij houdt nogal van vogels. Dus misschien zoiets voor je vader? Of als je broer of vader sport iets van een voetbal ofzo? Of een biertje?

Ik kan echt niet breien of haken maar mijn beste vriendin is zwanger en ik wil heel graag toch iets voor haar maken. Liefst een klein dekentje voor de maxi cosi ofzo, hoe kan ik dat als beginner het beste doen? Ik vind granny squares super leuk maar dat is misschien te hoog gegrepen.

1 like

Leuk! Misschien een te voor de hand liggend antwoord maar: oefen met filmpjes op YouTube! Er staan heel veel filmpjes met uitleg op en je kan het zo vaak of zo langzaam afspelen als je wilt. Hier wil ook iedereen vast met je meekijken :slight_smile: granny squares zijn echt goed te doen hoor als beginner! Of als je het echt eenvoudig wilt: misschien kan je granny stripes doen :slight_smile: hoef je alleen maar naar smaak van kleur te wisselen en verder heen en weer te haken.

1 like

Ja ik heb dit al eens gedaan (vlaggetjes) maar dat ging niet zo lekker. Ik dacht misschien heeft iemand een tip voor een goede tutorial of een foolproof projectje!

Ik heb ook als eerste project een babydeken gehaakt en ik heb het super simpel gehouden. Steeds een baan vaste afgewisseld met een baan stokjes, dat zijn makkelijke steken om te haken en echt fool proof. Vervolgens heb ik er een rand omheen gehaakt met vaste.
Ik heb haaknaald 5 gebruikt, 108 lossen opgezet en uiteindelijk 79 toeren (exclusief rand) gehaakt.

1 like

Nouuu wat ik nu meemaak! Heb mijn bestelling bij Gerrie’s naaiatelier ontvangen maar ik mis 8 van mijn bestelde kleuren en heb er 12 die ik niet heb besteld. Ik denk dat er een storing was en ik een deel van de inhoud van een ander winkelmandje heb betaald want nu ik mijn bevestiging check, staan de ontvangen kleuren er wel op. Echt heel raar :thinking: Ben gewoon mijn kleurlijstje afgegaan en niets extra’s dus ik zou niet weten hoe en waarom ik deze extra kleuren heb gekozen?? Heb maar even gemaild want zo kan ik ook niet beginnen haha pfff

3 likes

huhhh wat gek! Dit heb ik nog nooit mee geamakt. misschien een foutje van gerrie zelf? Ben benieuwd hoe ze het afhandelt.

Ik heb de ambitie om een mobiel te maken. Snap nu dat die dingen zo duur zijn. 2 sterretjes duurde al een uur :joy:

7 likes

Oefff de ultieme Gerrie test. Als ze dit niet goed afhandelt haal ik mijn resterende garen wel op de markt hahaha.

2 likes

Haha ahhw nou ze belde direct en was heel lief @Clancy Ik kan de garen terugsturen en dan stuurt zij de goede op, verzendkosten ieder voor zich. Ik twijfel nog omdat de envelop kwijt kan raken en dan heb ik niets. De kleuren zij nou herfstig dus ik kan ze vast een keer gebruiken. Als die actie van Pipoos er nog is, dan ga ik mijn kleuren denk ik daar halen!

Ooh nou, prima opgelost!

Dat wat jij aangeeft kan je inderdaad ook doen.

Heeft iemand ervaring met scheepjes colour crafter online bestellen? Kwamen de kleuren overeen met hoe ze online stonden? Ik zou naar de stad kunnen gaan maar vind wol ook weer geen corona waard. Maar de laatste tijd heb ik veel kleurverschillen gehad.
En heeft iemand tips voor zachte kleurtjes?

Ik zou ipv Colour Crafter Stylecraft DK bestellen. Zelfde type garen maar kwalitatief veel beter. Scheepjes pilt en pluist als een malle. Verder altijd zorgen dat je garen van hetzelfde kleurbad hebt, dan heb je geen kleurverschil. Dit nummer staat (ook) op het label.

En in de prachtige dekens van @Ludo kun je veel van de kleuren zien! @Whoopdidoo

Oh waarom zeg je dit nou, ik was er net helemaal uit😂 Colour crafter en chunky monkey hebben namelijk dezelfde kleuren en wilde t voor decoratiedingen gaan gebruiken. En de chunky monkey leek me mooier voor pompoms dan. Maar als je zegt dat colourcrafter pluist. Doet ie dat al meteen of meer bij gebruik?
Ik heb een bol van of colour crafter of stylecraft, dus als dat colour crafter is dan kan ik t al zien.

Mn mobiel komt hopelijk vandaag/morgen af. Dus verwacht iemand een meisje? Of vind roze voor een jongen ook leuk😂

1 like

Haha ik heb dit ook eens gedaan, maar hoe vaker je het doet, hoe sneller je wordt! En het resultaat is zo schattig

Ik vind dat CC echt heel snel pluist, ik heb ooit een paar bollen gekocht die in een la liggen die een paar keer open is geweest, ze schuren dan heel lichtjes tegen de bovenste la. Een aantal bollen zijn hier echt al door verpest.

Misschien ligt het aan mij, maar wat ik haak met Stylecraft lijkt ook gewoon mooier dan met CC

Op zich is t alleen ter decoratie dus dan gebeurt er niks mee. Maar ga er wel even naar kijken.

Mn mobiel is semi af maar krijg m niet goed horizontaal voor mn gevoel. Ben er al een uur chagrijnig door😂
@nutsaboutbeauty klopt inderdaad! Het gaat al sneller.

24 likes