Omatopic (Deel 1)

Irritant he! Ik had een custom bestelling met unicorn glitterdraad en een bepaalde stof, en ik werd echt knettergek van dat draad. Nog nooit zo gefrustreerd zitten borduren.

Eindresultaat was dan ook niet mooi.

Normaal maak ik deze quotes met DMC perlé en dat gaat zo lekker snel en makkelijk, ik neem nu gewoon geen bestellingen meer aan met die stomme hype draadjes haha.

Stuk sneller.

4 likes

ooo ik vind ze nog steeds heeel tof hoor!! <3 jij doet ze echt op bestelling maken? En dan via etsy ofzo? Sorry ben een beetje nieuwsgierig omdat ik zelf er ook wat mee wil gaan doen! (En wat zijn een beetje fijne fonts om over te nemen qua borduren? Ik heb niet zn mooi handschrift?)

(Oops ben weer hyper gelijk sorry)

• ik heb ook glitter draad gehaald voor twee projects, ben benieuwd dan… houd mijn hart vast >< Heb nu de T van mijn werkje bijna klaar en krijg dit draad nu iets meer onder de knie. maar dit had ik even niet verwact.

Ja ik had vorige winter ineens borduurnijd en ik had ooit een doos vol perlé van m’n grootmoeder gekregen, vriendinnen wilden van die quotes en van het een kwam het ander. Zo af en toe komt er een custom bestelling door, dan laat ik mensen de stof, kleur draad en de quote kiezen.

Ik gebruik het font SignPainter - HouseScript in Apple Pages en print het uit, vervolgens gebruik ik een glazen tafeltje en een los spotje als lichtbak haha. Met zo’n Pilot frixion pen die je kan wegstrijken.

Eigenlijk deed ik alles met deze stitch, maar laatst wilde ik voor iemand een tennisbal emoji maken (flauwe inside joke) en toen ben ik met anderen gaan experimenteren. Nog niet perfect en de randen zijn een beetje oneven maar dat vind ik eigenlijk wel leuk, het is een beetje speels zo.

Ja dat glitterspul is net zo erg als de neon kleurtjes haha! En ik heb inmiddels wel geleerd met borduren, vooral cross stitch, dat als je er echt ellendig van wordt het beter is om het even weg te leggen. Ik ben nu weer opnieuw begonnen aan weggelegde projecten van vorige winter en dan heb je weer frisse zin! Het moet wel leuk blijven.

5 likes

Jaa de frixion pennen zijn echt zo fijn! ik gebruik of die pennen of carbon papier. In het begin ook tegen het raam, maar heb nieuwsgierige buren dus dan word je de hele tijd in de gaten gehouden.

Ik ga binnenkort een iPad aanschaffen en dan ga ik deze fonts echt even onthouden! misschien kan ik nu al wel look a likes vinden. woah <3 EDIT: font gevonden!

Moet zeggen dat de chain stitch, vooral in deze vorm mij achter elkaar ook erg pittig lijkt om het zo recht mogelijk te krijgen. Vind je stofjes van de quotes ook echt zo leuk <3

Zo streng voor jezelf, ik vind het wel mooi!

1 like

Echt een topuitvinding die pennen!
Ja als je googlet zijn er vaak wel alternatieven te vinden, is echt een fijn font.

Chain stitch is ook wel pittig, maar ik hou er wel van als er wat onregelmatigheden in zitten. Ik heb net een opdracht voor een uitgebreid werk met een baard haha, daar ga ik hem ook lekker gebruiken.

En @Kauai dankjulliewel!

2 likes

ooo geweldig, met een baard kan het ook tof zijn om french knots te doen, of van die lusjes maken en dan openknippen. dan lijkt het helemaal op haar! (Gekke ideetjes)

Ik heb het font gevonden en al in gebruik! alleen even printer inkt vervangen zodat ik hem kan uitprinten haha. Krijg deze week ergens stof binnen waar ik tekst op wil gaan zetten, dus dit komt echt goed uit! thanks voor de tip <3 ben ook benieuwd naar je baard werk!

1 like

Ik heb bijna een spencer af. Eigenlijk voor een vriendinnetje maar vind hem zelf stiekem ook wel leuk, dus misschien maak ik er wel nog 1. Mega snel projectje zo op naalden 10.

11 likes

Ik ben begonnen aan een baby deken met diagonale grote granny squares. Alleen nu is de cream op dus even wachten tot ik verder kan.

21 likes

Niet bepaald mijn favoriet, denk dat het voornamelijk door de werking van het neon draad komt. De instructies die bij dit patroon zaten, gratis patroon van DMC, vond ik niet echt logisch, dus ik heb een satin stitch gedaan op de letters en een omlijning gedaan met backstitch. Daar kwam ik ook een beetje in de knoei bij de R en de E’s. :sweat_smile:

14 likes

Bij de Pipoos is borduurgaren tot 1 november 10 dmc garen voor 10 euro. Echt een super goede deal, heb net even ingeslagen. Was wel alleen in de winkel, online stond (gister) nog steeds 9+1 gratis.

3 likes

Ohh goede deal, jammer dat het niet online is. Om er nou een uur voor te gaan rijden is ook zo overdreven :joy:

1 like

ho shit dat is echt een goeie deal! Daar kan je nog eens je stash van uitbreiden.

1 like

Ik ben met deze 2 de afgelopen tijd bezig geweest en ze zijn eindelijk klaar :grin: Ok, alleen nog even afwerken. Het hondje is voor m’n ma (ook echt afgestemd op haar eigen hondje) en de kat is voor mezelf (heb ook zelf een grijze kat). Dus het zijn een soort dierenportretjes geworden haha.

41 likes

Ohh nice! Heb alleen net een flinke bestelling gedaan bij Gerrie haha

2 likes

echt super schattig! Vind de kleuren combinaties ook echt heel mooi bij beide

@DavidRose Love gerrie !

3 likes

Heb haar ff opgezocht maar jeetje wat een website :flushed:

Edit: maar denk dat ik er wel wat ga bestellen want 1,25 is alsnog goedkoper dan andere verkooppunten…

1 like

Heel erg leuk! Heb je dit gemaakt met een bestaand borduurpatroon?

Haha ja die site is echt chaos. Zoeken op nummer is daar het snelst. Gerrie verkoopt via marktplaats haar privé account ook bosjes van 40/50 random kleuren.

1 like

Wat zijn jullie aanraders qua steken / patronen voor een groot woonkleed? Ben op zoek naar wat nieuwe inspiratie naast de zoektocht op YouTube.