Omatopic (Deel 1)

Heb ik gedaan, denk dat er misschien wat qua vertaling is misgegaan daar :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Het is erg onoverzichtelijk ja pff ben benieuwd hoe lang ik ermee bezig ben

1 like

Jeeetje mina wat is dat neon draad van DMC irritant zeg! Normaal gesproken kan je heel makkelijk splitten en word het weer een geheel, maar nu blijven de drie draadjes echt de hele tijd los van elkaar zitten. Dit gaat een laaaaang project worden om zo alles in te vullen. Nu begin ik te begrijpen waarom dmc zegt; long and short stich. Soonsoon dacht: neuh satin stitch it is.

2 likes

Is er hier iemand die sokken kan breien? Mijn oma heeft vroeger ‘slaapsokken’ voor mij gebreid en die heb ik zovaak aangehad dat er enorme gaten inzitten en ik ze niet meer aandurf. Mijn oma is overleden en ik ken niemand in mijn Omgeving die sokken kan breien, maar ik mis de sokken zo :frowning_face:

Stuur maar een pb!

Je kunt ze stoppen! Dat is wel heel leuk dat je dan sokken hebt een beetje van oma en een beetje van jou.

2 likes

weet niet of iemand nog op tips zit te wachten voor het overnemen van patronen op donkere stof. maar ik deel het toch. Ik had eerst bij de webshop van Iris de clover carbon papier besteld, die vond ik niet zo goed werken. heel korrelig en na een veeg was het er weer af.

Toen ben ik opzoek gegaan naar gewoon wit carbon papier, was best nog een klus eigenlijk. uiteindelijk via deze shop besteld.

Het is nog steeds niet super super duper duidelijk dat je savonds kunt zien hoe of wat. (zie voorbeeld van mijn post van gisteren) maar als je het patroon er op hebt staan, kun je eventueel met een witte gelpen er weer overheen. Ik heb nog een Sakura gelly rol vanuit mijn bullet journal tijd (gekocht bij de boekhandel), en dat werkt op deze stof wel erg lekker. (Stof van iris) op de ruitjes stof die ik had niet zo.

8 likes

Irritant he! Ik had een custom bestelling met unicorn glitterdraad en een bepaalde stof, en ik werd echt knettergek van dat draad. Nog nooit zo gefrustreerd zitten borduren.

Eindresultaat was dan ook niet mooi.

Normaal maak ik deze quotes met DMC perlé en dat gaat zo lekker snel en makkelijk, ik neem nu gewoon geen bestellingen meer aan met die stomme hype draadjes haha.

Stuk sneller.

4 likes

ooo ik vind ze nog steeds heeel tof hoor!! <3 jij doet ze echt op bestelling maken? En dan via etsy ofzo? Sorry ben een beetje nieuwsgierig omdat ik zelf er ook wat mee wil gaan doen! (En wat zijn een beetje fijne fonts om over te nemen qua borduren? Ik heb niet zn mooi handschrift?)

(Oops ben weer hyper gelijk sorry)

• ik heb ook glitter draad gehaald voor twee projects, ben benieuwd dan… houd mijn hart vast >< Heb nu de T van mijn werkje bijna klaar en krijg dit draad nu iets meer onder de knie. maar dit had ik even niet verwact.

Ja ik had vorige winter ineens borduurnijd en ik had ooit een doos vol perlé van m’n grootmoeder gekregen, vriendinnen wilden van die quotes en van het een kwam het ander. Zo af en toe komt er een custom bestelling door, dan laat ik mensen de stof, kleur draad en de quote kiezen.

Ik gebruik het font SignPainter - HouseScript in Apple Pages en print het uit, vervolgens gebruik ik een glazen tafeltje en een los spotje als lichtbak haha. Met zo’n Pilot frixion pen die je kan wegstrijken.

Eigenlijk deed ik alles met deze stitch, maar laatst wilde ik voor iemand een tennisbal emoji maken (flauwe inside joke) en toen ben ik met anderen gaan experimenteren. Nog niet perfect en de randen zijn een beetje oneven maar dat vind ik eigenlijk wel leuk, het is een beetje speels zo.

Ja dat glitterspul is net zo erg als de neon kleurtjes haha! En ik heb inmiddels wel geleerd met borduren, vooral cross stitch, dat als je er echt ellendig van wordt het beter is om het even weg te leggen. Ik ben nu weer opnieuw begonnen aan weggelegde projecten van vorige winter en dan heb je weer frisse zin! Het moet wel leuk blijven.

5 likes

Jaa de frixion pennen zijn echt zo fijn! ik gebruik of die pennen of carbon papier. In het begin ook tegen het raam, maar heb nieuwsgierige buren dus dan word je de hele tijd in de gaten gehouden.

Ik ga binnenkort een iPad aanschaffen en dan ga ik deze fonts echt even onthouden! misschien kan ik nu al wel look a likes vinden. woah <3 EDIT: font gevonden!

Moet zeggen dat de chain stitch, vooral in deze vorm mij achter elkaar ook erg pittig lijkt om het zo recht mogelijk te krijgen. Vind je stofjes van de quotes ook echt zo leuk <3

Zo streng voor jezelf, ik vind het wel mooi!

1 like

Echt een topuitvinding die pennen!
Ja als je googlet zijn er vaak wel alternatieven te vinden, is echt een fijn font.

Chain stitch is ook wel pittig, maar ik hou er wel van als er wat onregelmatigheden in zitten. Ik heb net een opdracht voor een uitgebreid werk met een baard haha, daar ga ik hem ook lekker gebruiken.

En @Kauai dankjulliewel!

2 likes

ooo geweldig, met een baard kan het ook tof zijn om french knots te doen, of van die lusjes maken en dan openknippen. dan lijkt het helemaal op haar! (Gekke ideetjes)

Ik heb het font gevonden en al in gebruik! alleen even printer inkt vervangen zodat ik hem kan uitprinten haha. Krijg deze week ergens stof binnen waar ik tekst op wil gaan zetten, dus dit komt echt goed uit! thanks voor de tip <3 ben ook benieuwd naar je baard werk!

1 like

Ik heb bijna een spencer af. Eigenlijk voor een vriendinnetje maar vind hem zelf stiekem ook wel leuk, dus misschien maak ik er wel nog 1. Mega snel projectje zo op naalden 10.

11 likes

Ik ben begonnen aan een baby deken met diagonale grote granny squares. Alleen nu is de cream op dus even wachten tot ik verder kan.

21 likes

Niet bepaald mijn favoriet, denk dat het voornamelijk door de werking van het neon draad komt. De instructies die bij dit patroon zaten, gratis patroon van DMC, vond ik niet echt logisch, dus ik heb een satin stitch gedaan op de letters en een omlijning gedaan met backstitch. Daar kwam ik ook een beetje in de knoei bij de R en de E’s. :sweat_smile:

14 likes

Bij de Pipoos is borduurgaren tot 1 november 10 dmc garen voor 10 euro. Echt een super goede deal, heb net even ingeslagen. Was wel alleen in de winkel, online stond (gister) nog steeds 9+1 gratis.

3 likes

Ohh goede deal, jammer dat het niet online is. Om er nou een uur voor te gaan rijden is ook zo overdreven :joy:

1 like

ho shit dat is echt een goeie deal! Daar kan je nog eens je stash van uitbreiden.

1 like

Ik ben met deze 2 de afgelopen tijd bezig geweest en ze zijn eindelijk klaar :grin: Ok, alleen nog even afwerken. Het hondje is voor m’n ma (ook echt afgestemd op haar eigen hondje) en de kat is voor mezelf (heb ook zelf een grijze kat). Dus het zijn een soort dierenportretjes geworden haha.

41 likes