Omatopic (Deel 1)

Ik merkte dat ik zoveel onnodige uren op m’n telefoon zat nu door het thuis zitten… dus ik ben begonnen met borduren! Eerst deze met garen van de action.
afbeelding

Toen kwam m’n moeder ineens aanzetten met mega veel mooie garen van haar borduurtijd 20 jaar geleden en ben ik aan deze begonnen! Beide patronen op Etsy gekocht

afbeelding

32 likes

Wat een mooie dingen maken jullie hier!

Ik ben bezig met een dekentje, volgens dit patroon:

Hij is best groot op een vrij kleine rondbreinaald, dus krijg hem niet in een keer op de foto. Al 30 cm lang! Wordt 50 inches dus 125 cm. Heb nog even te gaan :slight_smile:

9 likes

Vond deze cross stitching 101 kit achterin mijn kast. Heb er inmiddels twee gemaakt. Heb draad die ik voor vriendschapsbandjes gebruik en wil de derde gaan ‘freestylen’.

En daarna borduren proberen! Er zijn zoveel leuke templates - dus nog even zoeken.

6 likes

Als ik de echte reden daarvan nou eens zou weten dan zou dat zooo fijn zijn. maar ik merk wel dat als ik de draden zelf iets korter maak het dan minder gebeurd. wat ik tegenwoordig ook doe na het splijten van de garen is even de vingers over de drie garen zelf even heen halen zodat er geen ‘lossigheid’ tussen die drie dragen zit. wellicht ook wat vaker kijken hoe het aan de achter kant gaat? Ik weet zelf ook niet echt hoe het kan. soms gaat het enorm lekker en niks aan de hand (insert catjam) en dan het volgende moment is het van 0 tot 100 REEEE

3 likes

trucje wellicht; je kunt het draad aan beide kanten aan trekken dan komt de knoop er vaak al uit! hoef je niette gaan lopen mieren met je naald in dat knoopje etc.

Ja love die knopen die niet echt zijn en dr zo weer uit zijn. Maar soms is t echt onbegonnen werk.

1 like

Ben ook nog bezig met een eekhoorn en heb nog een aantal projectjes liggen die ik voor andere mensen haak. Amper tijd voor mezelf hahaha :joy:

33 likes

Heeeerlijk ook toch! Of een maken voor iemand en dan weer voor jezelf! (?)

Ik kwam even klagen hier dat sinds het knoopjes gepraat in garen, ik extreem veel meer in de knoop lig :joy::sweat_smile:jinxed.

2 likes

Ik kreeg net zo’n opbergdoos mee van m’n vriend in de naawinkel! Echt lief en vet handig.

Goeie level up van dit hahaha:

11 likes

Ooo jaaaa!!! Lekker wikkelen :heart_eyes_cat: kan daar zo van genieten :joy: veel plezier!! Doe je een after foto?

Wat voor draad zijn die wokkel dingen eigenlijk? Ik zie het wel vaker naar je dat voor borduren ook?

Oh dat katje :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: welk patroon is dit?

Alleen iets aangepast om 'm te laten liggen :grin:

7 likes

Ohh leuk! Dit wil ik ook kunnen. Is het moeilijk voor een absolute beginner?

Als je een magische ring en vaste kunt haken is het prima te doen! :grin:

Haha uhh een wattes?? :joy: Zal het eens opzoeken

Ik heb eigenlijk best weinig klein garen, die grote wokkels zijn DMC Perlé! Stuk dikker, ook om mee te borduren maar niet heel geschikt voor fijn werk of cross stitch bijvoorbeeld. Dus ik heb zeker niet genoeg normaal garen om die hele box al te vullen.

1 like

Evt kan je ook 2 losse haken en starten in de tweede losse van de haaknaald, maar zelf vind ik een magische ring altijd mooier omdat je dat strakker dicht kunt trekken

1 like

Dank je!

Hey het is een begin en een mooie box om uiteindelijk te vullen! Niet iedereen hoeft compleet gekkie te gaan zoals ik en dan 29472818191 miljoen garen opkopen via marktplaats

1 like

Wie kan mij weer eens helpen? :upside_down_face:

Ik moet om mijn haakwerk, bestaande uit stokjes eenrand van vaste haken. Maar hoe/waar steek ik in voor een vaste aan de zijkant van een stokje?

Ik heb nu maar wat gedaan, maar dat ziet er niet goed uit: