Omatopic (Deel 1)

Ben ook nog bezig met een eekhoorn en heb nog een aantal projectjes liggen die ik voor andere mensen haak. Amper tijd voor mezelf hahaha :joy:

33 likes

Heeeerlijk ook toch! Of een maken voor iemand en dan weer voor jezelf! (?)

Ik kwam even klagen hier dat sinds het knoopjes gepraat in garen, ik extreem veel meer in de knoop lig :joy::sweat_smile:jinxed.

2 likes

Ik kreeg net zo’n opbergdoos mee van m’n vriend in de naawinkel! Echt lief en vet handig.

Goeie level up van dit hahaha:

11 likes

Ooo jaaaa!!! Lekker wikkelen :heart_eyes_cat: kan daar zo van genieten :joy: veel plezier!! Doe je een after foto?

Wat voor draad zijn die wokkel dingen eigenlijk? Ik zie het wel vaker naar je dat voor borduren ook?

Oh dat katje :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: welk patroon is dit?

Alleen iets aangepast om 'm te laten liggen :grin:

7 likes

Ohh leuk! Dit wil ik ook kunnen. Is het moeilijk voor een absolute beginner?

Als je een magische ring en vaste kunt haken is het prima te doen! :grin:

Haha uhh een wattes?? :joy: Zal het eens opzoeken

Ik heb eigenlijk best weinig klein garen, die grote wokkels zijn DMC Perlé! Stuk dikker, ook om mee te borduren maar niet heel geschikt voor fijn werk of cross stitch bijvoorbeeld. Dus ik heb zeker niet genoeg normaal garen om die hele box al te vullen.

1 like

Evt kan je ook 2 losse haken en starten in de tweede losse van de haaknaald, maar zelf vind ik een magische ring altijd mooier omdat je dat strakker dicht kunt trekken

1 like

Dank je!

Hey het is een begin en een mooie box om uiteindelijk te vullen! Niet iedereen hoeft compleet gekkie te gaan zoals ik en dan 29472818191 miljoen garen opkopen via marktplaats

1 like

Wie kan mij weer eens helpen? :upside_down_face:

Ik moet om mijn haakwerk, bestaande uit stokjes eenrand van vaste haken. Maar hoe/waar steek ik in voor een vaste aan de zijkant van een stokje?

Ik heb nu maar wat gedaan, maar dat ziet er niet goed uit:

Dat pietje, zo leuk gedaan!!

Ze zijn te winnen op m’n instagram :crazy_face: -EINDE RECLAME-

1 like

Ik hoop dat het op de foto’s een beetje duidelijk is waar ik in steek:

In de hoeken doe ik er sowieso 2 of 3, zodat je een mooi afgerond hoekje krijgt. Verder steek ik in het stokje en tussen de toeren in. Hoop dat ik het een beetje goed uitleg zo :sweat_smile: Heb geprobeerd het voor je te filmen maar de oudste kijkt SpongeBob en de jongste hangt steeds met z’n gezicht voor de camera dus erg duidelijk was het niet haha

3 likes

Ah wat lief dat je het helemaal hebt uitgewerkt! Duidelijk hoor, bedankt. Er blijven bij mij toch wat meer kieren, maar ik denk dat dit ook komt omdat ik met dunner garen haak nu.

1 like

Gratis patroon van Splendith is af!

Heb afgelopen maandag het patroon wat aangepast op de iPad, beetje om procreate te leren kennen maar ook om te kijken qua kleuren wat ik nu mooi vind. Ik houd er van om op pinterest te scrollen tussen de ’ Stitch palletes’ en vond het wel eens tijd om daar eens wat van te gaan gebruiken. vond het wel spannend om iemand anders patroon beetje aan te passen op andere kleuren.

Deze twee waren het geworden:
Voor de rozen:

Voor de kleding en schoenen.
70eb0521a68c9d86ded00785335a6981

Gebruikte kleuren dus: Broek 924 blue, shirt 356 , shoenen 3864, binnenkant 3858.

Rozen: 352, 498, 814,892, 3801
Blaadjes: 501
Little french knots: ECRU

Wat ik nog aan heb gepast in het patroon;

heb de mouw door getrokken want de arm werd gedaan met een satin stitch, wat ik er een beetje gek vond uitzien. Heb gekozen om de body van het shirt liggend te doen met een brick stitch en de arm verticaal anders werd het 1 geheel.

Na het maken van de rozen en vullen van de blaadjes zei Splendith principe dat het patroon af was, maar ik vond het nog redelijk kaal er tussen. Je kon ook niet echt meer nog meer rozen maken. Dus ik heb het opgevuld met het idee van ’ kruid’ wat je wel eens tussen rozen ziet. Dus french knotjes!

(Patroon is lekker snel gegaan omdat ik deze week wat minder werk te doen had en weinig shit gaf om mijn werk huehuehue)

Jeetje heel verslag :sweat_smile: :joy:

29 likes

Mooi geworden😍

1 like