Dat pietje, zo leuk gedaan!!
Ze zijn te winnen op m’n instagram -EINDE RECLAME-
Ik hoop dat het op de foto’s een beetje duidelijk is waar ik in steek:
In de hoeken doe ik er sowieso 2 of 3, zodat je een mooi afgerond hoekje krijgt. Verder steek ik in het stokje en tussen de toeren in. Hoop dat ik het een beetje goed uitleg zo Heb geprobeerd het voor je te filmen maar de oudste kijkt SpongeBob en de jongste hangt steeds met z’n gezicht voor de camera dus erg duidelijk was het niet haha
Ah wat lief dat je het helemaal hebt uitgewerkt! Duidelijk hoor, bedankt. Er blijven bij mij toch wat meer kieren, maar ik denk dat dit ook komt omdat ik met dunner garen haak nu.
Gratis patroon van Splendith is af!
Heb afgelopen maandag het patroon wat aangepast op de iPad, beetje om procreate te leren kennen maar ook om te kijken qua kleuren wat ik nu mooi vind. Ik houd er van om op pinterest te scrollen tussen de ’ Stitch palletes’ en vond het wel eens tijd om daar eens wat van te gaan gebruiken. vond het wel spannend om iemand anders patroon beetje aan te passen op andere kleuren.
Deze twee waren het geworden:
Voor de rozen:
Voor de kleding en schoenen.
Gebruikte kleuren dus: Broek 924 blue, shirt 356 , shoenen 3864, binnenkant 3858.
Rozen: 352, 498, 814,892, 3801
Blaadjes: 501
Little french knots: ECRU
Wat ik nog aan heb gepast in het patroon;
heb de mouw door getrokken want de arm werd gedaan met een satin stitch, wat ik er een beetje gek vond uitzien. Heb gekozen om de body van het shirt liggend te doen met een brick stitch en de arm verticaal anders werd het 1 geheel.
Na het maken van de rozen en vullen van de blaadjes zei Splendith principe dat het patroon af was, maar ik vond het nog redelijk kaal er tussen. Je kon ook niet echt meer nog meer rozen maken. Dus ik heb het opgevuld met het idee van ’ kruid’ wat je wel eens tussen rozen ziet. Dus french knotjes!
(Patroon is lekker snel gegaan omdat ik deze week wat minder werk te doen had en weinig shit gaf om mijn werk huehuehue)
Jeetje heel verslag
Mooi geworden😍
Wat handig die plaatjes van pinterest.
En mooi geworden!
Ik wilde gaan needle punchen. Maar dr zit geen draaddoorhaler bij en ben te lui om op te staan
@Axolotl @Whoopdidoo lief dankjulliewel! Ben er heel blij mee ondanks dat het patroon hier en daar niet helemaal klopt voor gevoel. but hey! Its done. Satin Stitch is hiermee wel vooruit gegaan hhaha.
En @Whoopdidoo hup op staan! ben heel benieuwd wat je gaat maken
Wauw echt supergaaf. Ik moet dit ook echt eens gaan proberen maar ik vind het zo’n spannende stap om kruissteek los te laten? Echt raar.
nawh snap ik wel! Kruis is nu wat je gewend bent, ik zou andersom wel heel eng vinden als ik eerlijk ben. vooral omdat tellen er bij komt. Anders beginnen met wat basis steken vanaf youtube en dan kijken of je wat simpele gratis patronen kunt vinden? Vingert (Ja Diana Vingert) heeft er een paar gratis, Splendith heeft er een paar gratis (al kloppen die soms niet helemaal voor gevoel), Pinterest zal denk ik ook een hoop te vinden zijn. je hoeft ook niet gelijk met hele grote dingen te gaan werken!
Ik was pas heel klein eens begonnen
En dat vond ik wel leuk, maar toen ging ik verhuizen en ben ik niet verder gegaan. Dus ben nog niet door het dode punt heen.
(Ben nu overigens jouw lievelingsklusje aant doen, garen op kaartjes wikkelen )
Nou ik wilde bergen maken.
Maar mn stof trekt dus weer los. En dat moet echt wel strak staan wil t een beetje soepel gaan.
Oei dan zou ik misschien aanraden om eens te kijken naar een ring waar je stof strak in blijft. ik werk nu de laatste tijd veel met Rico design ringen. het afmaken doe ik dus in gewoon houten ringen. Met de elwohe ringen merkte ik dat met bepaalde stoffen dat het gewoon niet lekker bleef zitten en ik telkens strak aan het zetten was. Via iris heb ik toen de roze ring gehaald. echt, met haar dunnere stoffen is dit hemels. De okergele en de mint ring heb ik via amazon besteld, maar ook zoo fijn. ben nu amper nog mijn stof aan het strak trekken.
(alvast een spoiler ook wat mijn volgende project gaat worden. de egel. gratis patroon van DMC site)
@Hippe_kikker leeeeeeeeeeuk!!! En lekker he dat wikkelen? hahah. nog wat tips daarvoor; steek een potlood door de lusjes voor je de plasticjes er af haalt. kan je het daarna wat makkelijker om je pols doen
Oke, ik neem dit topic weer te veel over. sorry guys.
Dank je wel voor de tip om het garen om je pols te doen, dat ik daar niet aan gedacht heb. Zoveel makkelijker haha, thanks!
Ik heb inmiddels meer dan drie dozen vol garen en wil ze, wanneer alles gewikkeld is op de kaartjes, gaan sorteren. Hebben jullie ze op nummer of op kleur? Ik ben geneigd om ze op kleur te gaan sorteren maar ben benieuwd wat jullie hebben gekozen en waarom.
ik had ze eerst op kleur gesorteerd maar dan kon ik noooit de nummers vinden die ik nodig had. vorig weekend heb ik alles wel soort van op kleur gedaan maar dan wel op nummer. nu kan ik alles makkelijk vinden!
Oh top dan moet ik daar eens naar kijken. Want merk dat ik t wel “kan”. Maar door die stof gaat t niet helemaal goed. Jammer. Vind dit soort dingen zo leuk.
ooo jaaa!! dit is echt geweldig. Misschien heb je ook wel wat dikkere stof nodig? ik heb werkelijk geen idee. begint nu ook wel te kriebel een beetje om hier aan te beginnen.
Dat klinkt als een goede middenweg, denk dat ik dat ook ga proberen. Bedankt voor je reactie en suggestie!
@Clancy Wat mooi geworden! Frenchknots zijn voor mij echt ideaal opvullingsmateriaal en ze staan ook overal goed tussen.
Mijn laatste werkje! Even wat simpeler, was wel even fijn. Patroon is van Flossandhoop op etsy! Echt een fijne shop, goede guide ook.
leeeeeeeeeeuk! jaa haar patronen zijn echt super leuk maar ook een hele fijne uitleg. heb van haar de Spooky (al gemaakt) en de witchy (daar ga ik ook mee beginnen)
(Shit ik zou hier even weg gaan. maar aaa zoveel leuke dingen hier <3 )