Ik heb 't op kleur staan, totaal niet praktisch maar het oog wil ook wat

Haken, borduren, punch needling, macrame, latch hooking - ik zou het allemaal willen doen maar kom tijd tekort haha.
@Tamara: ja ik snap je helemaal, ik vind het ook prettiger ogen wanneer het op kleur gesorteerd staat haha. Mooie verzameling kleuren heb je.
Niet dat we nog meer hobbies nodig hebben maar wat is latch hooking?
Het wordt ook wel ‘smyrna’ genoemd. Ik zie steeds hetzelfde boek in hobbywinkels liggen en zie het ook soms bij youtubers voorbij komen (toevallig vanmorgen nog bij ‘with wendy’, daar gebruikt ze de techniek op een bestaand Ikea tapijt). Heb het zelf nog niet geprobeerd maar zou er wel kussens en kleden mee willen maken.
Goed, je vroeg wat het was en je vraag heb ik nog niet beantwoord. Het is een knoop techniek waarmee je kussens, kleden en andere accessoires mee kan maken of kan opleuken. Je gebruikt korte stukjes garen/wol/katoen waarmee je knopen maakt met behulp van een latch hooking haak. De foto’s hieronder laten zien hoe dat er dan uitziet.
Ja, die zag ik voorbijkomen, ook zo leuk! Heb nog een kerstpatroon van haar (die met holly jolly), echt zin in om te maken.
De stof en borduurring komen van irisborduurt trouwens, beide heel fijn om mee te werken.
Meh ik wilde niet naar de stad. Ook al moest ik wat ruilen, maar als ik webwinkel zie waar ze en fimo en plastic borduurringen hebben. Bij pipoos zijn ze online uitverkocht. Misschien moet ik even geduld hebben. Of naar de stad fietsen.
Wow, goals!
Meanwhile heb ik gister zelf 2 patroontjes gemaakt voor borduurwerkjes met planten. Aangezien ik maar 2/3 stitches kan heb ik de rest van de avond tutorials zitten kijken, er gaat een wereld voor me open!
Ik kreeg van een klant (doe zo af en toe werk in opdracht) een compliment door dat de lijstenmaker de achterkant van een werk zo netjes vond, was ik helemaal blij mee als beginner.
ik kan echt uren scrollen door die stitch palettes
Oh ja, heel fijn😍
Die brick stitch is ook heel mooi, geeft echt een gebreid effect op die trui! De stitch pallette tips ga ik overnemen, heel goed idee.
Ik had dit ook toen ik t vrijdag voor t eerst ging proberen. Maar heb nu monks cloth gekocht, dat is veel groffer en losser geweven dus dan hoef je niet zo hard te duwen en dan blijft t wel zitten.
Wooow
Ik ben met de egel gestart en je moet dan de long and short stitch gebruiken. Maar jeetje. Ik zie soms niet meer wat ik kort of lang heb gedaan. Ben er ondertussen ook al een paar uur mee bezig
Long and short vind ik ook super lastig. Heb er wel eens mee geoefend, maar is dan telkens niet naar mn zin dus dan stop ik er weer mee. Hoeveel draadjes gebruik je ervoor?
Snap ik, dit is ook mijn eerste keer dus rommeliger dan dat ik wil. Maar care, that’s a learning process. Vul de plekken waar je veel stof ziet wel weer op gebruik vier draadjes, vond drie net te weinig eigenlijk. Heb nu nog een kwart over van een hele gaar. Dat gaat denk ik ook wel op. Heb niet eens veel rest afval ofzo.
Super leuk! Volgens mij krijg ik donderdag voor mijn verjaardag een starterset. Ben benieuwd of het me gaat lukken
Ahh vind hem wel schattig! Ik ga voor mn volgende projectje ook long en short stitches gebruiken, word het toch wel even wennen.
Vind de stof die je gebruikt ook heel leuk!
Ja het is echt heel even wennen! Maar ik denkkkk dat ik nu de smaak te pakken heb. De stof is van Splendith! wel wat lastig om je patroon er op te krijgen. maar zo waard!
Hoe doe je dat met iets dikkere stof? Werkt een tablet dan ook nog.