Mn post paniekaanval tiktokscrollen heeft nut gehad. Kwam een tiktok tegen van iemand die de app trace table oid had. Dus ik naar google play, maar was uiteraard voor apple. Maar wel een alternatief gevonden tracer lightbox en t lijkt t werken. Jeej eindelijk fatsoenlijk overtrekken van de tablet.
Zo knap allemaal!!
Leuk! Ik wilde net over Sinterklaas posten. Ik wil ook weer wat gaan haken, misschien met een vilten stoomboot erbij.
Heb mijn eerste eigen patroon gemaakt - het is een van mijn favoriete bewoners van Animal Crossing. Denk dat ik hem nog een keer ga doen, maar dan met dubbele draad. En de snavel en ogen aanpassen.
Gebaseerde op dit
Nu ik toch wikkelkaartjes moest bestellen ben ik uiteindelijk alsnog bezweken. Ik denk dat ik het lang heb volgehouden niet zoiets te bestellen, maar ben stiekem blij dat ik opgegeven heb vind m zooo schattig
4 avondjes ongeveer? Ik haak vooral in de avonden en ook niet elke dag dus soms lijkt het of ik weken bezig ben geweest terwijl ik in feite maar een paar avonden eraan gezeten heb
Ga je geen spijt van krijgen! Beste aankoop ooit geweest.
Maken jullie wel eens grote kruissteekpatronen?
Ik ga binnenkort aan eentje van 35x35 cm beginnen en heb allemaal youtube filmpjes bekeken met tips. Was begonnen met een raster stikken als hulpmiddel maar dat is zoveel werk (lees heb er al 5 uur aan besteed en pas op een kwart), dus nu een witte transferstift gekocht om het af te maken. Leek me wel fijn voor het overzicht en om het midden te bepalen
Benieuwd naar tips voor grote kruissteekpatronen dus : )
Ik ben met een grote bezig (al 5 jaar op en aan haha) en doe ik het per kleur momenteel. Heb eerst 1 zijde van het patroon gedaan en erna ben ik met de andere kant begonnen. In het plaatje zelf kan je vaak wel makkelijk zien van welk stuk je eerst het beste kan doen. (Zo stond er in het midden een huis en heb ik die wel in 1x gemaakt)
Er zijn ook mensen die het per hokje doen, alleen lijkt mij dit lastig met de draadjes aan de achterkant.
Ik heb zelf ook rasters erop gemaakt is goed voor het overzicht.
Woww al 5 jaar haha, super benieuwd nu! Als je het wil delen
Heb je ook gerasterd met stift of wel gestikt?
Het patroon is 8 pagina’s maar heb het alleen digitaal dus ga denk ik gewoon beginnen op de pagina waar het midden van het patroon zit…
(Even hoofd draaien sorry

Ik begon met borduren voor het hip was eigenlijk en er nog niet zo heel veel mooie pakketten waren dus ging ik voor de grootste in de sale. het noorderlicht vond ik wel tof, er komen ook nog sterren op.
Ik heb het met potlood gedaan dit deed een vriendin van mij toen ook… ik hoop dat het er nog uit komt…
Heb al een tijdje een nieuw pakket op het oog dus ben daarom alweer even een tijdje bezig. Ik werk er eigenlijk vooral in de winter periode aan en doe soms echt maanden niks en dan opeens veel, zit best veel werk in.
Echt heel mooi deze! Het is ook wel echt een winterse hobby, grote kans dat ik over een paar maanden ook weer even klaar ben ermee.
Je hebt wel een hippe naaldmagneet haha
Ah ja met potlood kan natuurlijk ook, ik heb een donkerblauwe stof vandaar dat ik niet een makkelijke oplossing vond
Je bedoelt met raster stikken dat je die vakken van 10x10 steken op je stof namaakt? Ik vouw mijn stof gewoon 2x dubbel en steek dan m’n naald door het midden met een draadje eraan. Dat draadje laat ik dan los hangen en markeert zo het midden. En daarna werk ik gewoon vanuit het midden naar buiten
De pipbags gaan naar een school, het popje ben ik gisteravond mee begonnen voor onze dochter maar vond het zo leuk dat ik in 1x door gehaakt heb haha
Slim! Ja dat bedoelde ik inderdaad.
Dank voor de tip, ik ga het raster nu wel gebruiken omdat ik het al gedeeltelijk af heb, maar ga dit onthouden voor de toekomst
Ja zo’n raster lijkt me best fijn werken, maar ik gebruik dus de luie snelle methode haha. En net als hierboven al gezegd raad ik dan aan om de kant op te werken waar iets opvallends staat. Een huisje of beestje ofzo. Dat punt is het makkelijkst terug te vinden als je een tijdje niet geborduurd hebt.
Verder is het ook makkelijk om als je een punt wil terugvinden de opvallendste symbooltjes en kleuren op je kaart te gebruiken. In mijn huidige project betekent een geel vakje op de kaart een opvallende kleur bruin draad in m’n werkje. Die gebruik ik dus als oriëntatiepunten.
Verder vond ik het zelf fijn om het idee van een perfecte achterkant los te laten. Die zie je uiteindelijk toch niet meer als hij in een lijstje zit. Zo lang je geen dikke knopen hebt op de achterkant, maakt het echt niet uit als er een lusje hangt of het draad grote sprongen maakt. Netter werken komt uiteindelijk vanzelf.
En uiteindelijk is gewoon beginnen de snelste manier het te leren. Als je weet hoe je start met je draad, hoe je een kruissteek maakt, en het midden vindt van je stof, ben je good to go
Zoo leuk.
Hoe hebben jullie leren haken? En al helemaal voor de linkshandig onder ons, ik heb vaak echt moeite met dingen nadoen die ik in filmpjes ed zie.