Zo knap dit!
Mn pinguinkussen is eindelijk af
Ahh dankje!
Jouw penguinkussen is ook heel leuk, ik zou het je niet nadoen
Ik ben ook linkshandig maar heb het mezelf rechtshandig aangeleerd met behulp van filmpjes op YouTube. Toen ik begon stond ik er niet bij stil dat er ook gewoon zoiets bestond als linkshandig haken Ik haak nu wel een beetje vreemd (ik beweeg met mijn linkerhand het werkje over de haak in plaats van dat ik met mijn rechterhand het werk doe) en ik voel wel dat rechts niet mijn dominante hand is, maar het gaat wel gewoon goed en ik vind het leuk om te doen.
Wat mij geholpen heeft is het kiezen van een leuk doel (wat je wil haken) en gewoon doorgaan tot het lukt haha. YouTube is geweldig
Tldr: met behulp van YouTube
Ben trouwens nog steeds benieuwd, zijn er meer linkshandige mensen hier die toch met rechts haken?
O ja en je zegt dat je het moeilijk vindt om dingen in filmpjes na te doen, dat heb ik ook. Daarom had ik er daarnaast ook een haakboekje bij met de beschrijving van hoe het werkt + tekeningen van welke draad over welke gaat, etc. Je moet even het principe door hebben.
Ik ben links, maar heb mezelf vrij snel aangeleerd om alles eerst rechts te proberen.
Heb ook het idee dat ik zowel verkeerd haak als brei, maar zolang ik niets zie aan mijn werk ga ik gewoon door op de manier waarop het voor mij het makkelijkst is.
Ik ben links, maar haak rechts. Haak wel binnenstebuiten en krijg dat er niet uit (de goede kant zit bij mij aan de andere kant)
Gewoon binnenste buiten keren als t klaar is?
Ja dat doe ik ook, maar bedoelde vooral dat tijdens het haken de goede kant bij mij niet aan de kant zit waar die hoort. Dat ik dan wel met rechts haak, maar toch anders. Denk dat links haken voor mij beter zou zijn. Heb nog geen zin om dat te oefenen
Als ik dit zie denk ben ik zo blij dat ik rechts ben.
Dankjewel! In aanvulling op een rechtshandig instructiefilmpje denk ik wel
Is een linkshandig filmpje niet handiger? Hoewel t principe t zelfde blijft. Naald door gat, draadje meenemen, nieuw draadje door 2 lusjes.
Haken is echt zo makkelijk als je t eenmaal kan. Zeker knuffels is 99% alleen maar het bovenstaande. Maar als je eenmaal haakt zijn veel gebruikte steken ook makkelijk.
Misschien weet iemand dit wel hier. Ik maak nu deze dino van de Drops website:
Maar ik snap gewoon niet wat ze hier mee bedoelen. Je gaat van een ronde toer naar heen en weer haken. Maar wat moet ik hier precies doen?
Hier is de link naar t patroon trouwens: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9909&cid=7
Tja, ik weet het niet. Vind gewoon 90% van de filmpjes niet duidelijk en als leftie heb je weinig keuze. Maar misschien overschat ik het dan ook hoor. Eerst maar eens mijn col en dekentje afmaken en dan mezelf proberen te leren haken
Als het goed is heb je bij het gezicht al heen en weer gehaakt en dus een open gedeelte. Nu ga je volgens mij in die opening haken. Of op dat randje zeg maar
Heb een pijltje getekend maar denk niet dat het nuttig is. Je begint zeg maar aan de rugkant, waar je als t goed is bent gebleven en dan ga je dat open gedeelte af. Dus over de verschillende toeren heen. Die je zeg maar net gehad hebt. Ik snap m maar krijg t niet goed uitgeled.
Ik heb geen patroon, alleen dit plaatje. Schattig zijn ze hè? Heeft iemand een idee hoe ze die armpjes maken, hoeveel ze mindert op die plek?
Denk niet minderen maar gewoon vaststikken. Dus zeg maar met een los draadje een paar steekjes vastzetten waardoor het zo indeukt. Dat heb ik bij deze ook gedaan.
Oh dat is ook een goede! Nog niet aan gedacht hahaha
Heel goed voorbeeld.
Ik ben begonnen met mijn eigen patroontje en wil nu gaan minderen. Hoe reken je dat uit? Zit op 42 steken en wil naar 36.
Is dat 5 vasten, 2 minderen?
Ooh volgens snap ik het nu ook, thanks voor je uitleg! Ik heb het vorige deel wel verkeerd gedaan, dus eerst maar ff uithalen en opnieuw haken.
Ik vind dit topic zo leuk, dat iedereen elkaar helpt en zo lief is.