Omatopic (Deel 1)

Dank je wel!

Als ik het goed begrijp heeft Sarah k benning haaroudere patronen weer beschikbaar van 27 nov tot 30 nov.

5 likes

Is er carbonpapier waar je de lijntjes weer van kan uitgummen/wissen? Ik heb geen hele vaste hand dus het zou zo zonde zijn als er allemaal willekeurige grijze lijntjes op de stof blijven zitten :see_no_evil: het is voor op lichte stof trouwens dus liefst ook donker papier

In principe niet, de lijntjes blijven wel gewoon staan!

Ik heb zelf ook geen vaste hand, maar probeer het mezelf wat makkelijker te maken door op het patroon, carbonpapier en borduurkatoen twee bekers te zetten in de uiterste hoeken. Dan verschuift het wat minder, en kan je wat makkelijker overtrekken. Opzich verdwijnen de lijntjes wel tijdens het borduren.

Ik gebruik zelf het clover papier van irisborduurtm

of vast plakken met schilderstape!

Vind je het clover papier fijn? Ik merk zelf dat het bij mij erg brokkelig is en niet heel lang zichtbaar blijft. tenminste, op donkere stoffen dan… voor normale kleuren stoffen gebruik ik gewoon normaal carbon papier.

Heb de afgelopen week gewoon totaal geen zin om mijn borduurwerk op te pakken. ook geen zin om aan iets nieuws te beginnen. :sweat_smile:

1 like

Ik heb ook nergens zin in. Zijn de zolder aan t aanpakken en ben de hele week al moe :joy:

oeee maar dan wel lekker je zolder op orde?
Vriendin van mij waar ik veel mee praat ovr borduren die heeft ook al nergens zin in, zal wel door het weer ofzo komen. i dont know.

Ja en ruimte om foto’s te maken en er komt nog een tafel om aan te hobbyen ook dus t is voor een goed doel wel. Straks gaat mn business als een speer :joy: (blijven dromen toch).

1 like

Ik vind het best fijn ja! Op lichtere stoffen vind ik de blauwe en groene vooral fijn, en ik had laatst eentje gedaan waarvoor ik wit had gebruikt op donkergroen, en dat was ook best zichtbaar.

Wil wel ook gewoon carbonpapier nog aanschaffen, vind zwart denk ik net wat fijner. Schilderstape gebruiken is ook een goede tip!

1 like

voor gewoon Carbon papier zou ik aanraden om te kijken op Amazon. had er toen 100 voor 10 euro ofzo. Raak je ook niet zo snel door heen. Schilderstape haal ik gewoon bij de action, kost geen drol daar. krijg je de stof lekker strak mee en dan je print blijft ook goed liggen.

@Whoopdidoo never stop dreaming! Het is juist chill dat je dan een eigen plek hebt.

Ik hoop dat mijn gloomy mood snel weg is, want heb nog zoveel om te maken :") ben ook benieuw dof aankomende week twee patronen die ik nog wil in de korting komen met blackfriday. zo niet, dan koop ik ze als nog.

1 like

Ah slim!

Ik zit juist echt in een goede borduurmood de laatste tijd, heb nog lekker veel leuke patronen liggen.

Wil nu aan de slag met een kerstontwerp van flossandhoop, vindt die patronen zo fijn.

1 like

Oeeee <3 ben heel benieuwd. Heb hier ook nog een map vol, en dan nog een AC karakter wat ik heb getekend maar ik weet niet wat het is. misschien mijn hoofd gewoon.

Heb dit werkje ook bijna af dus het slaat nergens op dat ik het niet afmaak aaargh><

1 like

Haha, dat ken ik! Nadat ik klaar was met dat threadpainten van die paddestoelen heb ik hem echt de rest van de week laten liggen, moest even bijkomen. Soms staat je hoofd er gewoon even niet naar.

Het is dit patroon: https://www.etsy.com/nl/listing/730815146/pdf-pattern-holly-jolly-beginner?ref=hp_rv-1&pro=1

Welk AC karakter ga je maken?

2 likes

Die is echt cuuuuute! ben benieuwd naar het resultaat.

Met het threadpainten kan ik het me heleeeemaaal voorstellen. pfoe. wat een klus lijkt me dat. Vind het wel fijn om er even lekker over te klagen hier. haha.

Heb Celeste principe klaar liggen met op de achtergrond van haar een enorme maan. want dat past wel bij haar.

2 likes

Ik wil wel borduren maar moet eerst overtrekken en daar zie ik tegenop. En ik heb t koud. Morgen werken dus dan gebeurt er ook niks. Wil ook nog een hamstersleutelhanger haken en dacht dat ik nog wit beneden had maar nee. En ben traploopmoe. En een lui wijf.

4 likes

Sounds like me in a nutshell hahaha. echt zo herkenbaar.

Heb me trouwens even over het gezeur van mezelf heen gezet en nu weer bezig met mijn werkje.

Ik ben begonnen aan een groot kruissteek borduurwerk en gebruik daarbij een kunststof borduurring (van de webshop van Iris Borduurt) om de stof in vast te zetten. Ik vrees alleen nu al dat wanneer ik de ring moet verplaatsen, hetgeen ik geborduurd heb beschadigd raakt omdat dat dan in de ring vastzit. :grimacing: Ik zie meerdere personen dat wel gewoon doen maar ik durf het nog niet aan, haha.

1 like

Snap ik. Zou ik ook hebben.

2 likes

Haha dit is zo herkenbaar. M’n laatste werkjes zijn allemaal kruissteek, omdat ik patroon overtrekken haat. Ben ook Pietje precies dus kan er niet tegen als het net verkeerd gaat.

Ook werkjes afmaken (achterkant afwerken enz) heb ik een hekel aan. Dus heb allemaal onafgemaakte dingen in een la liggen. Heb tijdje terug besloten alles af te maken en dan pas aan een nieuwe te beginnen.

Ik doe dit wel gewoon maar heb houten ringen die denk ik niet zo strak zitten als en zo’n plastic.

De steken die in de ring zitten blijven gewoon mooi.

@Dombo ik heb 1 keer Carbon papier gebruikt, ook van irisborduurt, maar idd brokkelig en niet uit te gummen ofzo. Doe het tegenwoordig met een wateroplosbare pen en een lightpad (voor iets van €20 ofzo op bol gekocht). Vind ik echt veel fijner werken. Als je werkje klaar is kan je het met een plantenspuit nat maken en verdwijnen de lijnen.

1 like