Omatopic (Deel 1)

Ik ga er denk ik even een hoop inslaan bij de lokale fourniturenwinkel haha

@Ficus ja het zal er idd ook wel aan liggen dat ik het geprobeerd heb met dunne naalden, met 2 strands. Maar dat zijn helaas wel de naalden waar ik zo’n tool het meeste voor nodig heb hehe

1 like

Ohhh haha dat is vervelend! Ik heb wel een bril maar ben bijziend dus dat maakt gelukkig niet uit :nerd_face: ik ben vooral te ongeduldig, als het niet meteen lukt raak ik gefrustreerd en dan lukt het natuurlijk ook niet meer :stuck_out_tongue:

Heb er weer eentje af! Deze keer een kerstige ring.

Het design is van flossandhoopshop op etsy. Heb het wel iets aangepast, omdat de draad waar ik mee werkte voor het eerste woord echt afschuwelijk was. Vind het wel leuk staan!

11 likes

Hahaha geweldig :slight_smile:

1 like

Wat een mooie ring waar heb je die van?

Irisborduurt! Ik heb hem geborduurd in een gewone houten ring, en daarna in deze geplaatst, omdat de stof hier snel los in trekt. Vind ik tijdens het borduren niet heel fijn.

1 like

Heeft iemand al een wol of borduurwinkel gespot met blackfriday korting? Kralenwinkels heb ik wel al gezien maar wol enzo nog niet.

Alleen nog de naam erin. Iemand suggesties qua steekjes die mooi zijn?

4 likes

Chainstitch, split backstitch. maar dat vind ik zelf meestal het mooist

Zo stom hoe je van zoiets simpels als draad blij kan worden. Links 5 strengen en naaldmagneet via iris. Rechter strengetjes via marktplaats overgenomen. Wilde wat blauw, oranje, paars en bruin er bij. Kon deze redelijk goedkoop overnemen. Blij mee! (Ja de collectie blijft groeien)

12 likes

Gerries Naaiatelier heeft heeft vrijdag 15% korting! Daar kwam ik helaas ook pas achter nadat ik er voor €50 had besteld :joy: oh well

@Clancy wat een mooie kleuren! Ik word er helemaal vrolijk van.

1 like

ohnee dat van gerrie had ik niet moeten weten…

@Dombo wait, waar zie je dat van Gerrie :open_mouth: ?

EN wat heb je gekocht?!

1 like

Haha 40 nieuwe kleuren garen :see_no_evil: bijna alles was op en ik heb een hoop verschillende kleuren nodig voor mijn, toch wel heel ambitieuze, kerstplan. Als het goed is komt het vanmiddag binnen samen met nieuwe stof en dan kan ik eindelijk beginnen!

Ik vind online garen bestellen trouwens nog best lastig, zeker als je een specifieke kleur zoekt. Vaak ziet iets er op de kleurenkaart goed uit maar als je er dan een foto van opzoekt op Google is het weer heel anders :face_with_raised_eyebrow:

Wolplein heeft 10% korting, niet zo veel, maar toch wat.

Ja is het soms ook, maar vaak kijk ik op het patroon welke kleuren er dan gebruikt zijn. de nummers google ik dan van te voren en kijk ik welke kloppen. dan bij plaatje van gerrie dan weet ik 815 = rood oke dat klopt.

Ik kom alleen nergens die 15% tegen van Gerrie :open_mouth:

2 likes

Ja misschien moet ik dat ook maar gaan doen! Ik gebruik nu een DMC kleurenkaart online, het is een foto/scan van een echte kleurenkaart met garen, maar blijkbaar zijn die allemaal niet zo goed als de real deal. Heb je misschien een linkje van welke jij hebt?

@Clancy stond in de mail van mijn bestelling! Ik denk dat ze het niet zo groot adverteert, volgens mij is de website voor het laatst in 2007 ge-update hihi.
afbeelding

3 likes

woeeee. Ik zit echt te hopen dat er morgen wat patronen in de sale komen waar ik mijn oog op heb laten vallen. als dat zo is dan ga ik ff langs gerrie om wat garen te bestellen. mwuahhahaha. NEVER ENOUGH

(Volgens mij verkoopt Iris ook zn kaart)

1 like

Ja die had ik al gespot! Wel duur, 25 euro :cry: Ik gebruik nu deze foto:

Maar ben er dus niet heel tevreden mee

image

Dit zou hetzelfde moeten zijn maar dit zijn toch gewoon twee totaal verschillende kleuren? Eerste is een van de kleurenkaart, de tweede en derde zijn van google.

Nou maar hopen dat ik de juiste kleuren heb besteld haha :thumbsup:

Eh ja, dat zijn inderdaad twee heel verschillende kleuren. volgens mij heb ik precies hetzelfde probleem gehad met deze kleur.

Deze kreeg ik toen volgens mij , volgens mij heb ik dit recent nog gekocht.

als ik de foto nu zie, dan lijkt het geel, maar in het echt zitten tussen geel en oranje in

3 likes

Ja echt apart! Ik had een oranje kleur nodig voor de letters van een van mijn ontwerpen en in de kaart zag 972 er perfect uit, ben blij dat ik nog even heb gegoogled en toch maar een andere heb genomen!

Wel een mooie warme kleur trouwens :heart_eyes: perfect voor zonnebloemen

1 like

sokken af!

Nu verder met kerst sokken! Kunt het niet zo heel goed zien op de foto maar zit een glittertje in de wol!

34 likes