Omatopic (Deel 1)

@Andreya: het garen wikkelen duurt inderdaad een tijd maar het resultaat is zo bevredigend, haha. Ik had in eerste instantie ook onderschat hoeveel opbergdozen ik nodig had. :sweat_smile: Fijn om daarna een goed overzicht te hebben van alle kleuren die je hebt!

@Ficus: oh, dat ziet er heel fijn uit! Ideaal om zo een hoekje ingericht te hebben, lekker comfortabel borduren. :relaxed:

2 likes

@ficus vooral die lamp lijkt me zo ideaal!!

1 like

Ooo ik heb een bureaulamp van de ikea. Kan daar ook z’n peertje in?

Als het die is, dan wow, kost geen drol :scream:

Heeeeel chill dit!! Wist helemaal niet dat ikea dit ook al had.

Heb laatst die lamp van de Lidl gehaald, dat is echt super wit licht. Na een keer gebruiken was ik helemaal duizelig. Ga dat nog een keer proberen en anders houd ik dit in gedachten. Echt super goeie tip!

Ah ziet er uit als een chill hoekje! Ik heb die lamp ook voor het borduren (en puzzelen) echt heel fijn!
Dan doe ik de naalden er ook bij :grin:
Ik vind het inderdaad ook een erg fijne afleiding helemaal als je hoofd vol zit. Zo ben ik ooit ermee begonnen en altijd als ik in een rot periode zit merk ik dat het borduurwerk er weer bij word gepakt!

Dit word mijn nieuwe werk! (Op zwart)
Zie al wel dat het patroon lastiger is, mijn vorige had kleuren waardoor het echt makkelijk kijkt maar deze is echt zwart wit dat word denk nog wennen. moet denk ook alles gaan kleuren wat ik al gedaan heb.

11 likes

Woooow, zo gaaf! Daar heb ik ook lang over getwijfeld, maar het is ook een heel groot werk toch? Ben heel benieuwd!!

Wooow wat een kleuren! Heel tof. Ben benieuwd hoe het gaat worden!

1 like

Ja erg groot! 72x49cm… maar mijn werk waar ik nu bezig mee ben is 40x30 dus ben wel wat gewend… al word deze moeilijker.
Hij was op bol met flinke korting en had nog VVV bonnen liggen van 45 euro dus uiteindelijk had ik hem voor 40 euro wat wel een goede deal was voor mij!

2 likes

Ja ik vond het bij mijn nu werkje al een heel gedoe die garen, laat staan met 139 kleuren… Dat valt niet te doen dus moet echt opgeborgen worden. Wel jammer dat ze het zo doen.

2 likes

Ja, heb gelijk er een tweede doos bijbestelt hahah! Merk nu al welke kleuren ik echt wel genoeg van heb (groen) en welke ik echt weinig van heb. Hoop het voor het nieuwe jaar af te hebben!

1 like

Ja! De moeder van mijn partner werkt in een verzorgingstehuis en heeft toen ze een keer benoemde dat ze aan handwerk deed, alle borduurgaren en stof en patronen van een bewoner gekregen, maar zij doet meer aan breien. Ik heb die garen toen overgenomen, en de dame in kwestie had zeker een liefde voor groen hahaa.

3 likes

Ik wil echt al superlang punchen, borduren, weven etc. Maar ik begon er nooit aan, verzon allerlei smoesjes voor mezelf. Ik kan nogal van het ergens aan beginnen en dan nooit meer naar omkijken zijn dus daarom wel goedkoop eerst bij Ome Ali besteld. Ik heb een punchneedle set, ringen, monniksdoeken, en 2 kant en klare borduursetjes besteld. Ik las hier net dat die borduursetjes waarschijnlijk gestolen zijn van ontwerpers. Had ik ook wel kunnen verwachten eigenlijk, stom! Ik ben toch niet van plan nog meer setjes te bestellen, ga zelf wel wat tekenen, maar dit is echt instap-vriendelijk zo’n setje met alles erbij! Ik heb die met bloemen gekozen omdat er verschillende technieken in zitten, dus mooi om te oefenen, en die met vogels vond ik gewoon mooi.

Aankopen

Bij punch needle vind ik de lusjeskant het leukst, als het zo op een dikke wollige handdoek of badmat lijkt :wink: of van die letters op een college jacket. Ik wil graag ook de kleding van m’n dochter ermee versieren, haar naam in fluffy letters ofzo. Of knuffels maken lijkt me ook geinig.

Voorbeelden van wat ik bedoel

Nu moet ik eerst lang wachten tot alles binnen is maar daarna hoop ik lekker mee te kletsen hier en af en toe wat te kunnen showen!
Ik zag wel dat het vooral borduren of haken is hier de laatste tijd! Hopelijk kunnen de punch needlers ook af en toe wat laten zien? :star_struck:

6 likes

Goed dat je het ook gewoon bent gaan doen! En nu in deze tijd helemaal handig om wat te doen te hebben toch… :grin:

Weet iemand het verschil tussen aida en monks cloth om te punchen? Lees dat aida geschikter is om te borduren omdat dat is behandelt met stijfsel. Maar zou andersom dan wel kunnen? Dus punchen op aida. Want dat heb ik nog wel liggen.

Heel herkenbaar! Ik ben inmiddels wel begonnen met borduren en leren haken, hoewel ik mij nog niet durf te wagen aan een haakproject - ik oefen alleen de steken, haha. :sweat_smile: Maar gewoon doen is het beste. De voorbeelden die je liet zien zijn heel leuk, ik ben benieuwd wat je allemaal gaat maken! Veel plezier en ik hoop dat je je projecten ook hier wil delen. :relaxed:

@Ficus: wat lief van je vriendin! Dat is een goede jump start om toch aan een nieuwe hobby te beginnen haha.

@Whoopdidoo: ik heb aida stoffen ook voorbij zien komen in punch needle projecten dus ik gok dat het wel zou moeten kunnen. Ik denk wel dat het uitmaakt hoe dicht of los geweven de aida stof is, als het te los is, heeft het draad minder om op “vast te grijpen” (ik weet even niet hoe ik dit beter kan beschrijven).

1 like

Ik had gister een patroon van Sarah K. Benning gekocht, die met een kat op een kleedje. Dat zou mijn eerste borduurwerkje worden dus ik wilde net even gaan uitzoeken wat ik nodig had. Maar blijkbaar vervalt de download voor het patroon 24 uur na de eerste keer openen, en ik had 'm gister even snel op mijn telefoon geopend uit nieuwsgierigheid. Hij is verder niet gedownload naar mijn telefoon (kan 'm nergens vinden iig) en nu ben ik dat patroon dus kwijt :frowning: Ik baal zo.

Nou ja, verder leek het me wel heel leuk.

1 like

Wauw, het borduursel met die vogels vind ik echt prachtig! Is dat een patroon? Heb je daar ook een linkje van?

Nee dat is een setje, dus je krijgt alle benodigdheden en ik geloof dat de lijnen voorgedrukt zijn op het doek.

€ 4,29 30% Off | Diy Chinese Grenen Borduurwerk Kit Met Hoepel Voor Beginner Handwerken Patroon Gedrukt Kruissteek Naaien Kunst Schilderij Home Decor

Zou gewoon even mailen, heb dat ook wel eens met een brei patroon gehad en dan stuurden ze hem gewoon nogmaals!

1 like