Omatopic (Deel 1)

Mijn bestelling van Gerrie is binnen! Gewoon in een witte envelop met m’n adres er handgeschreven op hahahaha :heart::heart::heart:

:star_struck::star_struck::star_struck:
Nu enkel nog lijnen en sterren (French knots) maken. Maar ben even trots hier!

37 likes

Vandaag een leuke tas gemaakt :grinning_face_with_smiling_eyes:

21 likes

Sinds deze week dan dat smart lampje van de action en die is echt lekker fel! Moet aan het eind van de avond wel even in m’n ogen wrijven maar het helpt wel met de motivatie om weer wat te doen!

12 likes

Je hebt een andere profielfoto ik voel me ontheemd en in de war en en en

1 like

Ja ik herken m! Van zelfgesponnen wol! Maar wel wennen!!

1 like

M’n nieuwste projectje is af. Verre van perfect maar heel blij mee. Voor m’n man gemaakt als decoratie voor z’n thuiskantoortje!

En net dankzij een tip van een jullie een patroon van Sarah K Benning gekocht!

30 likes

De kleuren combinaties zijn echt heel leuk zo. love het blauwe hierin! is dat patroon toevallig van Faimyxstitch? het komt me bekend voor de stijl.

1 like

Ja klopt! Super leuk alle patronen van steden die ze heeft. En heel duidelijk/makkelijk te volgen!

1 like

Weet iemand toevallig of Pipoos weer die actie van 10 garen voor €10 heeft in de winkel? Ze hebben online wel weer de 10=9 actie namelijk :money_with_wings:

Door dit topic heb ik ook de draad weer opgepakt ( :upside_down_face:) en weer verder gegaan met een Halloween stich-a-long. Loop dus ver achter, maar hoop hem eind volgende week klaar te hebben!

13 likes

Door dit topic denk ik dat borduren chill is om te doen (ipv hele tijd op internet te niksen), ik zit nu op de site van Iri.s borduurt te kijken, handige filmpjes ook, en heb wat dingen in mandje gedaan. Wat heb je nodig als starter? Ik wil de set met de 3 vlinders bestellen (en eigenlijk zie ik al hele mooie maar denk dat dat niet handig is) en ook een naaldmagneet met een hondje want die is schattig :stuck_out_tongue: en een vingerhoedje want ik ben qua fijne motoriek soms niet zo goed denk dat ik dan al een eind ben?

Tips voor een beginner?

Ik had deze eigenlijk al heel lang af, maar nog niet in een frame gedaan. Inmiddels is hij af en staan hij op m’n kantoor (ik doe iets met hersenen zoals je kan zien)

15 likes

Ik zie meerdere pakketten met vlinders op de website maar volgens mij zijn ze allemaal compleet om te kunnen beginnen (naald, stof en garen). Het enige wat ik, naast wat je genoemd hebt, nog zou aanraden is een draaddoorhaler. Ik heb zelf die van 50 cent via de webshop van Iris Borduurt.

Verder is een goede, kleine schaar nog aan te raden (voor het afknippen van draad aan de achterzijde van het borduurwerk) en vind ik het handig om de randen van de stof af te plakken met schilderstape tegen het rafelen. Als je al een goede schaar hebt hoef je die niet per se in huis te halen en schilderstape is optioneel. Mocht je later vrij willen borduren dan zijn andere producten nog handig maar hiermee kom je al een heel eind hoor. Veel plezier!

2 likes

Thanks!

Uiteindelijk heb ik een schaar, en draaddoorhaler erbij en gekozen voor dit pakket (zwart draad, achtergrond is gekleurd) love the madhatter:

(in verleden heb ik ook wel geborduurd, maar is lang geleden)
Zin in!

8 likes

Oké ik ben vandaag begonnen met het haken. Moet er nog wel wat handigheid in krijgen haha. Eerst echt de basis steken oefenen. De losse steek heb ik inmiddels goed onder de knie. De vaste steek vind ik al wat lastiger. Vind het ook moeilijk om goed te zien waar ik moet insteken. Is dit een kwestie van oefenen of is daar nog iets handigs voor?
En zit nog een beetje te klooien met hoe strak in wel/niet moet haken haha :upside_down_face:

1 like

Oh deze is tof! Heb je een patroon gebruikt of zelf ontworpen?

Ik heb zoveel dingen opgeslagen om te maken. En ook zin om te maken en tijd want praktisch koos werkloos. Maar na een halve dag schilderen zeggen mijn armen joe ik doe niks meer. En maandag en dinsdag waren klusvrij maar had ik weer tietzelast en algemene lamlendigheid daardoor dus ook niet veel gedaan. En daar baal ik van. Wel een proefregenboog gemaakt wat wel gelukt was. Maar toch meh.

Ik heb het patroon gekocht op Etsy!

1 like

Leukm een breitopic!
Waar ik als beginnende breister tegenaanloop is het uitzoeken van garen. De handwerkwinkel hier in de buurt is niet fijn (weinig keuze en nergens staat prijzen bij). Hoe zoeken jullie wol en waar selecteren jullie op? Valt me op dat bijvoorbeeld heel veel wol niet machinewasbaar is?