Ik heb je tip opgeslagen, maar ik heb vandaag bij action ook 100% katoen garen gevonden (nog goedkoper haha) dus ik ga het daar eerst mee proberen!
Ooo top! Laat me weten hoe het is geworden!
Mooi!
Ik heb naast haken ook een “nieuwere” hobby.
Slagletters!
Ik ben echt aan het azen op leuke stempels.
Ze zijn alleen zo duur allemaal
Deze heb ik vandaag gemaakt voor een vriendin

Superleuk!!! Volgens mij herken ik de wol, overwoog om die laatst te kopen, maar weet niet meer hoe die heet, hoe heet deze? Die ik zag was ook met een leuk doosje eromheen, ik ben gevoelig voor marketing haha
Oh ja dat was het!!! Echt heel leuk. Zat er nou een patroon bij? Ja toch? Ik vond de verpakking leuk maar wel wat onduidelijk. Echt zulke leuke kleuren allemaal. Miss kan ik het alsnog komen onder t mom van een mini forum KAL
Ennnn op welke site trouwens?
Oh zitten er zelfs naalden bij? Dat had ik niet eens gezien. Ik heb nog nooit iets op vier naalden gebreid dus dat vind ik wel intimiderend maar ik en mijn half jaar brei ervaring zijn er wel klaar voor denk ik
Oh in had het in de winkel gewoon gezien voor 6 of 7 euro maar de hele kit is dus 42 pond? Dat vind ik wel wat veel voor sokken
Oh echt, wat leuk, jij ook een newbie dus!! Heb je Ravelry?
Ja betaal je blijkbaar vooral voor de naalden, naalden tikken ook wel aan natuurlijk. Maar de losse bollen zijn niet zo heel duur. Wel heel mooi!
Heb je een pb gestuurd over Ravelry!
Zou zo graag eens zelf sokken breien! Dus ik ben in voor een KAL!
Jaaaaa! Er is een gratis patroon van hedgehog fibers, dat is misschien wel een leuke? https://shop.hedgehogfibres.com/collections/patterns/products/vestigial
Maar die wol van vagabond is wel heuuuuul leuk maar dan moet je wel dat patroon er bij hebben. En ik vind dat pakket dus te duur
Ja ik vind dat ook te duur! Naalden van 2mm, dat wel heeeeel dun! Heb nog nooit onder de 3mm gebruikt haha. Maar ik heb het er voor over hoor!
Breikunst! Misschien hebben ze wel dezelfde maar geen idee, ik was daar laatst met een gericht doel dus weinig rondgeneusd. Ik zag het in Nunspeet bij een breiwinkel. Het is volgens mij een samenwerking met schachenmayr dus misschien dat het op meer plekken wordt verkocht dan de rest van wool and the gang collectie.
Ik zou best graag leren breien en door dit topic zit ik nu op de website van Wool and the Gang. Is het aan te raden om daar een beginners kit te bestellen? Of een betere manier om te beginnen?
Ik zou met youtube filmpjes beginnen. Wool amd the gang vind ik best duur, voor minder dan dat geld kun je vaak super mooie wol, naalden en een patroon kopen.
@Rosemary Misschien is het goed om te beginnen met wat je eigenlijk wil maken! Ik heb een paar breilessen gevolgd in Nijmegen met een vriendin, daar heb ik ook wel veel van geleerd. Toen ik nog alleen recht en averecht kon snapte ik ook gewoon niet hoe je een gevallen steek kon repareren, ik zag helemaal de logica niet ofzo
Waar heb je die breilessen gevolgd? Ik kom uit die stad! Ik ga soms wel naar een crea avond, super gezellig, dan is ieder zijn eigen ding aan het doen en er komen leuke mensen
Oh echt! Bij iemand thuis! Ze is heel aardig en weet echt zoveel! Zij was laatste x dat ik er was een brioche trui aan t breien op basis van een zelfgemaakte schets
Samenvatting
Haha nou ik was al een tijdje aan het meelezen in dit topic, en mijn oma (haha toepasselijk) heeft mij vroeger wel geleerd te breien maar toen was ik best jong en ging het niet heel goed. Nu leek het me leuk om het opnieuw te leren en een sjaal/deken voor de winter te maken. Toen keek ik op die wool & the gang site en al die dingen met dat hele dikke wol zien er erg mooi uit. Deze bijvoorbeeld: https://www.woolandthegang.com/en/products/good-times-blanket-kit?taxon_id=568
of deze:
https://www.woolandthegang.com/en/products/don-t-stop-scarf?taxon_id=568