Omatopic (Deel 1)

Zijn in ieder geval allebei supermakkelijk!! De deken is alleen maar recht breien! De sjaal gerstekorrel. Dan brei je 1 recht (dan zit je draad naar achteren) en dan 1 averecht (om dat te kunnen doen moet je draad naar voren dus je doet m gewoon simpelweg naar voren en breit je strek averecht en dan doe je de draad weer naar achteren)
Over opzetten zijn ook genoeg filmpjes! Kunt voor wol even op wolplein.nl kijken. De deken wordt gebreid op naalden van 5 mm. Je kunt dat bij dikte gewoon aangeven. Ik brei t liefst op rondbreinaalden, zijn makkelijk op te bergen en dan heb je niet het hele gewicht op 1 naald hangen.

Thanks voor de tips! Ik ga denk ik maar even kijken of hier een winkel in de buurt zit en daar eens kijken wat ze hebben. Vind het wel een beetje overweldigend dus vandaar dat ik aan zo’n kit zat te denken, maar als het goedkoper kan komt dat wel beter uit.

Kunt ook altijd eerst met formaat babydekentje beginnen!! Attent cadeautje en een wat minder groot project! Denk dat zo’n kit kopen ook wel heel leuk is hoor, dus als je bij iets denkt ik wil dit per se moet je dat vooral doen!

Ja is ook zo! Misschien bestel ik wel iets en zie ik hoe dat gaat. Zit nu al allemaal filmpjes online te kijken. Ik zal in dit topic iedereen op de hoogte houden van mijn nieuwe brei avontuur haha

2 likes

Had een zere pols door klussen en breien… haken lukte wel dus maar weer aan een babydekentje begonnen!

11 likes

Weereens geborduurd! Het is gebaseerd op oceaan van racoon, voor een gebruik een fave song challenge.

6 likes

Ik ga deze mobile maken voor het kindje van een vriendin, maar ik probeer nu alle patronen een beetje gratis bij elkaar te scharrelen.

De zon is in ieder geval al af!

29 likes

Zo schattig en leuk!

1 like

Mooi zeg!

1 like

Wool & the Gang heeft nu sale. Aangezien ik daar al wat wilde proberen zijn er nu twee “knitting kits” naar mij onderweg, een deken en een sjaal. Ik ben heel erg benieuwd! Ik dacht ik laat ook even weten dat er sale is, mochten andere interesse hebben. Sommige dingen zijn -50%

4 likes

Ja gaaf! Ik keek vandaag ook, maar precies die dingen die ik eventueel wou maken zijn nog steeds mega duur :frowning: misschien dat ik het in november wel voor mn verjaardag ga vragem. Dan ben ik echt een granny: geef mij maar wol en breipatronen haha

1 like

Oh dat is jammer! Ja ik begin me steeds meer te realiseren dat ik ook een granny ben maar heb besloten dat te omarmen haha

3 likes

Van een kaartje overgenomen!

13 likes

Wat schattig! En super netjes gedaan zeg :heart_eyes:

1 like

Hihi dat is hier ook vaste prik. Tip voor mijn mede omaatjes: een wol advent kalender, zo leuk! Ik heb er nu al 3 jaar een en het is echt leuk om elke dag een klein wolletje uit te mogen pakken. Is wel met mini skeins, dus ongeveer 5-10 gram wol per dag, maar daar kan je super leuke dingen mee maken! En vaak ook nog af en toe een leuke verrassing, als een chocolaatje of een boekje, etc, etc.
Heel veel indiedyers bieden ze tegenwoordig aan! Opal (groot sokkenwol merk) had eerst ook kalenders, maar net dit jaar niet :frowning:

Weet je toevallig waar je adventkalenders kunt kopen?

Welke trui? Ben je al met wool and honey begonnen?

Ohh dat is jammer he… ik heb daar meestal geen geduld voor. Ben nu de armen aan het breien aan het wikkelvestje voor mn oudste. En een mutsje voor de jongste en een vest voor mezelf maar die is zonder patroon dus weet niet of dat wat gaat worden. Wil een soort babaaknitwear achtig vest breien

Ohhhhh deze wol https://www.hetwolbeest.nl/a-50666350/fall-is-over-winter-is-coming/fall-is-over-pakket-2/ hoe mooi! Ik heb nu dus iig al iets op mijn verlanglijstje staan…
Zou dit genoeg zijn voor een trui denken jullie?

2 likes

Ik heb dit jaar ook die van het wolbeest, maar op Etsy staan er heel veel! (hou wel rekening met douane kosten als et uit het buitenland kost)