Omatopic (Deel 1)

Benieuwd wat voor werkje je maakt.

1 like

Blocken jullie al je werk? Zo ja, heb je daar van die fancy spullen voor aangeschaft?

Nee dat heb ik niet gedaan. Ik ga nu eentje met een 6 mm haken en ze dan blocken.

1 like

Ik doe t op mn yogamatje met spelden!

Ja snap ik maar hou het bewust een beetje vaag, te herkenbaar… iets met een patroon van @larkrising en daarin een stukje van een songtekst verwerkt

1 like

O, mag hoor. Klinkt leuk :relaxed:

Ik vind de pakketten van we are knitters tof. Wel duur maar volgens mij wel met alles wat je nodig hebt. https://www.weareknitters.nl/pakketten/kledingstukken/vesten-vestjes

1 like

Pff ik heb echt even een dipje in mn oma hobby’s, hebben jullie dat ook wel eens? Ik hoop dat het weer terug komt!

Heb het meisje met de parel besteld. Echt wel heel leuk maar wat een monnikenwerk. Het is 18 aida dus hele kleine hokjes en veel kleuren. Begin is de oorbel en ben hier al meer dan een uur mee bezig. Gaat zo langzaam!

8 likes

Ja heb ik ook hoor! Soms zit ik er dagen/weken niet aan omdat ik er even geen zin in heb. Komt vanzelf wel weer terug! Heb vandaag eindelijk weer een werkje opgepakt waar ik al maanden mee bezig ben en steeds maar een heel klein stukje van doe en dan weer een lange pauze neem haha. Tussendoor wel andere dingen gemaakt maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik nu eerst deze moet afmaken voor ik weer aan een nieuwe mag beginnen

1 like

Ik gebruik zo’n speelmat voor kinderen die ze wel eens bij Kruidvat hebben liggen. Ik haak vooral amigurumi maar als ik platte werkjes heb block ik ze wel altijd.

1 like

Dat is een magneet voor je naald, zodat je m niet kwijt raakt.

Mijn oma’s konden ook goed naaien en handwerken enzo, maar gelukkig is dat wel overgegaan op mn moeder. Had er eerst zelf ook geen interesse in, maar sinds een jaar helemaal fan.

soms snap ik niet hoe mijn hoofd werkt. ik ben heeeel blij met borduren als hobby, maar soms dan ben ik zolang met 1 werkje bezig waardoor ik het laat liggen en het alleen maar langer duurt om het af te krijgen. ik denk dat ik vandaag maar even aan iets nieuws ga werken en een break neem van mijn huidige werkje. of doorzetten en mijn huidige werkje afmaken. moet alles omlijnen met 1 draad in backstitch.

3 likes

Oh wouw wat mooi! Waar heb je deze gekocht?

Mijn oma heeft me ooit leren breien maar dat ben ik inmiddels wel verleerd, zo jammer! Ik wil het wel graag een keer oppakken nog. Ze deed ook aan borduren maar daar had ik toen niet echt interesse in terwijl ik dat nu juist heel veel doe :blush: Wel andere dingen, ze borduurde vooral van die witte stoelkleedjes en ik doe meer leuke patronen om in een ring op te hangen of kleding pimpen, maar was toch leuk geweest als we dat samen hadden kunnen doen!

image

Zulk soort dingen maakte ze dan, witte kleedjes met rode versiersels voor over de stoelleuning.

7 likes

Dit lijkt erg op mijn werkje, je bent er uren mee bezig en lijkt niet verder te komen haha. Is het bij de jouwe ook dat op 1 vierkantje wel 15 verschillende kleuren kunnen zitten?
Tot nu toe vind ik het wel erg leuk en ik denk dat het eind resultaat door de vele kleuren prachtig zal zijn. Zal later vandaag mijn vooruitgang eens fotograferen.

1 like

Heerlijk lijkt me dat!

Mijn madhatter vordert snel (is ook zo makkelijk met dat allemaal maar zwart haha), hierna ga ik ook zoiets doen (Cottage by the sea van LetiStitch die is 16 aida)

4 likes

Hier nu een week mee bezig (steeds paar uur) vooral het witte rechts was ik eeuwen mee bezig daar zitten niet normaal veel kleuren wit in. Ook soms maar 1 kruisje in 1 kleur.

4 likes

wow al die tekentjes zien er uit als algebra ofzo. Is dat de kleur aanduiding?

2 likes

Ik kan ook wat delen! Ruim twee maanden zo goed als elke avond aan gewerkt, uiteindelijk is hij net voor kerst af. Mijn grootste project tot nog toe, ben er erg blij mee :smile:

37 likes