Omatopic (Deel 1)

woaah zo tof!! ik heb hem ook laatst gekocht en wil hem in het blauw maken. ben alleen zo bang voor het kleed en de bladeren :joy:

2 likes

Jaa ik heb hem na aanleiding van jou post gekocht! Was helemaal geïnspireerd door haar patronen haha.

Ik vond de bladeren echt reuze meevallen. De details van het kleed vielen wel een beetje tegen. Kreeg het niet perfect maar ik ben ook gewoon een beetje te ‘lomp’ voor die kleine details :sweat_smile:

1 like

omg ik ben een influencer!! het is me gelukt yesss. hahaha

Ooo kijk! maar het hoeft ook niet perfect te zijn, zolang je er maar van geniet!

Ik ben nu mijn patroon met die woonkamer en fiddlehead aan het omlijnen en dan is die klaar. heb echt zoveel zin om het resultaat te delen. vnd hem echt leuk geworden. ben er alleen nog niet over uit of ik de vloer kleur mooi vind. maaar ik laat het wel zo zitten. vind het wel prima.

1 like

Wauw zo leuk! Is het een makkelijk patroon? Vooral satin en long/short stitch lijkt het toch?

Hahaha ultieme life goal bereikt :joy:

Oeeh ben heel benieuwd naar het resultaat. Herkenbaar van die kleuren, kan daar teveel tijd in steken, wel/niet mooi. Welke kleuren combo dan :sweat_smile:

1 like

Jaa klopt! Het is in principe een heel makkelijk patroon. Voor het kleed waren nog wel ingewikkeldere opties maar basis idd satin stitch!

Ik ben net begonnen aan een nieuwe borduurwerkje als kado voor een verjaardag 27 december, en moet ook nog per post verstuurd worden… gaat nooit op tijd aankomen :grimacing: maar ja het is zo leuk dat ik toch maar heel hard ga doorwerken, hopelijk dinsdag al op de post en dan heeft het nog twee dagen om op tijd bezorgd te worden :crossed_fingers:t2:

6 likes

Ik moet een proeflapje haken: 13 steken en 11 rijen in halve stokjes met haaknaald 6,5 mm. Dit zou 10 op 10 cm moeten zijn. Ik kom uit op 11 cm (13 steken) en 9,5 cm (11 rijen). Zou dit ok zijn om zo verder te haken of toch een andere haaknaald proberen? Het gaat over een vest (https://www.sewrella.com/free-crochet-cardigan-pattern-everyday-cardigan/).

Ik zou even een 6 proberen, 10% te breed is toch best veel!

1 like

Ja dat is wel waar! En om wat meer hoogte te krijgen, bestaat daar een oplossing voor?

Iets minder strak haken :slight_smile: draad wat losser houden als je m er weer insteekt bijvoorbeeld.

2 likes

Benieuwd wat voor werkje je maakt.

1 like

Blocken jullie al je werk? Zo ja, heb je daar van die fancy spullen voor aangeschaft?

Nee dat heb ik niet gedaan. Ik ga nu eentje met een 6 mm haken en ze dan blocken.

1 like

Ik doe t op mn yogamatje met spelden!

Ja snap ik maar hou het bewust een beetje vaag, te herkenbaar… iets met een patroon van @larkrising en daarin een stukje van een songtekst verwerkt

1 like

O, mag hoor. Klinkt leuk :relaxed:

Ik vind de pakketten van we are knitters tof. Wel duur maar volgens mij wel met alles wat je nodig hebt. https://www.weareknitters.nl/pakketten/kledingstukken/vesten-vestjes

1 like

Pff ik heb echt even een dipje in mn oma hobby’s, hebben jullie dat ook wel eens? Ik hoop dat het weer terug komt!

Heb het meisje met de parel besteld. Echt wel heel leuk maar wat een monnikenwerk. Het is 18 aida dus hele kleine hokjes en veel kleuren. Begin is de oorbel en ben hier al meer dan een uur mee bezig. Gaat zo langzaam!

8 likes