Omatopic (Deel 1)

Ja heb ik ook hoor! Soms zit ik er dagen/weken niet aan omdat ik er even geen zin in heb. Komt vanzelf wel weer terug! Heb vandaag eindelijk weer een werkje opgepakt waar ik al maanden mee bezig ben en steeds maar een heel klein stukje van doe en dan weer een lange pauze neem haha. Tussendoor wel andere dingen gemaakt maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik nu eerst deze moet afmaken voor ik weer aan een nieuwe mag beginnen

1 like

Ik gebruik zo’n speelmat voor kinderen die ze wel eens bij Kruidvat hebben liggen. Ik haak vooral amigurumi maar als ik platte werkjes heb block ik ze wel altijd.

1 like

Dat is een magneet voor je naald, zodat je m niet kwijt raakt.

Mijn oma’s konden ook goed naaien en handwerken enzo, maar gelukkig is dat wel overgegaan op mn moeder. Had er eerst zelf ook geen interesse in, maar sinds een jaar helemaal fan.

soms snap ik niet hoe mijn hoofd werkt. ik ben heeeel blij met borduren als hobby, maar soms dan ben ik zolang met 1 werkje bezig waardoor ik het laat liggen en het alleen maar langer duurt om het af te krijgen. ik denk dat ik vandaag maar even aan iets nieuws ga werken en een break neem van mijn huidige werkje. of doorzetten en mijn huidige werkje afmaken. moet alles omlijnen met 1 draad in backstitch.

3 likes

Oh wouw wat mooi! Waar heb je deze gekocht?

Mijn oma heeft me ooit leren breien maar dat ben ik inmiddels wel verleerd, zo jammer! Ik wil het wel graag een keer oppakken nog. Ze deed ook aan borduren maar daar had ik toen niet echt interesse in terwijl ik dat nu juist heel veel doe :blush: Wel andere dingen, ze borduurde vooral van die witte stoelkleedjes en ik doe meer leuke patronen om in een ring op te hangen of kleding pimpen, maar was toch leuk geweest als we dat samen hadden kunnen doen!

image

Zulk soort dingen maakte ze dan, witte kleedjes met rode versiersels voor over de stoelleuning.

7 likes

Dit lijkt erg op mijn werkje, je bent er uren mee bezig en lijkt niet verder te komen haha. Is het bij de jouwe ook dat op 1 vierkantje wel 15 verschillende kleuren kunnen zitten?
Tot nu toe vind ik het wel erg leuk en ik denk dat het eind resultaat door de vele kleuren prachtig zal zijn. Zal later vandaag mijn vooruitgang eens fotograferen.

1 like

Heerlijk lijkt me dat!

Mijn madhatter vordert snel (is ook zo makkelijk met dat allemaal maar zwart haha), hierna ga ik ook zoiets doen (Cottage by the sea van LetiStitch die is 16 aida)

4 likes

Hier nu een week mee bezig (steeds paar uur) vooral het witte rechts was ik eeuwen mee bezig daar zitten niet normaal veel kleuren wit in. Ook soms maar 1 kruisje in 1 kleur.

4 likes

wow al die tekentjes zien er uit als algebra ofzo. Is dat de kleur aanduiding?

2 likes

Ik kan ook wat delen! Ruim twee maanden zo goed als elke avond aan gewerkt, uiteindelijk is hij net voor kerst af. Mijn grootste project tot nog toe, ben er erg blij mee :smile:

37 likes

Wow als ik dit zie ben ik heel blij dat ik geen kruisteek doe, wat een gepriegel :dizzy_face: knap hoor!

1 like

Wat doe jij dan?
Ik doe kruissteek (en halve kruissteek), stiksteek, frans knoopje (die zat bij vogelhuisje) etc momenteel vooral, love dat gepriegel

@Ireth die is leuk!

Vrij borduren! Dat is net iets minder precies en wat meer vrijheid (ook om foutjes te maken) haha :grinning_face_with_smiling_eyes: ik heb wel een kruisteek kussensloop waar ik nog mee bezig ben, maar daar is het patroon in kleur op de stof gedrukt dus hoef je gelukkig geen hokjes te tellen haha

2 likes

Ja die tekentjes zijn dus de kleuren die ik moet gebruiken, mijn kleuren heb ik ook maar gesorteerd op icoontjes, vierkantjes bij elkaar en rondjes bij elkaar. Met 139 verschillende kleuren moet je wel iets.
Het lastige is dat je een rondje heb en dan is het halve rondje links ingekleurd, zo heb je ook een rondje de andere kant op ingekleurd. Om dit te zien is wel echt goed kijken. Normaal kan ik borduren en tv kijken tegelijk maar bij deze is het vrij lastig :laughing:

3 likes

Erg mooi zeg! Heb je ook vrij snel gedaan! Ga je hem inlijsten?

Bij irisborduurt!

@DrWrenKingston ja heel veel kleuren en kleine hokjes. En dan op zwarte stof borduren ‘s avonds is ook niet de beste combi. Maar wel erg leuk om te doen. Wat maak jij?

1 like

Ik heb hem even snel in een lijst gedaan, echt netjes is het nog niet. Maar daar heb ik nu voor die paar dagen geen zin meer in :wink:

Samenvatting

139 kleuren, o my. Respect dat je eraan durft te beginnen haha.

3 likes

Ik heb bedacht dat ik een jaar lang eens wil kijken met hoeveel overgebleven draad ik dit kan gaan vullen. Vaak heb ik best wel wat draad over, en dan iedere keer beetje wat vullen na een projectie.

13 likes

Ah snap ik helemaal. Voor volgend jaar kerst een goed plan ;). Staat iig erg leuk zo!

@jahoor goede lamp is wel echt een pré bij deze werkjes met zwarte stof, dan vind ik het wel te doen.
Ik maak stilleven van bloemen in een glazen vaas van Jan Davidsz. Dat bekende schilderij met bloemen dus :slight_smile:

2 likes