Omatopic (Deel 1)

Oh wat een grappig idee! Maak je dan gewoon lijntjes? Ik heb nu een bakje vol met losse draadjes die ik niet wil weggooien “want zonde” maar eigenlijk ligt het vooral in de knoop nu.

2 likes

Denk dat ik ga kijken hoeveel draad ik heb bijv en dan kijken of ik vul met knotjes of inderdaad satin stitch of een brick bijv. Of een chain! gewoon een werkje van alles denk ik! maar helemaal in knotjes zou echt geweldig zijn

En inderdaad, hier ligt het ook maar in een grote pot en nu had ik met dit werkje zoveel draad over at ik er iets mee wilde doen. vind het gewoon zonde als dat laat maar zeggen blijft liggen.

1 like

Oh nee ik heb net een heel stuk met de verkeerde kleur geborduurd :pleading_face: er zitten 4 verschillende soorten grijs in en ik heb voor een stuk per ongeluk de donkerste gebruikt ipv nummer 3.

Gelukkig heb ik het wel symmetrisch gedaan (ik moest twee ogen borduren en heb bij allebei de verkeerde kleur gebruikt) dus ik ga nu voor de donkerste stukken maar zwart pakken, is vast ook mooi. Wat dom heee :sweat_smile:

2 likes

Dit vind ik echt een heel leuk idee! Ik heb het laatste jaar een aantal “temperature blankets”* voorbij zien komen maar dit is nog een stuk persoonlijker.

*een deken (sjaals zag ik trouwens ook) waarbij je elke dag een stukje haakt of breit in de kleurcodering die je hebt bedacht voor de temperatuur van die dag, zoals dit: https://www.lovecrafts.com/en-gb/c/article/temperature-blanket-climate-blanket.

4 likes

Deze is ook heel leuk

Temperature cat via Ravelry

2 likes

Kan gebeuren toch. Misschien valt het anderen die het niet weten ook niet eens op.

1 like

Ooo dat is ook heel leuk!!

OMG wat cool!

Mijn kerst werkjes :crazy_face:

22 likes

Mooi! Heb je dat kaartje ook zelf gemaakt?

Nee die heb ik gekocht haha, is van Baukje Exler. Maakt hele mooie kaarten :heart_eyes:

1 like

@Axolotl jemig wat ga jij als een trein continu :joy: ik ben jaloers!

Ik ga even heel brutaal zijn…

Ik doe mee aan een ontwerp wedstrijd en zit in de top 5! Zouden jullie via de volgende link van Facebook op mijn trui willen stemmen? Het is de laatste.

Deze foto dus:

13 likes

Done :heart:

1 like

Tipje voor de borduur(st)ers: ik kwam op Facebook Durene Jones Cross Stitch tegen, zij heeft heel veel leuke gratis patroontjes op haar facebook staan.

5 likes

Leuke tip!

2 likes

Nog een tipje, krijg deze net in mn mailbox:

Of het wat is weet ik niet want ik wacht nog op de downloadlink…

1 like

Ik heb van man voor kerst een loeplamp met daglicht (en dimmer dus kan verschillende sterktes) gekregen. Echt super chill!
Ik gebruikte daarvoor een lees-licht-spot maar dan krijg ik echt zulke moeie ogen/hoofdpijn van al na korte tijd (en is bij deze donkere dagen dus echt al snel op de dag vervelend). Nu ook pas net gestopt met borduren vandaag. :smiley:

5 likes

Mooi al! :smiley:

1 like

Ikzelf niet, maar ik ben lid van een Breiclub waar diverse dames sokjes en wanten breien voor het goede doel.
Dus zou ik het graag aan hun geven.