Nee geen voering. Maar mocht ie om de haverklap verstrikt raken in de deken dan leg ik er wel een lakentje onder.
Ben bezig met de tweede sok, maar op de een of andere manier kom ik steeds ongelijk uit. Ik ga nu maar gewoon verder en hoop dat dat ene steekje niet uitmaakt bij het dragen.
De roze wol is van atelier sopra en de andere wol weet ik niet meer. Alleen dat ik die ooit bij @Bertha had gezien en ik gelijk die wol ook zou hebben (en haar schoenen ook nog eens)
Mooi!! Haha, de wol is van Lana grossa! Een steekje te veel? Te veel bij de teen gemeerderd? 1 steekje zal niet zo enorm uitmaken!
Er ging iets mis met de hiel, kwam aan de ene kant met een short row te weinig (of de andere te veel?) uit. Maar zal idd wel goed komen, ik brei gewoon door
Ik wil dit ook echt graag kunnen heel tof. Maar hoorde pas van mijn patiënt dat sokken niet echt beginners proef zijn?
Een simpele sjaal is makkelijker. Maar dit patroon is per stap ook te vinden op youtube en daardoor wel voor beginners ook te doen! Het zijn de simple toe up socks van new leaf designs
Ik heb dit patroon ook gedaan @DrWrenKingston en had nog nooit gebreid. Was soms echt opletten en 3x meedoen met de video maar ging toch best makkelijk!
Ah dit geeft moed! Als ik weer een keer in een winkel ben (en ze open zijn haha) ga ik eens kijken of ik een mooi bolletje kan vinden.
M’n eerste setje is binnen. Ben benieuwd of ik er wat van bak. Ik ga de steken wel opzoeken in filmpjes want die tekeningen zijn altijd zo onduidelijk.
Wouw, ik heb van een collega haar moeder al der borduurgaren gehad omdat zij niet meer borduurt. Het is zoveel!
Nu maar even bedenken wat ik als bedankje ga geven.
Ik heb alleen deze dingen in huis, die derde van rechts. Zo’n dun ijzerdraadje is dat. Volgens mij is dat ook een draad doorhaler maar ik probeerde het maar zal het wel fout doen. Ga maar weer youtube filmpjes kijken hoe je dat gebruikt hehe
Edit: ok ik weet nu hoe hij werkt voel me echt zo noob de hele tijd.
M’n vriend is vandaag jarig en hij wilde heel graag een borduurwerkje van me hebben. Dus besloot om zijn favoriete pokemon voor hem te maken en hij was super verrast
Wat leuk! En gefeliciteerd natuurlijk!
Cute! Wat leuk dat hij specifiek een borduurwerkje vraagt.
Mijn probeersel-trui-zonder-patroon is eindelijk af!
Hier een impressie van de kleuren
(Heel groot, want mijn buik moet er mee in kunnen.)
Heeft er iemand hier toevallig een aanrader van patroon/steek voor een babydeken? (Ik heb al gegoogled en op pintrest gekeken, maar vind persoonlijke tips toch net iets leuker.)
Mag zowel gehaakt als gebreid zijn!
Mooie trui! Ik vind call the midwife blanket een mooie steek voor een babydeken, ik heb 'm ooit gehaakt.
Voorbeeldje:
Oh ja, die is idd leuk! En ik ben Call the midwife aan het kijken, dus past nog wel :). Dank je!
Mooi en super netjes ook! Heb je het patroon zelf op de stof getekend of hoort dit bij een pakketje?