Ik maakte dezelfde fout! Ik kwam er pas na twee bloemstammen achter.
Wil het denk ik opnieuw doen, maar weet niet of er gaatjes blijven in het stof of dat het gaat scheuren.
Ik maakte dezelfde fout! Ik kwam er pas na twee bloemstammen achter.
Wil het denk ik opnieuw doen, maar weet niet of er gaatjes blijven in het stof of dat het gaat scheuren.
Ik heb voor kerst dit boek gekregen:
Ik heb nu wol besteld om de kat en de olifant te maken, alle dieren zijn superschattig, ik heb helemaal zin om aan de slag te gaan!
Zo leuk!! Ik ben met haar hertje bezig
Er zijn wel mini gaatjes in de stof gekomen maar je gaat toch opnieuw borduren dus dan zie je dat amper. Gewoon doen anders ga je je eraan storen denk ik.
Zo fijn lijkt me dat, om je eigen trui te breien!
Hoe lang ben je hier ongeveer mee bezig geweest? En waar heb je het patroon vandaan? Ben ook heel benieuwd naar een aanfoto als je dat wil delen
Ik ben op 1/4 (patroon is 4 a4tjes totaal) nu!
(ik werk met borduurring, maar moest die toch verplaatsen, dus vandaar foto zonder borduurring)
Ik leer het makkelijkst juist van foto voorbeelden (borduur academie, misschien hebben die ook filmpjes dus noem het toch even) en heb de filmpjes van ir.is borduurt bekeken maar dat is wel alleen kruissteek dacht ik.
En foutjes maken mag he. Plus je hoeft het niet te verkopen, het is niet je werk, niemand ‘verwacht’ in die zin iets van je. Gewoon lekker door proberen daar leer je ook van, want je doet het om te ontspannen en niet om te presteren.
Deze is zo mooi! Lijkt me ook fijn dat je niet van kleur moet wisselen.
Ja, dat is wel makkelijk (je moet alleen maar steeds zelfde kleur opnieuw pakken), maar met tellen moet je wel echt goed bij blijven en ook op je patroon van wat je hebt gehad maar dat is met andere telpatronen ook zo (maar trucje qua tellen wat ik deed bij ander werkje kan nu niet; toen deed ik tellen tot er andere kleur moest haha)
Ja vooral bij die superlange stukken (die boom?) lijkt me juist wel lastig!
Al ziet mijn patroon er zo uit dat is ook wel echt een crime soms (dit is slechts 1 van de ongeveer 400 blokjes dus kan ik wel delen dacht ik)
Ja vind ik heel leuk! Omdat je hem ook vaak kunt dragen als het goed is, plezier van je werk.
Uhmmm ik heb hem eerst bijna helemaal gebreid en toen uitgehaald en opnieuw begonnen haha dus in totaal 2 maanden . Maar na die fout ben ik met deze trui uiteindelijk ongeveer 3 weken bezig geweest.
Patroon is van my favourite things knitwear, via haar site gekocht en was omgerekend geloof ik 6 euro.
Aanfoto kan ik wel een keertje sturen, was ik in eerste instantie ook van plan maar steeds zag je iets van mijn interieur en wil toch een beetje anonimiteit bewaren .
Gewoon lekker oefenen! Je wordt alleen beter als je het doet als ik naar mn eerste haakwerkje (amigurumi) kijk ga ik ook stuk. En trots dat ik was Haha! Zal eens kijken of ik m kan vinden.
Wow dit is echt next level. Wat maak je? Ik ben nu ook met een groter project bezig, met iets van 40 kleuren. Vond dat al veel maar als ik dit zo zie denk ik dat jij er veel meer dan 40 hebt?
Is het niet irritant om na een paar steken al weer te wisselen?
Ben met meisje met de parel bezig. Dit is bijna de helft van het eerst A4tje van de 9 in totaal.
Wauw ziet er nu al mooi uit! Heel strak gestikt ook.
Ik heb 27 kleuren dus valt mee! Hierboven was iemand met 140 kleuren oid toch? Heftig lijkt me dat
Soms zijn er stukken met veel van dezelfde kleur, dan kan je lekker doorgaan. Het wordt een octopus trouwens. Maar ik ga niet elke drie steekjes van kleur wisselen, leg wel soms wat langere stukken aan de achterkant af… dus 3 steekjes in dit blokje en dan verderop weer 3 etc… tot nu toe gaat dat goed! Abstract kunstwerk aan de achterkant haha maar dat neem ik maar voor lief
Ik kreeg er wel een voorbeeld bij met welke steken het waren en een tekening van hoe ze moeten maar dan youtube ik ze vaak nog. Zoek ik gewoon op “spiderstitch” bijv. En dan legt iemand het heel makkelijk uit. Je kan ook zoeken op embroidery stitches als je niet weet hoe ze heten. Dan zie je de meest gebruikte.
Ik heb gister weer veel geborduurd, vind het erg leuk! En nog wat setjes binnengekregen dus kan niet wachten eraan te beginnen.
Vond ik eerst ook heel lastig! Maar op een gegeven moment word het een patroon en doe je zonder bij na te denken afwisselen. Als ik al aan t breien ben op een pen kan ik t ook wel goed zien; is de vorige een V-tje dan was t een rechte, is het een boogje dan was het een averechte.
Zo kun je ook de rijen tellen, door de V-tjes of boogjes boven elkaar te tellen.
Ik turf de rijen ook vaak tijdens het breien. Als ik 20 rijen een bepaalde steek moet breien, dan turf ik dat in een schriftje. Ben nu een slipover aan het breien en het begin is erg veel tellen dus schrijf ik de rijen op. Straks na de armgaten moet ik x cm, dan schrijf ik geen rijen meer op.
Ik brei zelf niet (wil ik wel weer eens gaan doen), maar m’n moeder vroeger wel veel en ik dacht dat zij een toerenteller had. Een klein dingetje wat je in je breiwerk kan steken.
Ik gebruik de app Yarnie om mijn toeren te tellen, dat is echt super handig!