Omatopic (Deel 1)

Deze klei, ik hoop dat het de goede soort is voor klein werk. Volgens het YouTube kanaal kon het wel.

Moet je dat ook verven of is het verschillende kleuren klei?
Lijkt me leuk om foto’s van het proces te zien!

1 like

Oh wel heel leuk idee! Zou dat eerder misschien met fimo doen maar dan wordt t wel duur denk ik.

1 like

Ik ga de klei van te voren kleuren met acrylverf en in kleine bolletjes verdelen zodat het niet uitdroogt.

@Whoopdidoo daar had ik ook nog over na gedacht alleen dat wordt wat te duur haha. De maker hiervan zei dat ze het met luchtdrogende klei deed.

1 like

Vind bijvoorbeeld das klei niet fijn, maar dit ziet er wel goed uit voor luchtdrogende klei. Ben benieuwd!

1 like

Oh chill! Dan ben ik blij dat ik die niet besteld heb haha. Ik hoop echt dat het goed uit pakt.

2 likes

Haha ja nooit zo verdiept in luchtdrogende klei hoor, maar vroegah op youtube maakte mensen zelf cold porcelain ofzo wat best fijn schijnt te zijn. En denk na wat neuzen dat je voorbeeld met claycraft by deco is gemaakt en kende dat niet maar dat ziet er wel nice uit zeg. Misschien maar een keer proberen, gebruik nu enkel polymer clay maar wil ook nog wel eens epoxy klei proberen. En nu die claycraft haha, en wellicht die van jou ook als het bevalt.

1 like

Oh wow bedankt haha! Ik heb ook echt urenlang gezocht naar de juiste klei. Denk je dat deze en de andere klei vergelijkbaar zijn?

Oh wow dat claycraft is wel ontzettend zacht zeg. Ook ideaal dat je de kleuren kunt mengen. Bedankt voor alle suggesties! Al die klei soorten zien er goed uit.

1 like

Ooh haha ik twijfelde nog of ik mijn geratel over klei wel moest posten, maar had dus toch nut!

Denk dat omdat je van die sio vieze handen lijkt te krijgen misschien wat lastiger is om met verschillende kleuren te werken dan met die claycraft, maar de consistentie ziet er wel goed uit. Flexibel maar stevig, dus je kan er lijnen in trekken zonder dat het “rafelt” en het buigen zonder dat het scheurt en goed dun uitrollen. Zijn goede eigenschappen! Zeg ik op basis van video van de fabrikant.

1 like

Kom maar door haha. Ik ben nog zo nieuw in het klei wereldje. Dit helpt echt enorm. Ik ga kijken of ik zo schoon mogelijk kan werken. Door eerst met verschillende waardes klei te werken (dus eerst lichtblauw, midden blauw en donker blauw) en zo per sectie langs te gaan.

Dit is het eerst ontwerp dat ik ga proberen te maken. Dan kan ik op de vormen van het water oefenen. Met misschien een andere lucht.

Heb je ook voorbeelden van wat jij met polymeer klei maakt?

8 likes

Ja goede strategie! Leuk voorbeeld ook.

Ik zal je zo even wat voorbeelden dm-en! Is wel heel anders hoor haha.

1 like

Wat leuk al die kleidingen!

1 like

Ik ben echt opeens aan het opschieten met mijn borduurwerk, nog klein stukje en dan ben ik op de helft. Echt tof! Ondanks dat ik soms fout tel (of verkeerd kijk) en dan weer moet uithalen en weer opnieuw doen, gaat best hard!

3 likes

Soms maak ik een telfoutje en als ik dat op tijd merk haal ik alles er weer uit. Alleen het garen is geen DMC en wordt zo snel pluizig van het uithalen. Zo zonde vind ik dat.

1 like

Ik ben er een keertje heel laat achter gekomen dat ik 1 kruisje in de verkeerde kleur had (had in een lange rij 1tje over moeten slaan ofzoiets) en toen heb ik het niet uitgehaald maar de goede kleur over het verkeerde kruisje heen gezet. Zie je uiteindelijk niets van haha.

4 likes

Gebruiken jullie wel eens pearl cotton floss voor de outlines van je werk? Is het echt beter/mooier dan gewoon 1 à 2 strand normale dmc floss of maakt het niet heel veel verschil?

Oh trouwens ik heb laatst de app Trace Table voor de iPad ontdekt, die verandert je iPad in een lichtbak en zet het scherm vast waardoor je een patroon kan overtrekken. Je kan een foto/patroon in de app openen of alleen een wit vlak aanzetten zodat je een geprint patroon kan overtrekken. Ik vond de functie scherm vast zetten van de iPad zelf niet zo fijn, dan bewoog het alsnog toch soms. De app kost eenmalig €1,09 maar ik vind het het geld wel waard!

2 likes

Ooooo dit klinkt een stuk makkelijker dan al die foefjes die je moet doen om het scherm vast te zetten!! Thanks voor de tip!

1 like

Ooh ik ben vandaag begonnen met borduren en het is nu al verslavend.

5 likes

Ik gebruik nooit pearl cotton floss. Vind het niet fijn. Dus gebruik gewoon 2 draadjes normale borduurdraad.

1 like

Wel ok geworden.
Ik weet alleen niet echt wat ik met mn voltooide werkjes moet. Ik maak ze ook niet echt om te displayen in huis, wil gewoon wat te doen hebben en oefenen.
Ben ook niet trots op het design natuurlijk omdat ik het niet zelf verzonnen heb.

16 likes