Omatopic (Deel 1)

Of volgende keer borduren op een trui of jasje of handschoenen of of of of…

Ik kan echt zo genieten van een goeie kleuren combinatie, en al dan helemaal in pastel <3

554 is echt mijn lievelingskleur vanaf nu. (Ok volgens mij zit ik sowieso een beetje in een paars fase)

12 likes

Iemand had laatst een site waar je foto’s enzo in patroon kon omzetten, welke was dat? Heb inspiratie gevonden. Wel voor kruissteek. Want durf grote vlakke satin stitch nog niet aan. Linkt me zo moeilijk

Grote vlakken satin stitch, is de kunst om het draad goed te houden. als in, dat het niet gaat draaien en goed kijken door je draad vooruit te leggen, waar je wilt gaan steken. Het is vooral veel concentratie werk vind ik altijd en oefening baart kunst!

ik weet helaas niet welke site dat doet. Klinkt wel interessant!

1 like

Pic2pat.com was dat geloof ik
Had het meteen uitgeprobeerd en het werkte goed! Nog niet echt geborduurd ermee

2 likes

Dat was ik.
De site heet inderdaad. pic2pat.com
Gaat heel makkelijk.

1 like

Dark side of the moon is af! Alleen… ik vind de regenboog op de achterkant eigenlijk veel mooier geworden dan de voorkant (als je de knoopjes weg denkt) dus ik overweeg nu om het helemaal opnieuw te doen en de regenboog met een split stitch te doen. 🥲 Het is niet zo’n moeilijk of ingewikkeld werkje verder dus kan op zich wel.

Dit is trouwens katoenen stof van Irisborduurt maar vind de stof helemaal niet fijn, hij blijft niet goed strak staan en trekt ook snel krom en in bobbels zoals je ziet. Wat voor stoffen vinden jullie fijn om op te werken?

12 likes

Ja, idd van Sarah K Benning! De rest, op de boeketten, dat er ligt is ook van haar :slight_smile: Ik heb afgelopen jaar dat pakket van haar gekocht zodat je iedere maand het nieuwe patroon van haar kreeg. Dus heb nog teveel te doen :joy:

@Mees
Had ik al gedeeld, maar kan nog wel een keer:) Ze zijn van Magnus & Quill op Etsy!

3 likes

Oh lief, dank je wel om nog eens te delen!

1 like

Geen probleem! Had wel gehoord het lastig te vinden kan zijn, dus als je ze niet kan vinden, let me know en dan drop ik de link ernaar toe :slight_smile:

1 like

ooo echt geweldig!!! ben oprecht jaloers! Er zaten echt hele mooie tussen volgens mij afgelopen jaar.

Zit een beetje in de gaten te houden wanneer ze een nieuw patroon online gaat zetten.

Ze plaatst altijd de laatste vrijdag van de maand haar nieuwe patroon online!

@Dombo
Ik borduur meestal op quiltstoffen of op een poplin katoen

1 like

Ooo thanks!! dat is handig om te weten. Dan hoef ik niet iedere dag op insta te kijken :joy:

Heb hier in het topic ooit een tip gelezen over die draadjes die los laten aan randen van je stof. Nu heb ik het schilders tape omgevouwen (dat was de tip) en ik neem nu ook de stof (tot nu toe dan) niet meer mee. Echt een top tip!

3 likes

Nu is het pas echt halverwege (inclusief details. Ja, ik ben er te blij mee):

24 likes

Nog een werkje af! Dit was een snelle, was binnen een paar uurtjes af. Ik wil denk ik meer van zulke simpele werkjes doen in een feministisch / bodypositive thema, of wat meer activistische dingen.

Moet alleen nog even de blauwe stift afwassen maar durf niet hahah, de 1-strand steken zijn zo fragiel :sob: moet je echt deppen/boenen of kan je er ook water op sprayen en wachten tot het oplost?

Achterkant speciaal voor @Clancy :

18 likes

Mooi! Ik hou hem gewoon onder de kraan en dan laat ik het drogen op een theedoek/washandjes oid. Je hoeft totaal niet te deppen of boenen

1 like

Woaaah wat een clean werkje!! Super strakke lijnen.

En welke groep zitten jullie? ik zit in de borduren groep, maar ik kom daar voornamelijk echt middelbare vrouwen tegen :joy:

En welke heb je gebruikt? De oplosbare voor op stof of de Frixion?

6 likes

Ik heb de aqua trickmarker van Prym gebruikt! Die is dus water oplosbaar maar ik heb hem nog nooit uit hoeven wissen omdat ik altijd meer gevulde werkjes had haha, dit wordt de eerste keer en ik ben een beetje zenuwachtig. :cold_face: Maar ik ga hem zometeen onder de kraan houden, bedankt voor de tip @macchiato!

4 likes

Deze is leuk zeg. Heb je een patroon gebruikt en welke? Is dit een beetje te doen voor beginners?

Borduren lijkt me leuk om eens te proberen als nieuwe ‘oma hobby’ maar tot nu toe zijn al mijn oma hobby probeersels op niks uitgelopen. Haken was echt een gedoe van niks, vooral de handleidingen zijn ingewikkeld. Breien ooit gedaan maar vond ik heel saai en kreeg last van mijn armen. Ik kan me gewoon niet goed focussen en vind alles te lang duren. Herkenbaar?

Ik heb die in het paars, en wat ik merk is dat het LETTERLIJK vanzelf van de stof verdwijnt. Soms ben k nog bezig en dan overtuigd dat ik een lijn heb gemaakt en is gewoon weg?

@Marquez Ik begrijp je helemaal! Ben zelf begonnen met wat borduur filmpjes te kijken, van hoe mensen dat deden. gewoon filmpjes van patronen. Plus met alles kun je natuurlijk zelf bepalen hoe lang je bezig bent. Als ik er zin in heb kan ik zo een paar uur door gaan achter elkaar, soms heb ik dagen dat ik het niet aanraak omdat ik er geen zin in heb. Hoort er bij!

1 like