Omatopic (Deel 1)

Nee ik heb deze zelf getekend op de iPad maar ik kan je het patroon wel sturen! Het is ook heel simpel. De dikke lijnen zijn gedaan met een 3-strand stem stitch en het visgraat patroontje is met 1 strand gedaan en gewoon rechte lange steken (long stitch). Zeker goed te doen voor beginners.

@Clancy jaa dat klopt! De paarse verdwijnt vanzelf na een paar dagen, de blauwe verdwijnt door water! Dus die paarse is wel handig voor korte projectjes maar voor werkjes waar je langer mee bezig bent zou ik ze niet gebruiken want dan verdwijnt het patroon uiteindelijk haha.

Herkenbaar trouwens, ik kan me ook slecht focussen en raak snel uitgekeken op dingen dus ik heb ook duizend onafgemaakte hobbies :joy: het fijne aan borduren vind ik dat je het makkelijk een tijdje kan doen en dan weer even weg kan leggen tot je er weer zin in hebt. Met breien en haken moet je het voor mijn gevoel meer bijhouden anders verleer je het helemaal ofzo? Met borduren is dat minder omdat er genoeg steken zijn zonder ingewikkelde handelingen maar waar je gewoon kan prikken haha. Ik heb verder ook alles geleerd van YouTube en zoek daar nog steeds regelmatig filmpjes op, super handig. Je kan een keer een pakketje bestellen om te kijken of het wat voor je is, als je een kit koopt krijg je alles wat je nodig hebt en hoef je geen grote berg spullen in te slaan om te beginnen! Je kan er op Etsy wel een hoop vinden, en ik vind normaal Irisborduurt ook een leuke webshop maar die is nu tijdelijk dicht, gaat in gebruikt weer open.

1 like

omg echt? Jeetje >< haha ik voel me echt dom nu.

@Marquez Misschen ook een goede om te bekijken is wat video’s met was basis steken en die na te doen. Meestal als ik aan een patroon begin en ik weet niet wat ik moet doen qua steek probeer ik het eerst op een ander stukje stof.

@Dombo daar gaat mijn anonimiteit haha

@Marquez daar was ik ook wel bang voor, maar vind het echt heel mindfull om te borduren (ik doe kruissteek voornamelijk)! Voordeel is dat je je werkje makkelijk kan wegleggen en weer kan oppakken als je zin hebt, het kan ook makkelijk tijdens tv kijken bijv! Ik luister vaak gewoon muziekje op de achtergrond.
Het is voor mij echt ‘‘handen aan, hoofd uit’’. En je hebt zoveel ontwerpen dat er altijd wel iets van je smaak tussen zit. Ik wil hierna graag een (groot) landschap doen bijv.

1 like

Haha, ja graag ik verwijder plaatje ook maar even uit de groep. Werkje is ook iets te herkenbaar haha.

This conversation never happened :relieved:

1 like

Hoe moeilijk is het om sokken te breien? Ik kan enkel rechts en averechts (al is zelfs dat al enkele jaren geleden) en kan geen steek oprapen als ik hem heb laten vallen. Dus veel te hoog gegrepen maar vind dit zo mooi he:

4 likes

@Clancy Die pastelkleurtjes zijn echt heerlijk! Maar bij welk patroon gebruik je deze? Heb je een voorbeeld toevallig? :blush:

Ik ben deze aan het maken! Voor @Axolotl . Had haar benaderd of ze wellicht iets voor mij wilde haken en ze vroeg of ik dan iets voor haar wilde borduren!

Dit is het patroon: https://www.etsy.com/nl/listing/603715673/digital-hand-embroidery-pattern-flora

Heb de “Oh for fucks sake” ook gekocht. Echt geweldig. Vind alleen de manier waarop ze het heeft afgewerkt niet helemaal geweldig. Bij het patroon worden 6 strands gebruikt (Het hele gaar) en ik vind het erg messy over komen, alsof het snel gevuld moest worden.

Ik doe nu vullen met 3 strands en doe verder op gevoel de flow bepalen van de bloemen. Dus vaak haal ik er nog wel eens wat uit als het me niet zint en dan pruts ik wat verder. (Zoals nu het stukje bij de G ga ik er weer uithalen en anders doen)

24 likes

Heel netjes je Satin stitch!

1 like

Dankjewel! Het is denk ik voor het eerst echt zo netjes. Doe nu echt eerst kijken met het draad van; oke, als ik zo zou steken hoe zou die dan vallen en hoe zo. misschien obsessief maar het werkt schijnbaar!?

Ik heb daar echt te weinig geduld voor haha, maar dit is wel echt mooier.

1 like

Supergaaf! Echt heel mooi gedaan en leuke patronen. Die wil ik nu natuurlijk ook hahaha

1 like

nawh lief dankjewel! En doen!! Ik vind hem echt heel leuk. Mijn drive is hierdoor ook wel echt terug gekomen. ondanks dat ik satin de meest saaie steek vind die er is, ligt de uitdaging nu een beetje in de vormen van de bloempjes

@jahoor ik begrijp je helemaal, als ik het geduld niet meer heb dan leg ik het aan de kant en dan laat ik het voor wat het is. Wil het wel mooi maken ook voor Axoloti, dat is ook wel echt een stok achter de deur haha.

1 like

Heeeeerlijk al die uitingen whahaha FUCK en GO AWAY zijn wel representabel

1 like

haha ja echt heerlijk! Ze wilde graag iets met een sassy quote, toen ging ik bladeren op etsy en kwam ik hier op uit. Moet zeggen dat de patronen ook nog redelijk betaalbaar zijn. Al is het UGH patroon wel een chaos met alle kleur nummers er over heen verspreid. Dus dat doe ik nu ook afstrepen op het patroon zelf :joy:

Ben ook nog bezig met dit patroon, moet de pot vullen met een Rice Stitch. Maar ik denk dat de maker een seed Stitch bedoelt. Het ziet er leuk uit op het voorbeeld, vind het in mijn hoofd nog lastig om te realiseren. Dus misschien ga ik hem wel vullen met een horizontale satin. De kat ga ik in de kleuren van mijn kat maken, die heeft iets met planten (terroriseert ze)

Patroon: https://www.etsy.com/nl/listing/892698647/embroidery-pattern-the-indoor-cat-pdf

12 likes

Ik durf zelf een simpele sok niet aan. Lijkt me zo moeilijk en een gepriegel.

Oh die is echt cute! Ik heb alleen nog teveel katten patronen liggen, dus ik mag deze echt niet kopen. Ik wil er nu ook aan verder werken :joy:

1 like

Doeeen!! Lekker gaan frummelen <3

Ik zag deze en was echt verkocht.

Haha vanaf vanmiddag! Ik moet nu eerst werken :sob: (ok, eigenlijk is m’n werk leuk, maar heb vandaag zo geen zin door dit prut weer)

1 like

Ik was vergeten hoe tijdrovend borduren was met kruissteek. Mijn hemel, heb ik eindelijk een projectje, gaat t nog eeuwen duren voor t af is. Mn naald is ook te dik voor mn gevoel. Wat voor gebruiken jullie? En voor vrij borduren?

Kijk deze eens gezellig met zn alle. Al moet ik eerlijk zeggen dat alleen t konijn en poesje van mij zijn , de rest van mn moeder, die vind t leuk.

17 likes