Omatopic (Deel 1)

Haha, same! Gisteravond weer begonnen, ik denk dat ik al 5 jaar niet meer geborduurd heb als het niet langer is… uurtje bezig geweest, kon er amper wat van zien :flushed:

Misschien dit ik binnenkort toch eens een poging waag. Al schrikt het me echt af.

1 like

En nog een vraag: hoe lastig zou het zijn om dit garen met de hand op te winden tot een bol?

Ik ga hiermee dit topje maken:

Maar eerst nog mijn everyday cardigan verder afwerken.

1 like

Is niet heel moeilijk, zullen vast ook tips op YouTube te vinden zijn. Maar je moet het vooral doen als je er ruim de tijd voor hebt, want met te veel haast of tussendoor wegleggen is het bijna garantie voor knopen

1 like

Ik had al wat filmpjes gekeken en dat zag er niet moeilijk uit. Maar dat is allemaal met dikker garen… Dus vandaar dat ik me afvraag of het met dit garen een beetje doenbaar is.

Tot een bol maken is niet echt moeilijk, je kan het eventueel om een stoelleuning ofzo hangen als dat helpt

1 like

Ik heb nog best veel bollen wol waar ik niks meer mee ga doen. Weten jullie of je die ergens kunt doneren oid?

Aan ons geven/verkopen natuurlijk! Is het echte wol?

1 like

Ja is echte wol, veelal drops. Lijkt me ook wel fijn te doneren aan mensen die anders het zelf niet zouden kunnen kopen, maar hier weggeven kan natuurlijk ook!

Oh zo, ja dat is heel mooi om dat te doen. Ik weet niet zo goed waar dat kan eigenlijk.

Ohh deze is echt tof, ik ga er ook eentje kopen denk ik.

Hoe neem jij je patronen over op stof? Zulke strakke lijnen :weary:

1 like

Carbon papier! Heb vorig jaar een 100 pack gekocht via amazon, kost geen drol.
Heb nu bij de letters ook veel lineaal er op gehouden, hoe strakker hoe beter! De rechte lijnen van de kat met de stem stitch heb ik ook gedaan met liniaal. En de rest proberen om je hand zo stijf mogelijk te houden xD

Heb je dan een klein lineaaltje of hoe werkt dat? Ik loop altijd tegen zoveel problemen aan met overnemen. Als ik de stof in de ring span en het daarmee overneem (idd met carbonpapier) werkt het wel oke, maar de lijnen worden niet heel strak en omdat het in de ring zit kan ik geen lineaal gebruiken. Als ik de stof los heb en dan ga overnemen verschuift alles steeds waardoor het ook net niet mooi wordt, en doordat de stof niet goed strak staat wordt het ook net niet mooi. Help haha?

Die lijnen rechts zijn bv ook met (wit) carbonpapier gedaan maar ze zijn niet erg recht of strak zoals je ziet

Ik bemoei me er even mee, sorry :stuck_out_tongue: maar ik gebruik dit spul https://www.amazon.nl/gp/product/B004R2B3NU/ref=ppx_yo_dt_b_asin_image_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Kan je op printen, dan knip je het uit en plak je het gewoon op je stof en zodra je klaar bent was je het er van af

1 like

Oh wow dit moet ik hebben! Kan je er ook op tekenen? Ik heb geen printer helaas

Ik trek de stof strak met aan alle vier de kanten schilders tape, ik print het patroon en die leg ik op het carbon papier. Carbon papier met de print tape ik vast op de stof. En inderdaad ik heb een kleine lineaal (flexibel ding) en eentje van gewoon 30 cm!

Donkere stof vind ik sowieso heel lastig om een goed iets voor te vinden. Maar nu ik de link van @NothingAboutSam Sam zie denk ik alleen omg; omg dit is de oplossing voor donkere stof! Ik ga dit proberen thanks Sam!!

1 like

Ik gebruik dit witte carbonpapier voor donkere stof! Werkt supergoed zoals je ziet, die lijntjes van die foto van net zijn ook met dit papier gedaan (dat het niet mooi is ligt aan mijn gebrek aan skills haha niet aan het papier). Maar veel schilderstape dus, oke ga ik proberen :clown_face:

1 like

Die ga ik dan ook eens proberen!! Ik heb nu wit carbon papier van een of andere Hobby shop maar de lijnen zijn echt om te janken. Wil echt even checken wat er nu goed werkt voor mij.

(Ik zie dat het via een boek en buro verkocht word, z’n eentje heb ik ook lokaal. even kijken of hun mij er aan kunnen helpen)

1 like

Met een potlood gaat dat niet heel goed lukken denk ik, maar met een pen wel! Of eerst met potlood en daarna met pen overtrekken

1 like

https://youtu.be/WJvp9FAskMw Ik doe t meestal om mijn knieën terwijl ik op de bank zit!
Ik heb ook wel een haspel en wolwinder maar doe het alsnog vaak met de band.

En gevallen steken oppakken: https://youtu.be/FcKrw4LcWgw

1 like